‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriProcesatorii de fructe și apicultorii mai aproape de piața Uniunii Europene

Procesatorii de fructe și apicultorii mai aproape de piața Uniunii Europene

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Producătorii de fructe proaspete, inclusiv struguri de masă, fructe uscate și congelate, dar și apicultorii își vor fortifica capacitățile de export pe piața Uniunii Europene în cadrul proiectului „Reforma Climatului Investițional al R.M.” finanțat de Ambasada Suediei și implementat de Corporația Financiară Internațională, membru al Grupului Băncii Mondiale în colaborare cu agenția olandeză CBI – Centrul de Promovare a Importurilor din Țările în Curs de Dezvoltare.

Asociația Moldova Fruct este partenerul local al IFC și CBI în implementarea programului „Asistență orientată spre consolidarea capacităților de export în UE” care are drept scop facilitarea exportului de fructe și miere de albină pe piața Uniunii Europene.

În următoarea perioadă va fi organizat un ciclu de seminare la nivel regional în cadrul cărora vor fi instruiți peste 400 de agenți economici din țară, inclusiv din stânga Nistrului.

„Vrem să familiarizăm actorii din aceste sectoare cu practicile, expriența și cunoștințele necesare pentru a iniția exporturi către Uniunea Europeană. Producătorii de fructe trebuie să cunoască cerințele pe piețele din UE față de aceste produse. Vom fi susținuți de către centrul olandez CBI ca să ne familiarizăm cu experiența și practicile de export pe care le dețin ei. Pe această cale, încercăm sa fortificăm capacitățile producătorilor noștri de a exporta si diversifica piețele de export. Sperăm ca în următorii ani producătorii moldoveni să-și sporească exporturile către Uniunea Europeană”, menționează Iurie Fală, director executiv al Asociației Moldova Fruct.

‹ adv ›

La următoarea fază a proiectului, 20 de întreprinderi, beneficiare ale proiectului, vor fi selectate pentru a participa la un program intens de mentorat în baza căruia vor fi desfășurate acțiuni concrete de accesare a piețelor țintă.

„În contextul actual, când sectorul agricol este printre puţinele sectoare care pot oferi Moldovei avantaje competitive pe plan mondial, dezvoltarea exportului de produse alimentare devine o condiție implicită. Astfel, în contextul când deja se întreprind primii pași în direcția diversificării piețelor, o sarcină importantă este și poziționarea corectă a produselor moldovenești pe piețele noi, ca acestea nu doar să fie bine vândute, dar și să asigure o profitabilitate pe măsură pentru exportatorii, cât și pentru producătorii autohtoni. Sperăm ca ciclul de seminare organizate de Moldova Fruct, împreună cu experții olandezi, să ajute producătorii şi exportatorii autohtoni să evite anumite greşeli caracteristice pentru cei care abia intră pe piețele europene”, spune Adrian Cojocaru, coordonator de proiect.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›