Pentru ca produsele să fie exportate cu succes pe piețele europene, acestea ar trebui să fie convenabile pentru consumatori. O importanță deosebită o are ambalajul. Acesta trebuie să fie atractiv, iar accentul trebuie să se pună pe prospețimea și calitatea produselor.
În cadrul unui eveniment agricol care a avut loc recent în regiunea Kropivnitskaya, Ucraina, expertul olandez Kees Coleman, coordonator pe proiecte de consultanță pentru întreprinderile mici și mijlocii le-a împărtășit celor prezenți câteva sfaturi practice privind cultivarea și comercializarea fructelor și legumelor de nișă, notează EastFruit.
Creșterea culturilor de nișă oferă oportunitatea de a diversifica și vinde produsele pe diferite piețe și, prin urmare, crearea unui model de afaceri durabil, cu îmbunătățirea performanței financiare pe termen mediu.
„Acest lucru permite agricultorului să țină pasul cu tendințele și schimbările pe piețele europene, să creeze un lanț de valoare adăugată și să devină competitiv pe piața bunurilor de larg consum moderne”, a spus Coleman.
Expertul olandez a menționat că, pentru ca produsele să fie exportate cu succes pe piețele europene, acestea trebuie să fie convenabile pentru consumatori. O importanță considerabilă o are ambalarea atractivă, și bineînțeles prospețimea produselor. În plus, antreprenorii locali trebuie să se prezinte ca parteneri de încredere, iar produsele să fie de înaltă calitate și să fie livrate neîntrerupt, a mai spus specialistul.
Potrivit expertului olandez, producătorul de fructe și legume va avea un avantaj competitiv dacă cunoaște nevoile consumatorilor, și cum acestea apar. Pentru a crea o producție eficientă, trebuie de concentrat asupra nevoilor pieței și a lanțului de aprovizionare.
„Creșteți valoarea bunurilor pentru care consumatorul este dispus să plătească. Cultivarea legumelor presupune multă muncă. Luați în calul forța de muncă de care dispuneți și calitatea terenului. Selectați mai multe culturi pe care vă veți specializa. Alegerea dvs. ar trebui să fie realistă. Este de dorit ca acestea să fie legume cu perioade scurte și lungi de coacere”, a explicat expertul.
Înainte de a se orienta către export, specialistul olandez sfătuiește antreprenorii să elaboreze plan de dezvoltare financiară pentru o perioadă de 5 ani și să mărească treptat amploarea producției.
Investițiile din primul an depind de investițiile în îmbunătățirea calității solului și a echipamentelor speciale pentru cultivarea și recoltarea legumelor sau fructelor.
Comentarii