Care sunt tendințele pieței de comerț modern din Republica Moldova și cum ar putea fi sporite oportunitățile de creștere a afacerilor locale, care este strategia marilor retaileri privind susținerea producătorilor locali și cât de important este creșterea competitivității produselor locale.
Acestea au fost temele puse în discuție la cea de-a șasea ediție a conferinței „Retail & FMCG Market în Republica Moldova 2024”. Evenimentul s-a desfășurat pe data de 29 februarie, la Chișinău.
În cadrul conferinței, au fost prezentate studiile privind preferințele în materie de consum, evidențiind cifre și analize de actualitate.
La eveniment au fost prezenți peste 200 de participanți, factori de decizie din companiile FMCG, din industria de retail modern, dar și reprezentanți ai autorităților de stat din Republica Moldova.
În cel de-al doilea panel, furnziorii FMCG și mangerii de retail și HoReCa au explorat provocările și oportunitățile pe care le întâmpină producătorii locali în activitatea lor.
Aceștia au studiat know-how-urile din alte țări și au identificat soluții sustenabile, care să contribuie la consolidarea și dezvoltarea mediului de business privat moldovenesc, precum și accesarea pieței UE.
Directoarea de Achiziții Kaufland România și Republica Moldova, Oana Lungu, a vorbit în cadrul intervenției sale despre condițiile privind comercializarea unui produs local competitiv, dar și despre strategia adoptată de Kaufland Moldova pentru a susține și promova producătorii moldoveni.
În discursul său, reprezentanta lanțului de retail a remarcat o tendință în creștere față de produsele locale, menționând că listarea acestora face parte din agenda de priorități a companiei.
De asemenea, aceasta a subliniat că în ultmii doi ani, au reușit să extindă sortimentul local, de la 3.200 la 5.400 de produse în magazinele din Kaufland Moldova.
Conferința „Retail & FMCG Market în Republica Moldova 2024” se află la cea de-a șasea ediție și a devenit o platformă destinată interacțiunii dintre producătorii locali și reprezentanții marilor rețele comerciale.
Kaufland Moldova a fost partenerul General al evenimentului „Retail & FMCG Market în Republica Moldova” 2024. Astfel, compania continuă să fie un aliat de încredere pentru furnizorii și producătorii din Republica Moldova.
În august 2020, Kaufland a lansat campania „Produs de acasă. Proaspăt din Moldova” care are drept scop susținerea și promovarea producătorilor locali.
Despre Kaufland
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 9 de magazine în Republica Moldova.
Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale.