În octombrie 2020, Asociația Moldova Fruct a aprobat Regulamentul de utilizare a mărcii „Moldova – un gust deosebit”, utilizată pentru promovarea fructelor autohtone, atât pe piața internă, cât și pe cea externă. Marca poate fi utilizată de producătorii locali, dar doar cu acordul Asociației.
Recent, primele camioane cu mere moldovenești, ambalate în lăzi noi cu marca „Moldova – un gust deosebit”, au luat calea exportului, iar unul dintre primii producători care au decis să utilizeze noul ambalaj este Ion Tulei, manager al întreprinderii Farm Prod SRL.
Am decis să aflăm mai multe detalii despre condițiile de utilizare a noii mărci, cine sunt membrii comisiei care acordă acest drept, dar și cum va fi monitorizată calitatea produselor exportate în noi ambalaje.
În cadrul unui interviu, acordat pentru Agrobiznes, Iurie Fală, directorul executiv al Asociației a menționat că pentru a beneficia de dreptul de utilizare a mărcii „Moldova – un gust deosebit”, producătorii de fructe sau de struguri vor trebui să demonstreze respectarea criteriilor de calitate precum și să existe o trasabilitate pe întreg procesul de producție și vânzare.
În baza regulamentului aprobat, Asociația a creat o Comisie de Evaluare care va asigura buna gestionare a mărcii și va monitoriza respectarea cerințelor prevăzute pentru exercitarea dreptului de utilizare.
Utilizatorii Mărcii sunt obligați să respecte cerințele prevăzute în Regulament și contractul de licență neexclusivă și sunt responsabili pentru utilizarea cu buna credință a mărcii.
Unul dintre principalele avantaje ale utilizării mărcii „Moldova – un gust deosebit” reprezintă faptul că este mult mai ușor să îți vinzi produsul sub o marcă recunoscută de consumator și confirmată prin calitate garantată, dar și să obții un preț mai bun.
Comentarii