Victoria Rusnac, producătoare de miere cu pomușoare: Apicultorii trebuie să se debaraseze de frica de colaborare cu procesatorii, exportatorii și distribuitorii
Victoria Rusnac, fondatoarea companiei Honey House, vede mierea nu doar ca un îndulcitor, ci ca o sursă completă de nutrienți.
Călătoria ei în lumea mierii a început în timpul anilor universitari, când bunelul i-a solicitat ajutor pentru vânzarea merii. Victoria a avut viziunea de a o aduce pe rafturile magazinelor, în loc de tarabele tradiționale de la marginea drumului.
A remarcat lipsa mierii autohtone în magazine și a decis să lanseze propria afacere, cu accent pe autenticitate și calitate.
Dar cum te diferențiezi într-o piață saturată? Victoria a avut răspunsul în 2017, când a descoperit pomușoarele, care, deși au un gust distinct, nu erau prea populare printre copii.
Amestecul cu miere a fost un succes, ducând la crearea produsului Honey House de miere naturală cu pomușoare. Un produs 100% natural, fără adaosuri sau conservanți, care a atras și atenția piețelor externe precum Japonia, Germania și Toronto, Canada.
Chiar dacă a reușit să ajungă cu produsul său pe asemenea piețe, femeia nu a abandonat gândul de a rămâne și pe piața locală. Pentru aceasta, în anul 2022, a construit o hală de producere, procesare și ambalare a mierii în satul Nimoreni, raionul Ialoveni.
Fiind prezenți cu produsul în mai multe rețele de magazine, având deja experiență de a lucra cu distribuitorii, au început dialogul cu Kaufland, care urma să deschidă primul magazin la Chișinău.
Victoria Rusnac susține că, pentru orice producător este important ca produsul său să fie în cât mai multe rețele de pe piața locală.
Producătoarea spune că, acest parteneriat este important și oferă mai multe oportunități pentru a ajunge pe masa fiecărui locuitor din țara noastră.
Nu toată mierea pe care o exportă și o comercializează local este din propria stupină, au parteneriate cu 15 apicultori locali, cu care colaborează de mai mult timp și împreună reușesc să producă miere de calitate.
Victoria Rusnac a povestit că nu se oprește aici și că, pe lângă mierea cu pomușoare, mai lucrează și la un produs nou „miere cu aloe” cu care speră să ajungă inclusiv, pe rafturile magazinelor din țară.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.
Comentarii