‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
duminică, 21 aprilie, 2024
13.9 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleVictoria Rusnac, producătoare de miere cu pomușoare: Apicultorii trebuie să se debaraseze de frica...

Victoria Rusnac, producătoare de miere cu pomușoare: Apicultorii trebuie să se debaraseze de frica de colaborare cu procesatorii, exportatorii și distribuitorii

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Victoria Rusnac, fondatoarea companiei Honey House, vede mierea nu doar ca un îndulcitor, ci ca o sursă completă de nutrienți.

„Mierea este unicul produs care asigură organismul cu vitamine, minerale, aminoacizi, antioxidanți și alți acizi esențiali”, menționează tânăra antreprenoare.

Călătoria ei în lumea mierii a început în timpul anilor universitari, când bunelul i-a solicitat ajutor pentru vânzarea merii. Victoria a avut viziunea de a o aduce pe rafturile magazinelor, în loc de tarabele tradiționale de la marginea drumului. 

A remarcat lipsa mierii autohtone în magazine și a decis să lanseze propria afacere, cu accent pe autenticitate și calitate.

„Atunci am realizat că, de fapt, pe rafturile magazinelor locale se vinde foarte puțină miere autohtonă, iar pentru a putea vinde mierea bunelului am înregistrat o companie, am început să o ambalăm și să o etichetăm corespunzător. În anul 2015, la sfârșitul verii, mierea bunelului putea fi cumpărată din mai multe magazine din țară”. 

Dar cum te diferențiezi într-o piață saturată? Victoria a avut răspunsul în 2017, când a descoperit pomușoarele, care, deși au un gust distinct, nu erau prea populare printre copii. 

Amestecul cu miere a fost un succes, ducând la crearea produsului Honey House de miere naturală cu pomușoare. Un produs 100% natural, fără adaosuri sau conservanți, care a atras și atenția piețelor externe precum Japonia, Germania și Toronto, Canada.

„În anul 2017, am participat la o expoziție, unde se promova alimentația sănătoasă, de acolo am adus acasă pomușoare uscate prin înghețare și am observat că, aceasta nu se prea bucurau de atenția copiilor, pentru că aveau un gust mai acrișor. Atunci m-am gândit să le mixez cu miere, iar în această componență copiilor le-a plăcut mult. Așa a apărut produsul nostru miere cu pomușoare uscate prin înghețare. Am procurat utilaje și am înregistrat un produs nou „miere naturală cu pomușoare”. 

Este un produs sută la sută natural și toate proprietățile pomșoarelor sunt păstrate, deoarece acestea sunt uscate prin șoc frigorific. Termenul de valabilitate a acestui produs este de un an, ceea ce ne-a ajutat să putem plasa produsele noastre în magazine, dar și să realizăm exporturi”.

Chiar dacă a reușit să ajungă cu produsul său pe asemenea piețe, femeia nu a abandonat gândul de a rămâne și pe piața locală. Pentru aceasta, în anul 2022, a construit o hală de producere, procesare și ambalare a mierii în satul Nimoreni, raionul Ialoveni. 

„Este un proiect realizat în colaborare cu Ministerul Sănătății, dispunem de certificarea ISO 22000. La moment, avem 500 de familii de albine, iar stupina este amplasată în raionul Briceni. Acolo lucrează 6 apicultori de mai bine de 10 ani. În secția de producere, însă, nu avem mulți lucrători, pentru că am investit mult în utilaj, totul este automatizat. Inițial, aveam 10 oameni care lucrau în secția de producere, ambalare, acum însă am redus numărul acestora”. 

‹ adv ›

Fiind prezenți cu produsul în mai multe rețele de magazine, având deja experiență de a lucra cu distribuitorii, au început dialogul cu Kaufland, care urma să deschidă primul magazin la Chișinău.

„Având un produs unic pe piața locală, am fost acceptați și de Kaufland. Discuțiile noastre cu reprezentanții Kaufland au început atunci când încă magazinele nu erau construite, dar după un an de zile, am reușit să plasăm pe rafturi și mierea naturală cu pomușoare”. 

Victoria Rusnac susține că, pentru orice producător este important ca produsul său să fie în cât mai multe rețele de pe piața locală. 

„Odată ce produsul tău este pe raftul magazinului, 50% că el se va vinde, dacă nu este pe rafturi, atunci nu are de unde să se vândă. Orice producător are nevoie de piață de desfacere și dacă produsul meu a ajuns tocmai în Japonia, unde doar transportarea durează circa 6 luni, ar fi păcat ca piața locală să nu aibă parte de acest produs, astfel ca să fie accesibil pentru toți consumatorii”.

Producătoarea spune că, acest parteneriat este important și oferă mai multe oportunități pentru a ajunge pe masa fiecărui locuitor din țara noastră.

„Chiar și așa, cel mai mare impediment în dezvoltarea afacerii este lipsa pieței de desfacere și este în căutarea noilor oportunități pentru comercializare. Am fost recent la o expoziție specializată din Lituania, unde am aflat că ei, în general, nu au salcâm și respectiv, mierea de salcâm este foarte căutată, iar produsele le-am vândut la un preț foarte bun, în timp ce poliflora nu am putut-o comercializa. Continuăm tratativele, expediem mostre, avem discuții cu două companii de distribuție din Coreea și sperăm să obținem și rezultate. Trebuie răbdare, că doar așa vom putea să ne dezvoltăm”.

‹ adv ›

Nu toată mierea pe care o exportă și o comercializează local este din propria stupină, au parteneriate cu 15 apicultori locali, cu care colaborează de mai mult timp și împreună reușesc să producă miere de calitate. 

„Am investit foarte mult în capacitatea de producere, utilajele dispun de patru dozatoare, ceea ce ne permite să ambalăm circa o tonă de miere pe oră. Pentru viitor, ne-am dori să ajungem pe piața din România și sperăm că, ne vom regăsi curând și acolo. Scopul nostru este să vindem cât mai mult pe piața externă, în special UE”.

Victoria Rusnac a povestit că nu se oprește aici și că, pe lângă mierea cu pomușoare, mai lucrează și la un produs nou „miere cu aloe” cu care speră să ajungă inclusiv, pe rafturile magazinelor din țară. 

„Cred că putem reuși doar dacă ne vom asocia, conlucra. Apicultorii trebuie să se debaraseze de frica de colaborare atât cu procesatorii, cât și cu exportatorii, distribuitorii. Dar, cel mai important, să producă o miere de calitate ca să o poată comercializa la un preț avantajos”. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›