Înființată în anul 2002 în urma integrării în Grupul Purcari, Vinaria Bostavan deține în prezent 800 de hectare de viță-de-vie, amplasate în microzonele Etulia și Moscovei, în regiunea IGP Valul lui Traian.
Anual, vinăria recoltează aproximativ 15 mii de tone de struguri de cea mai bună calitate. Și calitatea este cuvântul cheie pentru Vinăria Bostavan unde sunt îmbuteliate, anual, aproximativ 8 milioane de sticle cu vinuri din soiuri locale de struguri, la un raport preț-calitate foarte avantajos.
Victor Bostan, fondatorul Vinăriei Bostavan, a menționat pentru Agrobiznes că, primul vin din portofoliul Bostavan a fost creat în 2003.
În același an, a fost atinsă o capacitate de îmbuteliere de 12,000,000 sticle pe an.
„Accentul central în crearea vinurilor Bostavan este pe calitate – vinurile se obțin din struguri plantați pe terenuri îngrijite corespunzător; diversitate – sunt create vinuri din struguri autohtoni și internaționali; raport calitate – preț – suntem prezenți pe toate segmentele de preț”.
Creșterea cererii pentru vinuri biodinamice, organice, cu alcool scăzut sau fără alcool
Anul 2024 a fost marcat de multiple provocări pentru industria vitivinicolă, ne-a mai spus fondatorul vinăriei.
„Printre principalele obstacole cu care ne-am confruntat pot să remarc următoarele: schimbările climatice – seceta, temperaturile extreme și fenomenele meteorologice imprevizibile au afectat recoltele și procesele de producție. Evoluția piețelor externe – creșterea competiției și necesitatea de a ne adapta rapid cerințelor din piețele internaționale, inclusiv prin poziționarea brandului „Wine of Moldova” la un nivel superior.
Tendințele consumatorilor – creșterea cererii pentru vinuri biodinamice, organice, cu alcool scăzut sau fără alcool, precum și preferința pentru spumantele consumate mai frecvent, ne-au determinat să inovăm constant portofoliul”, a explicat Victor Bostan.
Cu toate acestea, Vinăria Bostavan s-a axat pe următoarele direcții de dezvoltare: premiumizarea portofoliului, dezvoltarea soiurilor autohtone, creșterea capacitații de producție și investiții în digitalizare.
Scopul a fost de a optimiza experiența clientului, atât online, cât și offline, dar și fluxurile tehnologice pentru a crește productivitatea și a putea oferi produse la prețuri competitive.
Vinăria Bostavan – peste 10 milioane de litri de vin produse în 2024
Vinăria Bostavan a produs anul trecut peste 10 milioane litri de vin.
„Exportăm în peste 45 de țări, cele mai mari piețe fiind România, Polonia, SUA, Canada, Marea Britanie, Cehia și China. Ne concentrăm pe consolidarea poziției în Africa, Asia și SUA”, a remarcat fondatorul Vinăriei.
Tendințele care transformă industria vinului: sustenabilitate, spumante premium și vinuri fără alcool
Tot el a mai spus că, industria vinului este dinamică, influențată de schimbările din comportamentul consumatorilor.
„Cele mai relevante tendințe, pentru următorii doi ani, includ creșterea cererii pentru vinuri sustenabile, consumatorii sunt tot mai interesați de vinuri organice, biodinamice și produse fără aditivi, ceea ce ne determină să ne extindem portofoliul în această direcție. Vinuri cu conținut redus de alcool sau fără alcool, preferințele se schimbă, iar segmentul de alternative cu conținut redus de alcool este în creștere accelerată, mai ales în piețele europene și nord-americane.
Expansiunea segmentului de spumante, vinurile spumante devin tot mai populare pentru consumul zilnic, nu doar pentru ocazii speciale. Observăm o cerere crescută pentru spumante premium, un segment unde Purcari și-a consolidat deja prezența. Digitalizarea experienței consumatorilor, comerțul online, tehnologiile de realitate augmentată și inteligența artificială pentru recomandări personalizate, devin tot mai relevante.
Vinuri experimentale și ediții limitate, consumatorii sunt în căutarea unor experiențe unice, ceea ce favorizează lansarea de serii limitate, cupaje inovatoare și vinuri maturate prin metode neconvenționale”, susține Victor Bostan.
📲 Urmăreşte canalul Agrobiznes pe WhatsApp
Vinăria Bostavan – membră a Clusterului de Vinificație din Regiunea Cahul
Vinăria Bostavan este una dintre membrii Clusterului de Vinificație din Regiunea Cahul, susținut financiar de Uniunea Europeană prin intermediul programului „EU4Moldova: Regiuni-cheie”, implementat de PNUD și UNICEF.
„Parteneriatul cu Clusterul de vinificație din regiunea Cahul ne oferă posibilitatea să susținem tinerele inițiative de culminarea a industriei vitivinicole din regiune. Pentru o dezvoltare continuă a sistemului, este primordial să punem accentul în dezvoltarea educației și expansiunii culturale a viei și vinului.
Suntem ferm convinși că, alături de colegii din cadrul Clusterului Vinificației Cahul, dar și alți colegi de breaslă vom pune bazele unui sistem informativ captivant și promițător, astfel vom dezvolta talente noi care ne vor impune numele țării pe cele mai înalte arene internaționale”, a mai precizat fondatorul Vinăriei Bostavan.
La final, Victor Bostan a venit cu un îndemn pentru colegii de breaslă, subliniind că este important de a investi în viitorul ce urmează – în oameni.
„Tinerii profesioniști au nevoie de suportul celor din spate pentru a obține cunoștințe suficiente pentru a asigura succesul continuu a producătorilor locali, pentru cel puțin încă o generație înainte”.
De menționat că, datorită Clusterului de vinificație din regiunea Cahul, care a luat naștere în anul 2022, cei 10 membri pot beneficia de mai multe oportunități, inclusiv de serviciile de promovare, elaborarea și distribuirea materialelor informative.
Clusterul este deschis și pentru alți potențiali membri. La moment, membri sunt producători nu doar din raionul Cahul, dar din regiunea de dezvoltare Cahul, care include centrele Cantemir, Taraclia, Cahul, dar și UTA Găgăuzia, Vulcănești.
Comentarii