Viitorul agriculturii o reprezintă, indiscutabil, digitalizarea, ori o agricultură modernă, performantă și competitivă nu poate fi realizată fără intersectarea cu domeniul IT. De această părere au fost speakerii care au vorbit celor peste 30 de tineri care participă la cursurile de instruire desfășurate de Academia AgTech, lansată acum o săptămână de către Agrobiznes cu suportul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova (APM) în parteneriat cu Tekwill, susținut de USAID și Suedia.
Participanții au fost interesați de ipotezele lansate și au menționat că conștientizează despre importanța aplicării diferitor platforme digitale menite să ușureze munca în ferme, dar și la adoptarea deciziilor corecte pentru obținerea recoltelor de calitate.
Moderatorii cursului au subliniat că anume tinerii care își finalizează studiile sunt cei care vor trebui să implementeze tehnologii care să permită dezvoltarea acestei ramuri în sectorul agricol din întreaga lume.
‹ adv ›
Invitatul special al cursului, Vitalie Iațișin, director vânzări Cooperativa Agrostoc a menționat că digitalizarea agriculturii este o tendință relativ nouă pentru întreaga lume, respectiv se fac primii pași și există mai multe provocări care urmează să fie depășite.
Principala problemă care stagnează procesul de digitalizare este faptul că agronomii sunt persoane în vârstă, care acceptă mult mai greu tehnologiile moderne, spune Vitalie Iațișin.
Monica Zara, manager al programului de incubare AgTech™ a remarcat că digitalizarea agriculturii în România nu este cu mult mai în față de ce se întâmplă în Republica Moldova și aceasta datorită mai multor indicatori.
Tinerii studenți ai Academiei AgTech au menționat că își doresc să implementeze digitalizarea la scară largă. Mai mult ca atât, unii dintre ei chiar au făcut deja primele încercări. Totodată, ei au recunoscut că sunt nemulțumiți de felul în care se dezvoltă agricultura din țara noastră, cu atât mai mult că tot mai puțini aleg să facă studii și ulterior afaceri agricole.
Academia AgTech este un proiect exclusiv în Republica Moldova, dezvoltat de Agrobiznes în parteneriat cu USAID APM și Tekwill. Circa 40 de tineri participă în perioada 10 noiembrie – 2 decembrie la o serie de cursuri de specializare în marketing, vânzări, comunicare digitală, dezvoltarea abilităților personale și promovare online.
Mai multe subiecte despre Academia AgTech găsiți urmând acest link.
Comentarii