Identificarea și exportul merelor moldovenești pe noi piețe de desfacere a devenit un obiectiv pentru mai mulți producători autohtoni.
Vitalie Obrijanu, managerul de vânzări al grupului de producători Fresh Time, spune că exportul pe piețe noi de desfacere este o alternativă bună pentru producători, iar 80% din cei care dispun de depozite frigorifice și infrastructură post-recoltare ar putea să o facă.
În acest sezon, grupul de producători a exportat mai multe containere cu mere pe piața Emiratelor Arabe Unite, iar soiurile solicitate pe această piață sunt planificate a fi exportate în continuare.
Ce ține de necesitatea orientării spre alte piețe, Vitalie Obrijanu argumentează acest lucru prin faptul că în acest mod producătorii devin mai puțin dependenți de schimbările de pe piețele tradiționale.
Producătorii ce doresc să exporte mere pe piața Emiratelor Arabe Unite trebuie să țină cont de faptul că perioada de livrare durează 21-30 de zile, adică merele trebuie să aibă calitatea corespunzătoare pentru a rezista livrării.
Pentru a realiza livrarea merelor conform cerințelor, grupul de producători a colaborat cu Asociația Moldova Fruct, fiind membri ai asociației, și a beneficiat de suportul proiectului USAID APM.
Comentarii