Pornind de la un număr de doar 9 membri, Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova a înregistrat o creștere remarcabilă atât la capitolul numărul vinificatorilor care au devenit parte a asociației, cât și la capitolul succeselor înregistrate de aceștia.
Asociatia a avut un rol de catalizator și de consolidare a unui segment nou de producători, inexistent până acum, segmentul cramelor cu vin de autor.
În plus, succesele înregistrate de producătorii de vinuri sunt motiv de inspirație și pentru alte persoane interesate să investească în acest sector.
‹ adv ›
În cadrul unui wine media-talk, organizat recent, Directoarea executivă al ASW, Elena Tomescu, a prezentat cifrele care conturează eforturile anului 2022 – o cumulare a datelor de export și a reușitelor micilor producători în concursurile internaționale de profil.
În total, în 2022, 25 de companii vitivinicole, membre ale asociației, au exportat în 19 țări vinurile moldovenești, valoarea totală a exporturilor ajungând la 812 615 de dolari.
Totodată, micii producători de vinuri au obținut 113 medalii în cadrul concursurilor internaționale, dintre care 3 Grand Gold, 71 Gold, 34 Silver și 5 Bronz.
La moment, Asociația Micilor Producători de Vinuri din Moldova numără aproximativ 60 de membri.
Prin mixul de marketing, adică alegerea strugurilor celor mai calitativi, setarea stilurilor și nișelor de vinuri unice (de exemplu, vin alb produs din struguri roșii, cum este Blanc de Merlot de la Gogu winery, ori stilurile rosé-urilor sau spumantelor deosebite, vinurile micilor producători devin unice.
Pe plan extern, în cadrul evenimentului s-a menționat despre necesitatea existenței filierei micilor producători de vin, cu prezența cramelor de autor, deoarece aceștia sunt cartea cea mai atractivă pentru vinurile Moldovei.
O oportunitate destul de interesantă ce prinde contur tot mai mult în ultimii ani, ține de dezvoltarea turismului vitivinicol.
În ultimii 6 ani, prin intermediul Proiectelor de Competitivitate și Agricultură Performantă, un buget de 1 milion 200 de mii de dolari au fost investiți exclusiv în dezvoltarea micilor producători.
Printre membrii asociației se numără 12 exportatori care livrează producția constant și deschid piețe noi de desfacere în țări precum: Japonia, România, Coreea de Sud, Germania, Portugalia.
A treia direcție este cea de găsire a noilor mici producători, care astăzi sunt fie gospodării țărănești care vând struguri, fie tineri din diasporă care vin cu investiții din extern orientate într-o afacere vitivinicolă.
Asociația își propune să păstreze formula respectivă de dezvoltare și în cadrul noului proiect.
La eveniment au mai participat Arcadie Foșnea, președintele Consiliului ASW, care a punctat profilul activității micului producător și rolul esențial al acestuia de a consolida industria vitivinicolă, Elizaveta Breahna, director interimar ONVV Wine of Moldova, care a vorbit despre parteneriatul dintre ONVV și ASW, dar și mai mulți producători de vinuri, jurnaliști.
Comentarii