‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 30 iulie, 2024
21.1 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleNicanor Negru: Mierea noastră de calitate superioară se vinde în magazinele din România, iar...

Nicanor Negru: Mierea noastră de calitate superioară se vinde în magazinele din România, iar fagurii în HoReCa

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Regina Naturii este o companie specializată în procesarea și exportul de miere. Și-a început activitatea în anul 2014 și s-a dezvoltat vertiginos până în prezent.

În anul 2023, compania a început primele livrări către Kaufland România, iar în 2024 a exportat, în premieră, miere de salcâm în fagure către sectorul HoReCa din țara vecină. 

„Până în 2023, noi am exportat doar miere în vrac. Piața României a fost pentru noi punctul de pornire pentru exportul de miere. Am început livrările în 2016, iar pe parcurs ne-am concentrat pe dezvoltarea acestei piețe,” spune Nicanor Negru, manager Regina Naturii.

regina naturii nicanor negru
FOTO: Regina Naturii;

Managerul explică faptul că, discuțiile cu rețeaua de magazine Kaufland au început în cadrul unei întâlniri organizate de proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova, acum 3 ani, la care au participat reprezentanții mai multor rețele din această țară. 

„După aproape doi ani de negocieri, am reușit să stabilim un parteneriat solid cu Kaufland,” adaugă el.

‹ adv ›

Deși România este un producător important de miere, Regina Naturii a reușit să acceseze această piață prin calitatea produselor, prețuri competitive, ambalaj profesionist și atractiv.

Pentru a îndeplini cerințele logistice, marfa este livrată la platformă o dată pe săptămână sau o dată la două săptămâni, fiind astfel necesar un depozit în România. 

Mierea este livrată în borcane de la 250 la 800 gr

„În 2023, am avut primele livrări în rețeaua Kaufland și, pe parcurs, am ajustat sortimentul în funcție de cererea de pe piață. Unele produse s-au dovedit a fi de succes, în timp ce altele nu s-au bucurat de cererea așteptată,” explică Nicanor Negru.

regina naturii miere

Consumul de miere în România este mai mare decât în Moldova, atât în retail, cât și în sectorul HoReCa.

„Anul acesta am avut cerere pentru mierea de salcâm în fagure în sectorul HoReCa din România. Acesta este un tip de produs pe care Regina Naturii îl livrează pentru prima oară la export, clientul fiind identificat la expoziția Anuga, la care am participat cu suportul proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova.

Deși, pentru început, volumul exportat nu este mare, sperăm ca acest export să ne permită dezvoltarea acestui tip de produs, iar anul viitor să livrăm cantități mai mari,” spune managerul Regina Naturii. 

‹ adv ›

Pe partea de vânzări în retail, compania este în discuții și cu alte țări, dar încă nu a reușit să încheie contracte de livrare.

Nicanor Negru: E necesară reducerea cotei TVA la miere de la 20% la 8%

Discutând despre sectorul apicol al Republicii Moldova care în ultimii ani se confruntă cu mari provocări, Nicanor menționează că se observă o tendință de creștere a vânzărilor de miere la târguri și în piețe unde calitatea mierii nu este verificată, iar vânzările în rețelele de magazine sunt în scădere pentru că cei care comercializează în magazine trebuie să achite impozite și alte taxe, ceea ce face ca mierea la raft să fie mai scumpă decât la piață.

„Pentru a susține sectorul apicol, este necesară implicarea statului. O propunere este reducerea cotei TVA la miere de la 20% la 8%, similar altor produse agricole și practici din Uniunea Europeană,” sugerează Nicanor Negru. 

Un alt aspect problematic este utilizarea pe larg a siropului invertit (mierea artificială) în industria alimentară.

„Am făcut multe sesizări și recent am văzut că în sfârșit vor fi luate măsuri. Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor solicită tuturor operatorilor din domeniul alimentar să eticheteze corect siropul invertit și să nu-l comercializeze sub denumirea de „Miere artificială”, explică Negru.

‹ adv ›

Exportatorul consider că, pentru a se dezvolta și a obține profit, apicultorii trebuie să își diversifice produsul, să producă în așa fel încât produsul să aibă cumpărător.

„Pentru noi este o perioadă complicată, dar ne facem munca cu dedicație și efort. Experiența ne-a demonstrat că trebuie să ținem cont de ceea ce producem, să avem miere monofloră de calitate înaltă pe care să o promovăm corect și să o vindem la un preț corect,” concluzionează Nicanor Negru.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›