Despre aceasta a menționat Adrian Cojocaru, specialist marketing, Asociația Moldova Fruct, în cadrul Conferinței Naționale Businessul Fructelor, care s-a desfășurat în perioada 6-7 decembrie curent.

„La moment situația pe piață nu este cea mai bună, mai ales dacă comparăm cu anul trecut când a fost înregistrat un deficit general de produse, în special de mere. În acest an, însă avem o supraproducție de mere, practic în toate țările. La moment, suntem într-o perioadă mai dificilă, totuși se observă oarecare schimbări și așteptăm ca în lunile ianuarie – februarie piața să devină mai liberă. Evident, prețurile de comercializare nu vor fi atât de mari ca în anii precedenți, dar producătorii vor avea ocazia să-și recupereze, cel puțin, cheltuielile. Principalele piețe de desfacere pentru horticultorii de la noi rămân a fi cele tradiționale. Obiectivul Asociației este de a minimiza riscurile. La fel, lucrăm asupra diversificării piețelor pentru a asigura prosperitatea afacerii pe termen lung. Deoarece pe principalele piețe, cum ar fi cea rusă, se observă o tendință de reducere a importurilor și de a produce de sine stătător. Aceștia produc din ce în ce mai mult, în special mere, astfel, trebuie să fim gata pentru schimbările care vor parveni în anii viitori. Piața europeană este o piața mai matură, axată pe calitate premium și pentru a face față acestei piețe trebuie să investim în calitate, dar și în promovare. Piața rusă, la fel, este în schimbare, se observă o tendință de sporire a calității fructelor livrate din diferite țări. Consumatorul rus mizează pe fructe cu o calitate mai înaltă, iar prețuri mai mari vor fi anume pentru fructele de calitate extra”, a explicat Adrian Cojocaru.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here