Șirul de instruri organizate de către UCIP IFAD împreună cu Asociația Națională a Tinerilor Manageri (ANTiM) continuă, iar alte zeci de antreprenoare, beneficiare ale programelor IFAD, au șansa să obțină o experiență deosebită și informații privind inițierea și gestionarea afacerilor, datorită asistenței educaționale oferite pentru dezvoltarea acestora.
Trainerii instruirilor au fost reprezentanții ANTiM, Ruslan Harea și Anatol Graur, care au reușit să ofere răspunsuri ample la principalele întrebări ce apar în timpul gestionării unei afaceri în agricultură sau domeniilor conexe.
Astfel, datorită suportului acordat de către UCIP IFAD, pe lângă creditele cu porțiune de grant obținute de către antreprenoare, acestea au șansa să obțină cunoștințe actualizate pe dimensiunile:
- inițierea afacerilor: proceduri juridice, autorizare și licențiere;
- organizarea evidenței contabile în cadrul întreprinderilor individuale și gospodăriilor țărănești;
- raportarea financiară și statistică în cadrul GȚ și ÎI;
- impozitarea activității în agricultură;
- caracteristica generală a taxei pe valoare adăugată, modul de calculare, deducere și achitare;
- cerințele față de întocmirea documentele primare și registrelor contabile;
- defalcări obligatorii;
- modul de întocmire și prezentare a rapoartelor privind impozitele, raportarea financiară față de finanțatori.
Informația prezentată a fost utilă atât pentru antreprenoarele care au studii în domeniul contabilității, gestionării afacerilor, cât și pentru cele care au ales să dezvolte o afacere având studii în alt domeniu:
Pentru micro antreprenoarele care doresc să-și dezvolte afacerile, amintim că în cadrul Proiectul de Reziliență Rurală (IFAD VII) sunt disponibile mai multe opțiuni de finanțare: credite pentru micro antreprenori și credite cu porțiune de grant.
Comentarii