‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 22 aprilie, 2024
13.3 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAnaliticaCine produce și cine câștigă? Supermarketurile din țară aplică cel mai mare adaos comercial...

Cine produce și cine câștigă? Supermarketurile din țară aplică cel mai mare adaos comercial pentru fructe și legume

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Experții East-fruit au realizat un audit al prețurilor angro pentru fructe și legume și compararea acestora cu prețurile de vânzare cu amănuntul în mai multe țări din Europa de Est. În urma auditului, a fost determinat că adaosul comercial variază foarte mult.

Spre exemplu, în țara vecină Ucraina, pentru cele mai populare fructe și legume adaosul comercial a constituit circa 40%. Cauza unui adaos destul de mic ar fi concurența înaltă a rețelelor de supermarketuri. Mai mult, uneori, rețelele din Ucraina suportă pierderi în urma comercializării fructelor și legumelor cu cu grad sporit de perisabilitate.

În Tadjikistan și UZbekistan, per general, adaosul comercial este cu circa 10% mai mare decât în Ucraina și constituie circa 50%. Totodată, concurența dintre supermarketuri în aceste țări este relativ slabă. Pe piața din Uzbekistan, în curând, ar putea apărea rețeaua Carrefour, astfel prețurile ar putea să se reducă. Aproximativ 50% este adaosul comercial mediu din Georgia, unde concurența este în continuă creștere.

Republica Moldova s-a dovedit a fi „lider” la capitolul adaos comercial. Astfel, fructele și legumele sunt vândute cu un preț cu circa 98% mai mare decât prețul de achiziție a acestora. Cu toate acestea, concurența pe piață dintre rețele este înaltă, iar cheltuielile pe care le suportă rețelele comerciale, inclusiv pentru forța de muncă sunt relativ reduse. Soluția, potrivit experților, ar fi optimizarea logisticii pentru a reduce din cheltuieli.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›