‹ pub ›
10.8 C
Chișinău
10.8 C
Chișinău
‹ pub ›
‹ pub ›

Cine produce și cine câștigă? Supermarketurile din țară aplică cel mai mare adaos comercial pentru fructe și legume

Recomandate

Constituirea și funcționarea grupurilor și asociațiilor producătorilor agricoli va fi facilitată

Comisia mediu și dezvoltare regională a avizat pozitiv, în ședința de astăzi, proiectul de modificare a Legii privind grupurile...

Cotele de export în UE pentru struguri, prune și cireșe moldovenești vor fi majorate

Vor fi majorate cotele de export în UE pentru strugurii de masă, prunele și cireșele moldovenești. Comisia politică externă...

Ce spun autorităţile despre peștele inclus în Cartea Roşie comercializat la Piața Centrală

După ce presa a scris despre comercializarea resurselor piscicole incluse în Cartea Roşie a Republicii Moldova pe tarabele din...
‹ pub ›

Advertoriale

Moldova Agroindbank relansează Campania dedicată producătorilor agricoli „Primăvara 2020”

Primăvara bate la ușă, iar gospodarii adevărați își fac deja planuri pentru noul an agricol. Moldova Agroindbank este și în acest an alături de...

O companie agricolă din Ialoveni vinde o plantație de viță de vie, o livadă de prun și teren arabil

SRL Agro-Ialovenenii, întreprinderea cu profil principal de activitate în agricultură, vinde un teren agricol cu suprafața de 25 de ha, plantat cu viță de...
‹ pub ›
‹ pub ›

Experții East-fruit au realizat un audit al prețurilor angro pentru fructe și legume și compararea acestora cu prețurile de vânzare cu amănuntul în mai multe țări din Europa de Est. În urma auditului, a fost determinat că adaosul comercial variază foarte mult.

Spre exemplu, în țara vecină Ucraina, pentru cele mai populare fructe și legume adaosul comercial a constituit circa 40%. Cauza unui adaos destul de mic ar fi concurența înaltă a rețelelor de supermarketuri. Mai mult, uneori, rețelele din Ucraina suportă pierderi în urma comercializării fructelor și legumelor cu cu grad sporit de perisabilitate.

‹ Link Sponsorizat ›

În Tadjikistan și UZbekistan, per general, adaosul comercial este cu circa 10% mai mare decât în Ucraina și constituie circa 50%. Totodată, concurența dintre supermarketuri în aceste țări este relativ slabă. Pe piața din Uzbekistan, în curând, ar putea apărea rețeaua Carrefour, astfel prețurile ar putea să se reducă. Aproximativ 50% este adaosul comercial mediu din Georgia, unde concurența este în continuă creștere.

‹ pub ›

Republica Moldova s-a dovedit a fi „lider” la capitolul adaos comercial. Astfel, fructele și legumele sunt vândute cu un preț cu circa 98% mai mare decât prețul de achiziție a acestora. Cu toate acestea, concurența pe piață dintre rețele este înaltă, iar cheltuielile pe care le suportă rețelele comerciale, inclusiv pentru forța de muncă sunt relativ reduse. Soluția, potrivit experților, ar fi optimizarea logisticii pentru a reduce din cheltuieli.

‹ pub ›
‹ pub ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Vă rugăm să introduceți numele dvs. aici

‹ pub ›

Ultimele Subiecte

Cotele de export în UE pentru struguri, prune și cireșe moldovenești vor fi majorate

Vor fi majorate cotele de export în UE pentru strugurii de masă, prunele și cireșele moldovenești. Comisia politică externă și integrare europeană a aprobat,...

Ce spun autorităţile despre peștele inclus în Cartea Roşie comercializat la Piața Centrală

După ce presa a scris despre comercializarea resurselor piscicole incluse în Cartea Roşie a Republicii Moldova pe tarabele din Piața Centrală, Inspectoratul Pentru Protecția...
‹ pub ›

Video

Alte Subiecte

‹ pub ›