Vinul Moldovei este cea mai reprezentativă carte de vizită a țării, iar în cei zece ani de la lansare brandului vinicol, vinificatorii moldoveni au câștigat 6500 de medalii la concursurile internaționale și titlul de „Cea mai premiată țară din Europa de Est”.
Cu toate acestea, pentru a rămâne competitivă pe piața globală a vinurilor de calitate, Moldova trebuie să se concentreze pe strategii de marketing și promovare eficiente.
Conferința națională a industriei vitivinicole, organizată de Oficiul Național pentru Vie și Vin (ONVV) alături de Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA), cu suportul proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală din Moldova (PCRR), s-a axat pe aceste aspecte.
‹ adv ›
La fel, au fost evaluate rezultatele înregistrate la un deceniu de la lansarea brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” pe piața internațională.
Parascovia IGNAT, Șefa Departament Marketing, ONVV:
În ultimul deceniu, Vinul Moldovei a fost subiectul unor numeroase articole în publicațiiprestigioase precum „Meininger”, „The Drinks Business”, „Decanter”, „The Financial Times”, iar la nivel regional a fost tema reportajelor ample realizat de Euronews.
‹ adv ›
Recent, Vinul Moldovei și activitățile revoluționare de promovare au generat 14 mii de publicări în presa internațională, care au relatat despre primele vinuri create cu ajutorul Inteligenței Artificiale, de la producere până la promovare și crearea elementelor de identitate vizuală.
Diana LAZĂR, Directoarea industriei vitivinicole și a turismului, Proiectul Competitivitate și Reziliență Rurală din Moldova (PCRR):
În cadrul conferinței, au fost discutate și inovațiile din industrie, precum producerea vinurilor cu ajutorul inteligenței artificiale.
‹ adv ›
Pe parcursul expoziției Prowein, vinurile „Rubrum Aeon” și „Elysium”, au fost prezentate în cadrul unui masterclass ghidat, iar participanții au avut ocazia să facă o degustație comparativă cu vinurile produse de vinificatorii moldoveni.
Recunoscut la nivel internațional, brandul vinicol de țară a fost creat pentru a reînvia tradiția vinicolă și pentru a uni sectorul vitivinicol dur afectat de embargourile rusești din 2008.
Eugen BOICO, expert în branding și poziționare, Publicis Moldova:
În ultimul deceniu, evoluția industriei este vizibilă, iar brandul vinicol de țară a ajuns la o maturitate care necesită consolidare continuă, inovație persistentă și diversificare strategică pentru a răspunde exigențelor consumatorilor.
Eugen BOICO, expert în branding și poziționare, Publicis Moldova:
La cea de-a VII-a ediție a Conferinței naționale a industriei vitivinicole au participat și doi experți de talie internațională, care și-au împărtășit perspectivele valoroase și secretele marilor regiuni vitivinicole.
Robert JOSEPH, Consultant în marketing strategic, Vinul Moldovei:
Jurnalistul britanic a venit cu recomandarea către vinificatori de a produce asamblaje din soiuri indigene și internaționale, pentru a câștiga încrederea consumatorilor care încă nu cunosc produsul țării.
Mike Veseth, editorul „The Wine Economist”, a vorbit despre succesul cunoscute regiuni vinicole din California – Napa Valley și despre modul în care a fost poziționată și și-a consolidat brandul.
Mike VESETH, editorul The Wine Economist, autor renumit de cărți:
Editorialistul american a menționat și despre Burgundia – una dintre cele mai respectate regiuni viticole din lume, devenită sinonim cu soiului de struguri Pinot Noir.
Alături de regiunea franceză, Oregon din SUA sau Central Otago din Noua Zeelandă, sunt recunoscute pentru superputerea lor de a cultiva și produce vinuri din Pinot Noir.
Mike VESETH, editorul The Wine Economist, autor renumit de cărți:
Pe parcursul anului 2024, Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV), cu suportul partenerului strategic – proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală din Moldova (PCRR), vor organiza mai multe eveniment de promovare a Vinului Moldovei pe piețeleile-țintă (România, Polonia, Cehia) și piețile netradiționale cu valoarea adăugată înaltă (Japonia, Coreea de Sud), dar și în, Olanda, Belgia, Danemarca, SUA și Canada.
La fel, vinificatorii reuniți sub umbrela brandului vinicol de țară vor participa la cele mai importante concursuri internaționale de profil, iar taxa de participare va fi acoperită de ONVV și PCRR.
Comentarii