‹ adv ›
miercuri, 30 septembrie, 2020
20 C
Chișinău
‹ adv ›

De la IT și banking la vinificație și turism vitivinicol – Geo Lupașcu, fondatorul „Pomușoară Dulcișoară”

‹ adv ›

Recente

Vinurile recunoscute ,,Notorium Wine Awards”! Rezultatele concursului

Conform studiului efectuat „Votat vin recunoscut”, respondenții au bifat astfel:73% din consumatorii din Moldova au încredere în băuturile alcoolice...

Va crește sau nu prețul la struguri ca urmare a precipitațiilor?

Viticultorii sunt în proces de recoltare a strugurilor. În regiunile unde a plouat abundent, ei spun că o bună parte din roadă...

Franța alocă 100 de milioane de euro pentru a-și dezvolta producția de proteine vegetale

Guvernul francez intenționează să aloce 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea producției interne de proteine ​​vegetale. Motivația deciziei are la bază...

Ion Lupaşco: România – cea mai importantă piaţă pentru vinul din Moldova, exporturile trec de 14 mln de euro

Producătorii de vin din Republica Moldova au exporturi de 150 de milioane de euro anual, iar peste 14 milioane de euro, respectiv...
‹ adv ›
‹ adv ›

Formarea și instruirea sa sunt departe de tot ce înseamnă agricultură și vinificație, însă, chiar aceste lucruri i-au și adus succes în afaceri. A făcut banking, IT, branding, iar de mai bine de 8 ani își dezvoltă afacerea de familie, livrând cei mai dulci și de calitate struguri.

S-a lansat în acest domeniu datorită viei pe care o are drept moștenire soția sa, la Cojușna, Strășeni, localitate considerată a fi o perlă a vinificației.

Despre ideea „Pomușoară Dulcișoară” Lupașcu povestește zâmbind. Așa se face că, în urmă cu 8 ani acesta, împreună cu soția sa, încercau să vândă marfa la piața angro. Mai în glumă, mai în serios, Lupașcu a postat un anunț pe facebook despre strugurii din portbagajul mașinii ce-și așteptau clienții, iar reacțiile internauților i-au surprins plăcut.

Struguri pentru livrare // Foto: facebook.com

„Deoarece postarea n-am făcut-o pe vreo pagină, ci direct pe profilul meu, primii clienți au fost cunoscuții și prietenii mei”.

‹ adv ›

Suprafața de vie pe care o deține Lupașcu este de circa 2 hectare și cuprinde nu doar soiuri de masă, ci și tehnici.  Acest lucru îi permite să lucreze via manual, fiind ajutat de soția și soacră-sa, iar un alt avantaj este și posibilitatea de a lucra via fără a face apel la substanțe chimice și careva utilaje, fapt care determină calitatea strugurilor și nivelul redus al nitraților din aceștia.

„Modul în care lucrăm via face să evităm chimicalele. Nu folosim pesticide. Da, avem buruienile mai mari și mai mult de lucru, dar ne-am asumat acest fapt și lucrul ăsta face ca produsul final să fie foarte bun. Controlul nitraților nu a fost făcut, în mod special, de către noi, ci de clienții noștri. Am avut cazuri interesante când doamnele însărcinate cumpărau mai întâi o pungă, iar peste două zile comandau cinci pungi. Deci, prima pungă era de test și în urma verificărilor ni se spune că indicii de nitrați sunt de 6 ori mai mici. Nu știu cât de veridice și bune sunt aparatele respective în comparație cu analizele de laborator, dar strugurii noștri niciodată nu se ajung la norma de nitrați, indicii fiind semnificativ mai mici, în comparație cu alte produse”.

Comunicarea activă și corectă pe rețelele de socializare, livrarea gratuită, nemodificarea politicii de preț – au favorizat creșterea numerică a clienților și loialitatea acestora.

„Prin crearea brandului și prin menținerea lui pe rețelele de socializare și alte canale am reușit să demonstrăm că „Pomușoară Dulcișoară” nu sunt careva struguri cumpărați la colț, ci un nume care garantează că sunt livrați acasă la client, gratuit. Suntem în pandemie și multe afaceri au trecut în online, dar apare condiționalitatea – clienții trebuie să plătească livrarea sau să întrunească și alte condiții. La noi prețul a rămas același din 2012, 25 de lei kilogramul, în ciuda faptului că în acest an avem deficit de roadă, iar livrarea este gratuită și asta nu depinde de cantitatea comandată. Asta fiind și un principiul afacerii noastre”.

În acest an, ca practic la orice producător, roada este redusă cantitativ, însă cererea de pe piață e una îmbucurătoare.

 „În timpul pandemiei, deși aveam roadă mult mai mică, numărul de comenzi a crescut de două ori. Ne-am trezit cu volum enorm de clienți care au nevoie de deservire calitativă, iar pe piață nu sunt furnizori care să presteze acest tip de servicii. E mai simplu să parchezi mașina la piață și să vinzi la kilogram, însă e mult mai greu să faci 200 de kilometri prin Chișinău livrând câte o  pungă de struguri, însă asta o să creeze loialitate. Așa oamenii devin fideli”.

‹ adv ›

Dat fiind faptul că îngrijirea viei este o activitate ce se extinde pe durata întregului an, iar vinderea strugurilor e una sezonieră, aceasta cuprinzând lunile august și septembrie, Lupașcu a experimentat, în decursul anilor, făcând compoturi și vinuri de casă.

 Inspirat de istoria unui alt vinificator care, la vârsta a treia, a reușit să-și dezvolte afacerea vitivinicolă prin echipamente performante aplicând la granturi, acest lucru a fost, povestește Geo, o adevărată provocare pentru el, iar în scurt timp a reușit să câștige un grant de la USAID.

„Am apelat pentru grant care oferea echipament de vinificație profesionist, iar noi aveam responsabilitatea de a face altă investiție în producere. Am construit spațiile frigorifice din contul nostru, facem restaurarea beciului construit în 1800. Acest lucru ne-a responsabilizat și am reușit, în 2018, cu ajutorul de îndrumare din partea lui Constantin Căldare, să lansăm primul vin cu rezultate foarte bune, de categoria Wine of Moldova”.

Beciul ce datează din 1800 și o sală de degustare urmează să fie deschise pentru vizitatori în luna octombrie. Proiectul presupune dezvoltarea laturii de turism vitivinicol, urmând să găzduiască degustări de vinuri express, excursii, precum și dezvoltarea dimensiunii de gastronomie tradițională.

‹ adv ›

Credibilitate, flexibilitate, timp redus de deservire, inspirație și lipsa fricii, serviciile de lucru cu mediile online și achitarea flexibilă sunt, spune Geo Lupașcu, ingredientele la care trebuie să facă apel orice producător care-și dorește atât performanță, cât și loialitate din partea clienților săi.

„E vorba despre foarte multă muncă, de la răsărit, până la asfințit, inclusiv și noaptea, de altfel ca-n orice domeniu. E nevoie de îndrăzneală și creativitate. Clienții acum doresc rapiditate în deservire, calitate, produs interesant și siguranță, iar toate aceste lucruri presupun ieșirea din zona de confort. E nevoie de atenție direcționată către fiecare client. Oamenii caută să descopere producătorii. Un alt factor este și flexibilitatea achitării. Clienții noștri pot achita online, cu cardul, transfer bancar. Toate acestea înseamnă explorarea tuturor posibilităților de dragul deservirii clientului”.

Alăturați-vă grupului Agrobiznes Club pe Viber pentru a afla ultimele prețuri și informații despre vânzarea-cumpărarea produselor agricole, ofertele disponibile și stabili parteneriate cu producători sau cumpărători din zonă!

‹ adv ›

Citește și ›

În România se lansează AgTech TM by Agroland, primul program de dezvoltare a inovației în agricultură

AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare de startup-uri din România care stimulează și susține inovația în agricultură, se extinde...

India construiește cel mai mare sistem de irigare prin picurare din lume

India a creat cel mai mare sistem automatizat de irigare prin picurare din lume, care va asigura irigarea a peste 24 de...

Video

Advertoriale ›

00:19:49

VIDEO. Tratamente aplicate la vița de vie în cadrul SRL Fructmer, în condițiile acestui sezon

Deja de 3 ani, fermierul Oleg Mereacre din Costești, unul dintre cei mai versați din țară la capitolul inovații în viticultură, optează...

O afacere cu gust autentic are nevoie de sprijin la momentul potrivit și în termeni restrânși

La nici 60 de kilometri de Chișinău, unde se întind podgorii pe zeci de hectare, Valeriu Cojocaru planifică să lanseze o afacere...
‹ adv ›

Info

Newsletter-ul Agrobiznes, în creștere. Avem 8.000 de abonați la moment

Dragi prieteni, Newsletter-ul pe care unii dintre voi îl primiți cu regularitate în fiecare luni și joi dimineață a ajuns să numere...

Webinar: Stimularea cooperării producătorilor și procesatorilor agricoli prin comunicare

Astăzi, 18 Septembrie 2020, începând cu orele 16:00, pe platforma de comunicare digitală ZOOM, se va desfășura cea de-a 3-a sesiune de...
‹ adv ›

Recomandate

După 16 ani de muncă peste hotare, s-a întors acasă și a înființat o plantație de viță de vie

Toate drumurile duc spre casă, o spune fermierul Ion Buliga, care după 16 ani de muncă peste hotarele țării, a decis să...

Vinurile recunoscute ,,Notorium Wine Awards”! Rezultatele concursului

Conform studiului efectuat „Votat vin recunoscut”, respondenții au bifat astfel:73% din consumatorii din Moldova au încredere în băuturile alcoolice...

Cabinetul de miniştri a permis importul de furaje din Ucraina

Membrii Executivului au modificat în şedinţa de miercuri o hotărâre de Guvern din 2016, cu privire la unele măsuri de prevenire a introducerii...

Instalarea sistemului antiploaie la vița de vie: Costuri și avantaje

Și în acest sezon, ploile înregistrate în perioada de recoltare a viței de vie produc pagube, afectând aspectul comercial al strugurilor. Astfel,...
‹ adv ›