‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 16 iulie, 2024
33.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAnaliticaDoi studenți din Ialoveni au ridicat de la zero o afacere cu prepelițe

Doi studenți din Ialoveni au ridicat de la zero o afacere cu prepelițe

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Idei originale în marketing și promovare, multă muncă, perseverență, curaj în a experimenta și dorință de a realiza lucruri frumoase reprezintă rețeta prin care o idee a fost transformată în afacere de succes cu prepelițe la Ialoveni.

Sunt verișori și studiază la Facultatea de Economie, dar ar da clasă mai multor oameni de afaceri experimentați prin abilitatea de a ridica de la zero o afacere de succes. Ideea de a iniția un business în creșterea prepelițelor a pornit de la un plan de afaceri găsit pe internet.

Salt spectaculos

‹ adv ›

Ion și Mihai Poparcea din Ialoveni nu au stat mult pe gânduri când au decis să încerce să înființeze o fermă de prepelițe, mai ales că exista deja spațiul și forța de muncă necesară. „Era o anexă în curte, am făcut reparație și am început acum un an cu o sută de puișori de prepeliță. Acum avem peste două mii de păsări”, povestește Ion Poparcea.

Costurile afacerii s-au ridicat la zece mii de euro, investițiile realizându-se treptat, dar trebuie de luat în considerare și faptul că tinerii nu au procurat spațiu pentru inițierea activității. Au procurat două specii de păsări, Texas și Faraon, una bună pentru carne, iar alta – pentru ouă.

Tinerii sunt și patroni, dar și angajați

‹ adv ›

În afară de cheltuielile pentru hrană și puii de prepeliță, Ion și Mihai Poparcea au economisit din instalarea cuștilor în care încap până la 40 de păsări și care costă până la o mie de lei. Fermierii spun că cel mai mult i-ar fi costat instalarea acestora, însă au decis că pot s-o facă singuri și i-a costat doar 150 de lei. Tinerii sunt și patroni, dar și angajați, ei fiind cei care prepară mâncarea specială pentru păsări, se ocupă de comenzi, promovare, asigură condițiile necesare pentru creștere și sacrifică păsările, deoarece nu au un abator în apropiere.

Ideea care le-a adus succesul

„Am depus eforturi titanice ca să nu suferim un eșec, fiindcă la început era foarte dificil de realizat această idee. Erau multe cheltuieli și investițiile se realizau doar din venituri, eram la un pas să renunțăm. Atunci am înțeles că trebuie să venim cu ceva nou pe piață, să recurgem la tot ceea ce este nou și atractiv pentru a promova produsele noastre”, relatează Ion Poparcea.

‹ adv ›

Au creat un site al firmei unde amatorii de carne și ouă de prepeliță pot afla tot, de la prețuri și condiții de livrare până la beneficiile pentru sănătate ale acestor produse. Ferma lor a devenit și mai cunoscută odată cu crearea unei pagini pe o rețea de socializare unde cei doi tineri organizează concursuri sau anunță despre diferite promoții și reduceri.

Totul natural și proaspăt

Din acel moment, afacerea a devenit una rentabilă, iar acum tinerii nu se plâng de lipsă de clienți. „Punem mare accent pentru ca totul să fie natural, ceea ce presupune condiții igienice de creștere a păsărilor și hrană din cereale calitative. Nu păstrăm carnea refrigerată și o livrăm la cel mult patru ore de la sacrificare”, a menționat Mihai Poparcea.

Acum, fermierii produc în fiecare lună câte 80 de kilograme de carne, iar zilnic strâng câte o mie de ouă, veniturile lunare ajungând până la o mie de euro. Un kilogram de carne de prepeliță costă 150 de lei, iar pentru a obține această cantitate sunt sacrificate până la șase prepelițe. Prețul a 20 de ouă de prepeliță este de 25 de lei. Volumul producției este dictat de numărul de solicitări. În afară de clienții fideli cărora, la dorință, le livrează marfa la domiciliu, fermierii își comercializează marfa și prin intermediul unei cunoscute rețele de magazine din capitală.

Deși fac afaceri „serioase”, tinerii spun că au timp și pentru activități specifice vârstei lor. Sunt susținuți în tot ceea ce fac de prietenele lor și de părinți, iar la munca zilnică mai sunt ajutați de un angajat. Tinerii fermieri spun că au deja pregătit un spațiu mai mare unde vor muta păsările, al căror număr preconizează să ajungă în acest an la zece mii. Povestesc cu mult optimism și speranță despre ceea ce fac și cred că secretul succesului este în muncă și în ingeniozitate.

Virginia Nica // Ziarulnational.md

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›