De fapt, anvelopele conțin nu doar cauciuc, dar și alte componente. Iar unele dintre acestea pot fi înlocuite cu deșeuri agricole, scrie aggeek.net.
Anvelopele moderne sunt fabricate din cauciuc natural și sintetic, în componența cărora se amestecă și alte materiale pentru a spori durabilitatea și stabilitatea acestora. De exemplu, pentru a mări rezistența – anvelopele se completează cu sârmă și produse textile. Materialele acestea suplimentare se numesc uneori aditivi și una dintre principalele componente în acest sens este – funingine. Noile cercetări arată că noi putem să renunțăm la funingine și să utilizăm în locul acesteia coji de ouă și coji de tomate.
Scopul principal al funinginii constă în consolidarea rezistenței anvelopelor și redirecționarea căldurii pentru că acest cauciuc poate să se topească. Totodată fiecare anvelopă are în componența sa circa 30% de funingine. Din cauza aceasta majoritatea anvelopelor sunt de culoare neagră.
Totodată, utilizarea funinginii industriale are o serie de neajunsuri. În primul rând, inhalarea acesteia reprezintă un risc major pentru sănătatea umană. Muncitorii de la uzine care se ocupă cu producerea funinginii industriale pot avea probleme grave de sănătate. În al doilea rând, aceastea sunt fabricate din produse de petrol și respectiv nu sunt ecologice.
Astfel, cercetătorii Universităţii de Stat din Ohio au găsit un substituent care nu doar elimină impactul funinginii asupra mediului, dar rezolvă și problema deșeurilor alimentare. Pentru a înlocui funinginii învelișurile de ouă și cojile tomatelor trebuiesc îmbinate la un loc. Învelișul de ou are o suprafață acoperită cu mulți pori și aceasta foarte bine se lipește de cauciuc. Cojile de tomate sunt rezistente, la rândul lor, la temperaturi mari.
Anvelopele nu vor mai avea culoarea neagră în cazul în care vor fi adăugate ingredientele acestea. Potrivit cercetărilor, anvelopele vor deveni roșii sau cafenii (culoarea va depinde de proporția cojilor de tomate sau învelișului de ouă). Sindi Barrera, una din cercetătoarele din cadrul Universității de Stat din Ohio, susține că anvelopele vor deveni mai flexibile și mai durabile.
Comentarii