Lipsa fructelor autohtone de pe rafturile rețelelor de supermarketuri este explicată diferit de distribuitorii și producătorii de la noi.
Unii spun că cerințele înaintate de reprezentanții rețelelor comerciale sunt greu de respectat, alții afirmă că sunt mici cantitățile solicitate, iar prețurile oferite nu acoperă nici cheltuielile de producție, ne mai vorbind de un profit.
Solicitat de Agrobiznes, Marian Gorincioi, distribuitor de fructe, a povestit despre experiența personală cu rețelele comerciale din Republica Moldova, dar și despre activitățile pe care trebuie să le realizeze un agent pentru a vinde marfa în supermarketuri.
‹ adv ›
Activitatea de distribuitor a început în anul 2014, când a decis să comercializeze producția proprie și pe piața locală. Fiind coproprietarul unui întreprinderi, care dispune de propria livadă în raionul Ștefan Vodă, s-a gândit că ar fi oportun ca și consumatorii locali să poată cumpăra mere autohtone.
Marian Gorincioi a menționat că, pe parcursul anilor, a reușit să procure și un depozit amplasat în Chișinău pe care inițial îl arenda. În anul 2021 a început renovarea lui.
Mai mulți producători spun că este mult mai ușor să exporți producția decât să o comercializezi pe piața locală.
‹ adv ›
Distribuitorul susține că este un adevăr în această afirmație, deoarece pentru piața externă se încheie un contract de export pentru o cantitate mare de produse, care sunt livrate ăntr-un lot.
Marian Gorincioi confirmă faptul că este destul de dificil să ajungi cu propria producție pe rafturile din supermarketuri, dar problema principală este faptul că producătorii au cantități mici de producție, în plus calitatea nu este întotdeauna una bună.
În acest context, distribuitorul susține că piețele din țara noastră, în circa 5-10 ani, vor dispărea, deoarece de multe ori anumite produse sunt mai ieftine în supermarketuri.
Situația pandemică a schimbat condițiile de livrare a fructelor, iar cei care doresc să-și vândă produsele în magazine trebuie să le respecte.
Nu întotdeauna este convenabil de a vinde pe piața locală, fiecare an este tot mai complicat să câștigi, a mai adăugat Marian Gorincioi. De multe ori pentru a intra într-o rețea, lucrează pe 0.
Dar, ulterior, poate negocia prețul și cantitatea pe care o livrează. În plus, o problemă majoră o reprezintă lipsa forței de muncă, de exemplu au mare nevoie de șoferi, care cu regret lipsesc.
Comentarii