‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 26 februarie, 2024
5.5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleNadejda Hadjivu, tânăra fondatoare „Moft”: În 2024, vrem să triplăm cifra de afaceri și...

Nadejda Hadjivu, tânăra fondatoare „Moft”: În 2024, vrem să triplăm cifra de afaceri și să accesăm noi piețe

‹ adv ›
‹ adv ›

Nadejda Hadjivu este o tânără care, revenită din SUA, în perioada pandemiei a avut curajul să lanseze o afacere cu paste de nuci, iar acum, la nici trei ani distanță de la alegerea făcută, are planuri ambițioase privind cucerirea pieței externe.

„Moft dulce” este brandul sub care Nadejda își scrie istoria propriei afaceri și care, unei tinere care a pășit în lumea antreprenoriatului la doar 23 de ani, i-a oferit mai multe lecții de învățat.

„O echipă bună, perseverență și asigurarea calității sunt cele trei lucruri indispensabile care, cred eu, nu trebuie să lipsească atunci când îți dorești să faci ceva cu adevărat. Fiecare zi a venit la pachet cu o lecție și cred că, învățată, ne-a oferit multe de câștigat. La moment, avem o gamă de 28 de produse, peste 200 de metri spațiu de producere și un car de ambiție pentru a merge mai departe”, ne-a povestit tânăra antreprenoare.

Ca și oricare alt mic antreprenor, la început a avut nevoie de confirmarea că produsul e cu adevărat bun, oferindu-l mai întâi prietenilor, continuând cu vânzările pe online, apoi participarea la târguri și expoziții ca, la moment, „Moft-ul” să fie prezent în peste 50 de magazine în Moldova, iar în acest an Nadejda a reușit să deschidă și o filială în România.

„Avem deja o filială deschisă, ceea ce a fost o mare realizare pentru noi în 2023, iar următorul pas ar fi extinderea prezenței pe online și colaborarea cu rețelele de supermarketuri. Suntem competitivi atât din punctul de vedere al prețului, cât și al gamei de produse și calității. În ciuda faptului că cele două piețe sunt atât de aproape, preferințele consumatorilor de peste Prut diferă, astfel că am adaptat produsele, iar acum tot mai mulți din aceștia au devenit clienți fideli”.

Pe lângă accesarea unei noi piețe, 2023 a venit cu multe lecții, dar și realizări: extinderea spațiului de producere, achiziționarea de noi utilaje, triplarea cifrei de afaceri și depășirea unor aspecte birocratice au fost cele care i s-au memorizat cel mai mult.

„Una dintre cele mai mari provocări a fost consolidarea și extinderea echipei alături de care planurile să prindă viață. Cred că, aceasta joacă un rol important și fără de ea e imposibil să crești. Am învățat și învăț cum corect trebuie distribuite sarcinile, unde trebuie oferită mai multă atenție. Fiecare an vine cu noi lecții și nu cred că există vreo zi în care să nu învățăm ceva”.

„Moft” include 28 de produse, iar planurile țin de mărirea numărului acestora până la 50. Nadejda spune că a avut încercări și idei care nu au fost de succes, însă, în schimb, a obținut o experiență foarte bună în urma acestora.

„În cadrul expozițiilor și târgurilor discutăm mereu cu vizitatorii pentru a afla ce-și doresc și cum putem ajusta sau completa gama de produse. Suntem orientați spre diversificarea sortimentului, includerea mai multor produse noi, fără zahăr, mai ales că Moft a oferit mereu un plus de savoare modului sănătos de viață.

De la bun început, majoritatea produselor similare fiind importate de peste ocean, am crezut că am putea satisface cererea cu un produs calitativ local și am avut dreptate.

Acum, suntem concentrați pe extindere și producerea ciocolatelor, cererea pentru astfel de produse din ingrediente sănătoase este destul de înaltă, astfel ar fi o opțiune bună pentru noi”.

Ce ține de provocări, tânăra menționează că e destul de complicat să negociezi cu marile rețele, fără o lege care să funcționeze și să reglementeze asigurarea produselor locale pe rafturi.

„De obicei, pentru produsele importate rețelele au câștig dublu, astfel nu sunt interesate să colaboreze. Totuși, negocierile continuă și vrem să fim prezenți în acestea.

Aș mai adăuga că, taxele la unele târguri sunt destul de înalte, iar noi, ca mici producători, suntem nevoiți să achităm prețuri foarte mari. De exemplu, au fost evenimente cu o taxă de participare de 450 de euro la care nu am avut vânzări care să acopere costul. În plus, unele locuri de participare, care ar trebui să fie gratuite, de fapt, sunt cu plată. Cred că aici ar trebui să intervină autoritățile.

În plus, sper să se lucreze și la îmbunătățirea documentației. Având un produs nou, m-am confruntat cu aceea că organele care ar trebui să ne ofere ajutor nu au putut să o facă. Majoritatea documentației este elaborată pentru companii mari, iar prețul pentru certificarea producției este de 150 de mii de lei, sumă aceasta, pentru un antreprenor mic, este foarte mare. ”.

‹ adv ›

O altă provocare pentru antreprenori sunt dobânzile mari pentru creditele accesate.

„La moment, să dezvolți o afacere de la zero fără rulaje externe este aproape imposibil. Ești nevoit să te împrumuți, însă dobânzile sunt foarte mari. Am încercat să accesez un credit în România, unde este mai avantajos, însă compania este una nouă, astfel că va mai trebui să așteptăm. Totuși, am învățat să privim spre oportunități și mai puțin spre probleme, astfel sper ca acestea să apară cât mai curând”.

Și pentru că sărbătorile de iarnă nu pot să treacă fără a satisface vreun „Moft”, anul acesta echipa era pregătită pentru a asigura cât mai mulți clienți cu noi oferte și produse.

„Am învățat mult din experiența anului trecut ca să putem face față livrărilor în acest an. În luna decembrie deja avem livrate peste 5000 de box-cadouri. Am diversificat mult gama și opțiunile, astfel încât să corespundem cerințelor diferitor clienți, iar produsele noastre să bucure pe cât mai mulți de sărbători”.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este cadouri-craciun.jpeg

Planurile pentru 2024 sunt deja trasate, iar Nadejda spune că este conștientă de munca pe care trebuie să o depună în următorii pentru a-și împlini visul – să realizeze exporturi importante, iar brandul să devină cunoscut în cât mai multe țări ale lumii.

„Dorim să triplăm cifra de afaceri și în 2024, ajungând la 10 milioane de lei. Am avut o creștere importantă în 2023 și dorim să menținem cursul. În plus, vom achiziționa noi utilaje pentru a da viață produselor noi. Chiar dacă avem mai multe provocări, mă strădui să nu mă gândesc la acestea ci să cred în faptul că visul poate prinde viață, muncind zi de zi pentru el”, a conchis tânăra antreprenoare.

‹ adv ›
‹ adv ›spot_img
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Comentarii