În urmă cu opt ani, Dumitru Covaș, fondatorul companiei specializate în exportul de prune proaspete, se confrunta cu o problemă: pierderile semnificative cauzate de perisabilitatea rapidă a fructelor. Pentru a depăși această provocare, el a venit cu o soluție ce a transformat complet afacerea sa – uscarea și procesarea prunelor.
Astfel, s-a născut ideea de a usca și procesa prunele, dând naștere, la Hârbovăț, Călărași, la un produs unic atât pe piața locală, cât și externă.
Despre crearea brandului „Prunesso”, ce-l face atât de deosebit, debutul și succesele internaționale, precum și ambițioasele planuri de viitor, Moldova Fruct a discutat cu Neli Covaș, Directoarea de marketing și vânzări, „Prunesso”.
‹ adv ›
Fructele uscate „Prunesso” se disting printr-o tehnologie de procesare deosebită, care le conferă un gust autentic și o durată de viață neobișnuită pentru acest tip de produs, de tocmai 1 an, comparativ cu 6 luni de valabilitate, pe care le au produsele similare.
Cu pași mici, dar siguri, în doar câțiva ani, „Prunesso” a reușit să-și facă un nume atât pe piața internațională, cât și locală, și chiar să debuteze la expoziții internaționale.
Așadar, cât privește piața europeană, pruna uscată din Hârbovăț este exportată angro în Bulgaria, Cehia, România, Franța, Maroc, Algeria, Italia și Germania.
‹ adv ›
Cu toate acestea, și pe filiera exportului există provocări și strategii de reorientare a comercializării produsului.
Așa, produsele „Prunesso” sunt prezente în zeci de rețelele ale magazinelor din Republica Moldova și România.
Compania comercializează de la producători soiul de prune Stenley, care oferă rezistență bună și se adaptează la tehnologiile de uscare și procesare.
‹ adv ›
Cu toate acestea, seceta din acest an și-a lăsat amprenta asupra materiei prime:
În spatele fructelor uscate „Prunesso” stă o echipă de peste 35 de angajați, care până la final de an promit să pună umărul la diversificarea producției și să ofere consumatorilor o experiență gustativă inedită.
Comentarii