Piața produselor ecologice este în plină expansiune în ultimii ani. În ciuda faptului că pandemia a stopat puțin creșterea, interesul consumatorilor față de produsele ecologice crește, iar acest fapt imprimă noi reguli pe piața produselor agro-alimentare.
Cererea pentru fructele ecologice, la fel, este în creștere, astfel că tot mai mulți pomicultori din Europa se orientează spre cultivarea ecologică a fructelor. În 2019, vânzările produselor ecologice în Europa au însumat 45 de miliarde de dolari (106 miliarde la nivel global), potrivit FIBL.
Nicolae Pascal, producător cu o experiență vastă în domeniu, spune că interzicerea a o bună parte de substanțe active, dar și cererea tot mai mare, fac necesară conversia la agricultură ecologică și a producătorilor autohtoni.
Producătorul a inițiat testarea unui soi de măr rezistent la mai multe boli în scopul înregistrării acestuia și cultivării ulterioare.
„Am înființat un lot de testare a unui noi soi de măr. Local, acesta va avea denumirea de Magic Star. Dacă soiul se va dovedi a fi pretabil cultivării în zona noastră, îl vom înregistra oferind posibilitatea de a-l cultiva și altor producători interesați”.
La nivel internațional, soiul este cunoscut sub denumirea de Natyra și este apreciat de către consumatori, fiind în topul preferințelor dintre varietățile cultivate în sistem ecologic, potrivit unor sondaje.
Soiul are o bună rezistență la rapăn și o perioadă bună de păstrare, iar producătorul va verifica cum se manifestă caracteristicile sale în condițiile zonei noastre.
Ce ține de piața de desfacere pentru merele ecologice, ținta sunt țările UE. Pentru produsele ecologice fiind oferite și prețuri, în medie, cu 20-30% mai mari, rentabilitatea obținută într-un final ar fi cam aceeași ca și pentru merele convenționale.
Vom reveni în perioada de recoltare cu informații privind calitatea primelor mere obținute de pe lotul demonstrativ cultivat aplicând metode ecologice.
Acest material este realizat în cadrul proiectului „InfOrganic Moldova 2020-2022”, implementat de A. O. „Educație pentru Dezvoltare” (AED), cu suportul financiar al Fundației ”Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein” (LED). AED mulțumește Agrobiznes pentru produsul elaborat.
Felicitări abia vă aștept să-l scoateți pe piață și să-l cumpărăm și în România! 👏🏻👍🏼🙋🏻♂️