‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 3 ianuarie, 2025
5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriOlesea Plăcintă: Vrem să diversificăm produsele din laptele de la fermă

Olesea Plăcintă: Vrem să diversificăm produsele din laptele de la fermă

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

În 2012, Olesea Plăcintă alături de familia au decis să se orienteze spre creșterea animalelor, pentru a putea prepara diferite brânzeturi sau alte produse lactate sănătoase în condiții de casă.

Treptat, pe lângă asigurarea consumului propriu, văzând că cererea pentru produsele lor puțin câte puțin crește, au început să se extindă.

Au extins mica afacere de familie

Inițial, Ferma micii antreprenoare Olesea Plăcintă avea doar 26 de oi. Cu timpul, a reușit să crească efectivul, iar acum ferma numără 70 de oi, 80 de capre și 3 vaci.

‹ adv ›

Laptele colectat este procesat în camera special utilată pentru a produce brânzeturi naturale, care sunt vândute pe piața locală. Anual, ferma produce 600 kg de brânză de oaie și 700 kg de telemea de capră.

În 2022, familia Plăcintă a înțeles că, pentru a face față cererii și pentru a-și ușura munca, era nevoie de investiții.

Un alt pas important în dezvoltarea fermei a fost instalarea unui sistem fotovoltaic, care reduce costurile energetice și contribuie la sustenabilitate.

‹ adv ›

Olesea Plăcintă: Cu suportul Caritas am învățat cum să diversificăm produsele

A început să caute proiecte și finanțări dedicate femeilor din mediul rural, găsind sprijin prin programul „Abilitarea femeilor în antreprenoriatul agricol din Republica Moldova”, organizat de Fundația „Caritas Moldova” și Ambasada Republicii Slovene la București.

„Datorită acestui proiect, am participat la instruiri despre procesarea plantelor aromatice și medicinale. Mentorii ne-au ajutat să facem un plan mai structurat pentru viitor și să ne diversificăm produsele,” povestește Olesea.

Idei noi pentru brânzeturi

Cu ajutorul mentorilor, Olesea a început să experimenteze cu rețetele sale de brânzeturi, adăugând condimente, legume și fructe deshidratate. Astfel, a creat produse noi, care au devenit mai atractive pentru consumatori.

„Cred că femeile din mediul rural pot dezvolta afaceri frumoase, dar trebuie să fie sigure pe ele și să analizeze bine oportunitățile care le stau la dispoziție,” spune ea.

Produsele lactate ale fermei sunt apreciate de consumatorii locali, iar Olesea continuă să demonstreze că și în mediul rural există oportunități, dacă știi unde să le cauți.

„Cred că orice activitate, dacă se implică femeile, poate fi dezvoltată altfel. Chiar și în zona rurală există mai multe posibilități, însă acestea trebuie explorate. Femeile trebuie să fie mai sigure pe sine și să analizeze oportunitățile și proiectele existente de unde pot obține suport”.

‹ adv ›

Vezi și Iraida Eni: Vrem să creștem gama de condimente și plante uscate produse.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›