‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 25 aprilie, 2024
22.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticolePensiune agroturistică: afacere de succes cu investiţii minime

Pensiune agroturistică: afacere de succes cu investiţii minime

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Doriţi să iniţiaţi o afacere pe cont propriu, chiar dacă dispuneţi doar de un capital limitat? Soluţia vă este la îndemână. Înfiinţarea şi administrarea unei pensiuni turistice, în mediul rural sau urban, reprezintă exact acest gen de afacere.

Casa bunicilor sau a părinţilor de la ţară, o casă cumpărată, casa de vacanţă sau propria locuinţă transformate în pensiuni pot reprezenta o sursă importantă de câştig cu o investiţie relativ mică. Tot mai mulţi turişti străini vor prefera locurile de găzduire şi mâncărurile oferite de pensiunile turistice sau de pensiunile agroturistice, pentru că acestea vin să împlinească dorinţa de a petrece câteva zile liniştite în mijlocul naturii şi pe bani puţini. Important este să-i faceţi pe turişti să ştie de existenţa pensiunilor dumneavoastră, să vă cunoască oferta şi să vă prefere înaintea celorlalţi concurenţi.

Dacă vă propuneţi înfiinţarea unei pensiuni agroturistice, puteţi începe cu un capital de pornire modic. Aceasta depinde însă şi de baza materială de care dispuneţi, respectiv de starea imobilului pe care doriţi să-l transformaţi în pensiune turistică, de infrastructură etc. Dacă acesta necesită investiţii financiare complexe, nu uitaţi că trebuie să aveţi un dosar bine fundamentat.

Astfel, crearea unei pensiuni reprezintă afacerea ideală pentru dumneavoastră, deoarece, în primul rând, situaţia din domeniul turismului moldovenesc arată că cererea este mult mai mare decât oferta şi, pe viitor, această situaţie se va menţine. Puteţi începe printr-o simplă amenajare a casei bătrâneşti de la ţară, cu numai câteva sute de euro, bani pe care îi recuperaţi garantat chiar în primele luni de funcţionare. Turiştii străini şi moldoveni se orientează din ce în ce mai mult spre astfel de servicii: atât statisticile oficiale confirmă acest lucru, cât şi dezvoltarea – deseori spectaculoasă – a multor pensiuni. Această afacere o puteţi dezvolta pe măsură ce creşte capacitatea de utilizare a spaţiului de cazare pe care îl oferiţi.

Avantajul deschiderii unei pensiuni constă în faptul că îi oferiţi clientului tarife mai mici decât la hotel şi restaurant, în aceleaşi condiţii de confort şi de calitate. De asemenea, clienţii pot beneficia de liniştea şi calmul specific zonei în care este amplasată pensiunea, departe de zgomotul specific oraşului. Turiştii vor veni la pensiunea dumneavoastră pentru a avea parte de meniuri sănătoase şi naturale din bucătăria tradiţională a zonei şi reţete ţărăneşti, fiind mânaţi de dorinţa de a cunoaşte natura aşa cum este ea, şi nu de la televizor sau din ziare şi reviste. Astfel, turiştii străini, dar şi cei veniţi din oraşe vor avea ocazia să vadă la dumneavoastră în gospodărie ori la vecini cum se potcoveşte un cal, cum se hrănesc animalele, cum se mulge vaca, cum se ridică o căpiţă de fân, cum se face brânza.

Mai mult, succesul pensiunii dumneavoastră este ca şi asigurat dacă în apropierea pensiunii există locuri interesante de vizitat, cum ar fi monumente istorice, culturale sau geografice. Vă puteţi diferenţia prin ceva unic de celelalte pensiuni şi hoteluri din zonă, prin oferirea de servicii, spre exemplu, de închiriere de biciclete, canoe şi bărci, organizarea de excursii ecvestre, plimbări cu sania trasă de cai, degustări de vinuri sau organizarea unor competiţii sportive deosebite, cum ar fi minigolf.

‹ adv ›

Pentru bunul mers al afacerii, trebuie să vă stabiliţi o strategie de promovare a serviciilor

Clienţii pensiunii dumneavoastră vor fi atât persoane fizice, din ţară sau din străinătate, din toate categoriile de vârstă şi din cele mai diferite categorii sociale, cât şi persoane juridice. Firmele constituie o categorie aparte de clienţi. Acestea pot organiza întâlniri de afaceri, team-building-uri sau îşi pot caza invitaţii în pensiunea dumneavoastră. În plus, angajaţii unor firme pot primi dreptul de a frecventa pensiunea, ca o recompensă pentru activitatea lor. „Turismul de business” asigură profitul unităţilor de cazare chiar şi în extrasezon, deoarece apariţia unei nişe în sectorul turistic de acest tip prinde din ce în ce mai mult teren. Indiferent de spaţiul de care dispun, fie că este vorba despre o pensiune sau despre un hotel, proprietarii unităţilor de cazare oferă tot mai multe servicii pentru companii.

Pentru începutul activităţii de pensiune turistică, familia dumneavoastră se poate implica cu succes în desfăşurarea activităţii. O primire călduroasă, amabilă şi sinceră, o deservire ireproşabilă pot acoperi o parte din deficienţele ce ar putea rezulta ca urmare a lipsei de experienţă în acest domeniu. Dumneavoastră, ca administrator, vă veţi îngriji de aprovizionarea cu alimente şi băuturi pentru servirea clienţilor, precum şi promovarea produselor şi serviciilor sau menţinerea relaţiilor cu terţii. În cazul în care familia nu se va implica în afacere, puteţi apela la fel de bine la diverşi colaboratori din localitate pentru personalul de întreţinere şi pentru bucătărie.

‹ adv ›

Pentru bunul mers al afacerii, trebuie să vă stabiliţi o strategie de promovare a serviciilor pe care le oferiţi, folosind diferite metode, prin care să vă faceţi cunoscut(ă) potenţialilor clienţi. În acelaşi timp, este important şi modul în care vă vindeţi produsele şi serviciile, precum şi facilităţile pe care sunteţi dispuşi să le oferiţi turiştilor fideli.

Principalele servicii pe care le veţi pune la dispoziţia clienţilor dumneavoastră sunt următoarele: găzduirea turiştilor pentru o anumită perioadă de timp; pensiune completă (cazare + 3 mese/zi) sau demipensiune (cazare + 2 mese/zi) şi servicii suplimentare (pescuit, excursii, participarea la diverse evenimente sau sărbători locale).

Toate serviciile pe care le oferiţi turiştilor trebuie să fie de cea mai bună calitate!

Cu cât aceştia vor fi mai mulţumiţi, cu atât mai des vor reveni la pensiunea dumneavoastră şi cu atât mai mult vor fi tentaţi să le povestească şi prietenilor cât de bine s-au simţit. În acest sens, există mai multe metode pentru atragerea clienţilor. Puteţi să folosiţi un truc simplu şi deloc costisitor: oferiţi în preţul camerei ceva gratuit, fie chiar şi o cafea. Noi am testat şi am văzut că la aceleaşi condiţii de cazare şi preţ, turistul a ales varianta unde i s-a oferit gratuit… o simplă ceaşcă de cafea.

Nu ezitaţi să le propuneţi turiştilor diverse modalităţi de agrement, folosind chiar bunurile din gospodărie. Nu vă gândiţi, de exemplu, că aceştia nu s-ar urca în barca pe care o folosiţi pentru a merge la pescuit. Dimpotrivă, veţi avea surpriza să constataţi că în proporţie de 90 la sută vor fi cât se poate de încântaţi de propunerea dumneavoastră.

Chiar dacă nu aveţi posibilitatea chiar de la început, cu timpul puteţi încerca să le oferiţi clienţilor şi servicii de agrement „la modă”, de tipul tenis de masă sau biliard. Serviciile suplimentare pe care le oferiţi pot fi cu plată sau fără plată şi reprezintă una dintre cele mai bune metode de atragere a turiştilor. În acelaşi timp, ţineţi cont de faptul că nu toţi turiştii care vin la pensiune se mulţumesc doar cu drumeţii sau cu plăcerea de a sta pe pajişte la soare. Mulţi dintre ei doresc să găsească şi alte variante de petrecere a timpului în aer liber. Ceva nou, în afară de designul şi de calitatea construcţiei, mai poate fi adăugat prin servicii sau prin inventarea a ceva specific, cum ar fi crama, pensiuni pentru pescuit, vânătoare sau schi şi chiar organizarea unor evenimente pentru turişti ca, de exemplu, scene şi obiceiuri specifice de sărbători.

În ceea ce priveşte celelalte pensiuni turistice rurale aflate în apropiere, este bine ca să le vizitaţi cel puţin o dată. Veţi putea să oferiţi mai mult, la o calitate mai bună şi la preţuri avantajoase, dacă veţi şti care sunt preţurile şi oferta concurenţei. Există şi anumite strategii de comercializare a produselor şi serviciilor. Astfel, unii dintre clienţii dumneavoastră, în special studenţii, pot accepta, în schimbul unui comision sau pentru diferite facilităţi la cazare, să vă găsească clienţi din zona în care locuiesc sau printre colegi şi prieteni. Puteţi oferi discounturi pentru copiii clienţilor, pentru clienţii care revin periodic ori pentru grupuri organizate.

Afacerea poate fi promovată prin foştii clienţi care au plecat mulţumiţi de serviciile pe care le oferiţi

Oferta va putea fi distribuită şi prin agenţiile de turism alese de dumneavoastră. De asemenea, ea va putea figura în cataloagele pentru clienţii străini, iar pentru aceasta veţi contacta birourile de informaţii turistice din străinătate, ambasadele Moldovei din străinătate, asociaţiile străine de turism. În cadrul agenţiilor de turism alese de dumneavoastră, puteţi expune postere reprezentând pensiunea dumneavoastră sau peisaje din zonă. Ţineţi cont de faptul că agenţiile de turism vă pot asigura publicitatea pentru toată gama de clienţi! Un mijloc excelent de a vă face reclamă este şi crearea paginilor web.

Cum tot mai multe persoane utilizează internetul pentru a se informa cu privire la diferite domenii, un site pe internet reprezintă un mijloc foarte bun pentru clienţi de a afla de pensiunea dumneavoastră, fiind, în acelaşi timp, la îndemâna studenţilor, a clasei de mijloc, a firmelor sau a diverselor asociaţii şi fundaţii.

O altă metodă, cât se poate de directă de a vă face cunoscută oferta şi de a vă atrage clienţi, este aceea de a merge la gara din zonă şi de a le prezenta turiştilor afişe şi poze cu pensiunea dumneavoastră, conducându-i pe cei interesaţi cu o maşină până la pensiune.

Totodată, o reclamă permanentă în cataloagele de firme de turism sau în cele de servicii, în ziarele sau în revistele de specialitate vă poate aduce multe comenzi. Afacerea poate fi promovată prin categoriile de clienţi pe care i-aţi avut şi care au plecat mulţumiţi de serviciile pe care le oferiţi. Aceştia le vor povesti prietenilor, rudelor şi colegilor despre sejurul minunat pe care l-au avut în pensiunea dumneavoastră şi îi vor determina pe aceştia să vă viziteze.

De asemenea, fiecărui client îi puteţi oferi o fişă de prezentare a pensiunii cu datele specifice şi cu tarifele corespunzătoare. Fişa va conţine o fotografie color a spaţiului închiriat, cât şi o hartă a zonei, cu atracţiile specifice. Astfel, prin aceste metode veţi putea forma o clientelă fidelă. Foarte mult contează să arătaţi cât sunteţi de ospitalieri şi amabili atunci când întâmpinaţi sau petreceţi turiştii care vin la pensiunea dumneavoastră. Astfel, la sosirea clienţilor, puteţi să le oferiţi fructe locale, sucuri naturale obţinute în condiţii casnice sau materiale de prezentare a pensiunii. La plecare, le puteţi oferi clienţilor daruri din grădina proprie de legume, în ambalaje inscripţionate cu numele pensiunii, eventual într-un coş împletit care va putea fi folosit la piaţă pentru cumpărături, un borcan de dulceaţă cu fructe din zonă preparat de dumneavoastră. Este important ca datele firmei să nu lipsească de pe nici un material sau produs oferit. De aceea, este avantajos să aveţi o marcă înregistrată, care să asigure o garanţie a calităţii ofertei dumneavoastră.

Nu are nici o importanţă ce vârstă aveţi, ce instruire, câţi bani şi cu ce experienţă de muncă vă puteţi lăuda în prezent. Dacă într-adevăr vă caracterizează spiritul antreprenorial şi dorinţa de a reuşi, cu o pensiune aveţi şanse mari să intraţi în lumea întreprinzătorilor de succes.

Sursa: flux.md

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

1 Comentariu

  1. Salut!Am in jur de 5 h de pamint cu pomi de nuci.Tot o data cumpar case vechi alaturi de poni de nuci si vreau sa transform intr-o pensiune!s-chersac.r-Telenesti.Doresc o consultatie si un raspuns corect.Mersi mult!

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›