‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
14.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticolePreşedintele CIVEG: „Scopul este nu doar de a vinde vin, dar de a-l vinde...

Preşedintele CIVEG: „Scopul este nu doar de a vinde vin, dar de a-l vinde scump”

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Cea de-a doua zi a Conferinţei Globale privind Turismul Vitivinicol a Organizaţiei Mondiale a Turismului s-a desfăşurat la Complexul Etno-Cultural Vatra. În cadrul sesiunilor oaspeţii au avut ocazia să cunoască istoriile de succes din turismul vitivinicol, oferind un spațiu ideal pentru schimbul de experienţă și pentru dezvoltarea de proiecte care promovează practici durabile în turismul vitivinicol.

Cristobal Forttes, directorul Departamentului de Promovare și Investiții a Turismului din Chile, consideră desfăşurarea evenimentului în Moldova drept o posibilitate perfectă de a ieşi la un nou nivel cu vinurile produse în ţară, care va oferi multe oportunităţi producătorilor de vin şi va dezvolta turismul vitivinicol.

„Anul viitor vom avea onoarea de a petrece evenimentul la noi în ţară, în Chile. Consider acest lucru foarte important, deoarece anume astfel o să ne promovăm vinurile ţării noastre. Am început a promova activ vinul din Chile acum 25 de ani, când am creat primul traseu al vinului, „Colchagua Valley Wine Tour”. Au fost create şi alte, însă acestea nu colaborează între ele şi nu au stabilite careva relaţii de parteneriat pentru a organiza evenimente comune. Turismul vitivinicol trebuie să promoveze şi valorile culturale ale unei ţării, nu doar produsul sau serviciul prestat. Cu un an în urmă am efectuat un studiu pentru a determina care sunt problemele acestui sector, apoi am elaborat un plan de acţiune pentru următorii zece ani. Pentru a avea succes, Republica Moldova trebuie să dezvolte relaţii de încredere şi parteneriate stabile între vinăriile din ţară, pentru a crea şi aici un „Drum al vinului”. Trebuie organizate asociaţii din care să facă parte toţi producătorii de vin din ţară. Posibilităţile sunt nelimitate, e necesar doar să profitaţi de ele. Consider că vinurile din Moldova nu sunt suficient de promovate. Noi, spre exemplu, avem 150 de magazine în întreaga lume în care sunt vândute vinurile chiliene. Pentru aceasta am lucrat 30 de ani asupra imaginii şi calităţii. Astfel ar trebui să facă şi Republica Moldova”, a spus Cristobal Forttes în discuția cu reporterul Agrobiznes.

Leonid Gelibterman, preşedintele Centrului Internaţional al Vinului şi Economiei Gastronomice (CIVEG) susţine că Moldova ar putea avea realizări mari implementând practicile altor ţări ce au turismul vitivinicol dezvoltat şi că succesul depinde de efortul depus şi de munca realizată pentru promovarea vinului moldovenesc.

„La moment, vinurile din Moldova se bucură de succes în ţările unde sunt exportate de mai mult timp. În contextul dat, aş recomanda producătorilor din ţară să atragă o atenţie deosebită asupra promovării vinului pe alte pieţe de desfacere. Recent, Moldova a început exportul în China, însă trebuie de analizat preţul cu care acesta se vinde şi de cine acesta este procurat. Pare a fi bine, însă dacă vinurile moldoveneşti sunt procurate de oameni din clase mai joase, nu poate fi oferită o apreciere înaltă din partea celorlalte ţări. Scopul este nu doar de a vinde vin, dar de a-l vinde scump. Îmi plac mult vinăriile din Moldova, sunt cu adevărat atractive pentru turismul vitivinicol. Consider că Moldova trebuie să cultive un soi tehnic deosebit de struguri din care să producă un vin deosebit, moldovenesc. Anume aşa şi-au promovat vinul ţările recunoscute în întreaga lume, cum ar fi Chile, Argentina, Africa de Sud, Portugalia. Impactul conferinţei nu se va simţi imediat, dar la sigur efectul va fi pozitiv. Este o experienţă inedită, aici veţi afla ideile ce au avut succes în alte ţări şi care ar putea fi aplicate şi în Moldova”, ne-a accentuat Leonid Gelibterman.

Conferinţa Globală a Turismului Vitivinicol a oferit posibilitatea de a obţine o experienţă inedită în domeniul turismului vitivinicol. Datorită acesteia, vor fi cunoscute şi în Moldova practicile eficiente de peste hotare. Turismul durabil presupune integrarea obiectivelor economice cu cele de protecție a mediului, cu scopul de a atrage și, ulterior, fideliza noii vizitatori, dar și de a păstra unicitatea culturală a obiectivelor turistice. Respectarea și armonizarea acestor obiective va pregăti destinațiile turistice pentru a face față provocărilor secolului 21.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›