Agricultura se află pe locul doi în topul domeniilor pe care au pariat antreprenorii din România născuţi după 1990 în ultimii cinci ani, cu peste 6 mii de companii create care au ca activitate cultivarea legumelor, se arată într-un articol publicat pe zf.ro cu referire la datele confidas.ro.
Top trei domenii în care tinerii născuţi după 90 au înfiinţat companii în ultimii cinci ani sunt: saloane de coafură, agricultură şi transport de mărfuri.
„De-a lungul anilor am lucrat preponderent în domeniul vânzărilor, iar apoi în străinătate, în domeniul fotografiei hoteliere. După această experienţă, am luat hotărârea de a-mi deschide un magazin online cu produse tradiţionale – zacuscă şi dulceţuri – din Maramureş”, povesteşte Marian Pop, un tânăr din localitatea Tulghieş. El cultivă fructe şi legume şi colaborează cu producători de fructe şi legume din zonă.
Agricultura, unul dintre principalele motoare de creştere ale economiei locale, aduce businessurilor angrenate în acest sector marje de profit de peste 20%. Astfel, sectorul a devenit tot mai râvnit în rândul tinerilor.
Flavia Bileru, o tânără de 29 de ani, din Dăbuleni, judeţul Dolj, a hotărât să parieze în 2012 pe cultivarea pepenilor, iar în prezent lucrează patru hectare şi are o producţie anuală de peste 150 de tone de pepeni.
Totodată, fondurile europene destinate tinerilor au stimulat înfiinţarea businessurilor agricole. Peste 11.300 de tineri fermieri au primit finanţare prin intermediul submăsurii 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri“, program pentru fermierii cu vârsta de până în 40 de ani. În perioada 2014-2020, beneficiarii au primit maximum 50.000 de euro, bani nerambursabili.
Robert Tulkos, un alt tânăr, de 25 de ani, din Oradea, are o plantaţie de 1.000 de metri pătraţi cu zmeur certificat bio, înfiinţată în urmă cu patru ani şi planuieşte să se extindă şi să creeze şi o cultură de afin. Anul acesta, a avut o producţie de 600-700 de kilograme şi venituri de 15.000 de lei.
„Totul a pornit ca un hobby, mi se părea interesant să înfiinţez o cultură de zmeur bio, m-am documentat despre asta şi apoi mi-am dorit să fac o afacere. Am cumpărat o casă cu grădină din fonduri proprii şi anul următor am făcut plantaţia“, povesteşte Robert Tulkos, fondatorul brandului Zmeuro.
O treime din firmele create în sectorul cultivării legumelor în ultimii cinci ani, au un acţionar născut după 1990, în vârstă de 30 de ani sau mai puţin.
Comentarii