‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 21 noiembrie, 2024
1.6 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriTrei tineri din Rusia au creat produse vegetariene cu gust de carne

Trei tineri din Rusia au creat produse vegetariene cu gust de carne

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Pe la sfârșitul anilor 2010, cererea de produse vegetariene a început să crească rapid în cele mai bogate regiuni ale lumii – Europa și America de Nord. În 2018, piața alimentară vegetariană a fost evaluată la 12,69 de miliarde de dolari. Până în 2025, se preconizează că va depăși 24 de miliarde. Cererea crește nu numai din cauza numărului de vegetarieni convinși, ci și datorită oamenilor care au decis să consume mai puțină carne, siguri că acest lucru îi va face mai sănătoși, scrie moldova.org, cu referire la meduza.io.

Această tendință i-a inspirat pe trei tineri din Rusia să-și lanseze un start-up pe piața alimentară. Ei creează produse vegetariene care au gust de carne.

„Analizezi ce se cere pe piață. Te gândești ce poți să-i propui nou și util și pornești”, spun antreprenorii.

Gheorghii Jeleznâi, Iulia Marseli și Arteom Ponimareov au lansat întreprinderea Greenwise. Tinerii, care nu au nici 30 de ani, au decis să producă produse din soia și grâu, care să imite perfect gustul de carne. Astfel, s-au apuc de treabă și și-au creat propria serie de produse în Maloyaroslavets. Acestea pot fi consumate în stare crudă sau gătite.

„Produsele au gust identic cu cel de carne, dar sunt sută la sută din materiale vegetale și conțin de la 35 la 58% proteine”, spune Gheorghii.

‹ adv ›

Ideea de afacere le-a venit tinerilor la începutul anului 2016, când își făceau studiile în Olanda.

„Acolo, am văzut că toate deșeurile sunt reciclate, oamenii mănâncă sănătos și sunt fericiți. Acolo, ecologia este pe primul loc”, povestește Iulia.

Le-a luat mai mult de un an pentru a crea carne vegetariană, iar primele experimente au început în 2017. Iulia vorbește cu entuziasm cum este prelucrată soia, mazărea și grâul, ca ulterior să fie transformată în proteine ​​vegetale texturate.

„Grâul și mazărea este luată, împărțită în amidon și părți proteice. Adică, unele materii prime incredibile sunt create din materii prime obișnuite. Și toate acestea se realizează printr-o simplă procesare fizică, adică nu există chimie – acesta este absolut un proces „verde”. De ce să nu faceți superalimentele finale din aceste ingrediente cool?”, se întreabă Iulia.

‹ adv ›

Tinerii recunosc că, în primul an le-a fost greu să se plaseze pe piață.

„Nimeni nu voia să colaboreze, pentru că eram la început și nu ne vindeam produsele în magazinele mari din țară. Eram aproape descurajați”, povestește Arteom.

Însă, în primăvara lui 2018, au decis să se înscrie la o expoziție de mâncare vegetariană din Manchester. Timp de patru zile au vândut tot ce au adus cu ei. Acest lucru i-a motivat să continue, să nu lase mâinile în jos. A urmat un alt târg Health Ingredients Europe din Frankfurt, în toamna anului 2018. Acolo au mers ca vizitatori, dar nu au uitat să ia cu ei și niște mostre. Acolo, s-au întâlnit cu unul dintre liderii organizației internaționale ProVeg, Albrecht Wolfmeyer, care sprijină startup-urile în domeniul producției de alimente vegetale. Unul dintre obiectivele structurii este reducerea consumului mondial de carne cu 50% până în 2040. Tinerii au prezentat proiectul și au primit sprijinul necesar pentru dezvoltare. Datorită acestei colaborări, fondatorii Greenwise au devenit faimoși în lumea alimentelor vegetariene. În aprilie 2019, ei au fost invitați la Conferința New Food, organizată în Berlin.

„Am fost invitați cu câteva săptămâni înainte de începerea programului”, spune Iulia cu mândrie.

Tinerii s-au inspirat și au început încet să depună tot mai mult efort. Vânzările cresc lunar de circa trei ori, pe piața rusă, dar tinerii visează să cucerească consumatorul european. Produsele lor au ajuns pe rafturile magazinelor din Ungaria, Estonia, Lituania, Kazahstan, Uzbekistan și Belarus. Dar accentul este pus pe piețe mai mari și mai bogate.

„Din cele 80 de milioane de oameni din Germania, aproximativ 60 de milioane sunt oameni care se străduie să consume mai puțină carne. Asta înseamnă că lor le place carnea, dar vor să reducă consumul. Ceea ce înseamnă că ei sunt în căutare de alternative, iar noi putem fi soluția”, constată Iulia, care singură a renunțat să mai consume carne.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›