Ucraina a impus restricții temporare privind livrarea de cereale pe calea ferată în direcția Moldova și România, din cauza unui număr mare de vagoane la punctele de trecere a frontierei, transmite APK-Infrom, scrie Reuters.
După ce porturile sale de la Marea Neagră au fost blocate de Rusia, Ucraina a fost nevoită să folosească, calea ferată ca principală rută pentru exporturile de cereale, situație ce a dus la creșterea numărului de vagoane la punctele de trecere a frontierei.
Anterior, Kievul a suspendat exporturile de cereale pe calea ferată către Polonia.
Joi, Ministerul ucrainean al Agriculturii a informat în mod oficial că exporturile de cereale în sezonul agricol 2021-2022, care a început în luna iulie 2021, au ajuns la 46 de milioane de tone, cifră care include şi 132.000 de tone exportate de la începutul lunii mai.
Anterior, o serie de oficiali din sectorul agricol au estimat că în luna martie a acestui an Ucraina a exportat 300.000 de tone de cereale în timp ce analiştii de la APK-Inform susţin că în luna aprilie exporturile de cereale s-au ridicat la 923.000 de tone.
Comparativ, înainte de invazia rusească, Ucraina exporta pe mare până la şase milioane de tone de produse agricole pe lună.
Mai mulţi oficiali din Ministerele Agriculturii şi Transporturilor din Ucraina au anunţat că ţara vecină vrea să îşi majoreze capacitatea de export a porturilor de la Dunăre, pentru a permite ca cerealele să ajungă în porturile româneşti de la Marea Neagră.
Nava Lady Dimine, un cerealier de 160 de metri lungime şi o capacitate de 26.000 de tone, este a doua navă care în ultimele cinci zile se pregăteşte să plece din portul Constanţa încărcat cu cereale din Ucraina.
Comentarii