‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 19 noiembrie, 2024
6.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleVlad Vedrașco: Cu o viziune clară, proiecte ca MAC-P ajută mult producătorii la dezvoltarea...

Vlad Vedrașco: Cu o viziune clară, proiecte ca MAC-P ajută mult producătorii la dezvoltarea afacerii

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

În 2016, frații Vedrașco s-au întors din SUA pentru a se alătura afacerii părinților și a o dezvolta împreună, tot atunci având și primele tentative de export al strugurilor de masă pe piețele angro din Europa.

Totuși, activitatea, cu mai multă implicare și analiză a prins culoare, realizându-se obiective dincolo de cele stabilite inițial.

Trei ani de exporturi de succes ale strugurilor pe piața SUA

Compania a reușit cu succes, în 2019, 2020 și 2021, să livreze strugurii ambalați în punguțe speciale din hârtie în SUA, de aceea rămâne a fi una dintre companiile experiența cărora trebuie cunoscută de tot mai mulți fermieri.

‹ adv ›

Toate aceste reușite au fost posibile datorită perseverenței și implicării active a fiecărui membru în activitatea companiei.

vlad vedrașco
FOTO: Vlad Vedrașco

Vlad Vedrașco spune că producătorii autohtoni care își doresc să aibă succese trebuie să fie deschiși să învețe, inclusiv din experiența celor care deja sunt în acest sector.

vlad vedrasco

„Afacerea a început prin anii 1996, atunci când părinții au devenit proprietarii unei plantații de viță-de-vie. Inițial, munceam la plantație pentru a ne întreține, a câștiga pentru existență. După care, în 2014, împreună cu fratele meu am emigrat în SUA, iar părinții au rămas să dezvolte afacerea acasă”. 

Au revenit acasă pentru a contribui la dezvoltarea afacerii

„La început nu aveam acces la rețele, cred că nici nu visa nimeni pe atunci la acestea. După care, în anul 2017, am avut primele tentative pe piețele europene și am început cu Polonia și România. Lucrurile au evoluat rapid, pentru că am reușit să identificăm ambalajul corect pentru produsul pe care îl aveam, inclusiv piața a fost deschisă pentru produsul nostru”. 

După doi ani de muncă continuă și eforturi, în 2019, strugurii crescuți de familia Vedrașco au fost listați la prima rețea.

‹ adv ›

Vlad Vedrașco: suportul MAC-P, necesar pentru dezvoltare

Vlad își amintește că, atunci când a apărut oportunitatea de a beneficia de suport prin intermediul unul apel de granturi al Proiectului MAC-P, nu au ratat șansa și au pregătit întreg pachetul de acte.

Pentru prima dată, datorită suportului pe care l-au obținut atunci, au reușit să construiască primul depozit cu casă de ambalare. 

depozit frigorific

„Atunci când a fost lansat Proiectul MAC-P a fost puțin mai complicat, deoarece era ceva nou pentru noi. Ulterior, în cea de-a doua etapă a Proiectului, a fost mult mai ușor și am continuat să dezvoltăm casa de ambalare”. 

La fel, cu suportul MAC-P, compania a reușit să procure un sistem de irigare.

„Pe lângă sistemul de irigare, am beneficiat de suportul MAC-P în diferite faze pentru achiziția unui tocător și a unui distribuitor de îngrășăminte. Am depus dosarul și pentru obținerea finanțării și cumpărarea unei prășitori, însă acest produs nu este eligibil în cadrul proiectului MDT”.

‹ adv ›

Ultimul apel de Granturi pentru Managementul Durabil al Terenurilor

Amintim că, până pe 31 decembrie aveți ocazia să beneficiați de ultimul apel de granturi MDT MAC-P. Detalii aici.

„Am apreciat mult condițiile oferite de proiect și procesul de aplicare. Rapid, eficient, ușor, accesibil – sunt principalele caracteristici care ne-au motivat să apelăm la MAC-P. Datorită tehnicii procurate și deciziilor corecte am reușit să ne dezvoltăm și să ajungem acolo unde ne-am propus să ajungem.

Dacă nu ar fi toate proiectele și programele care sunt astăzi în Moldova, ar fi imposibil de dezvoltat. Tot ceea ce facem noi ca și producători nu este doar meritul nostru, este și meritul celor care dezvoltă astfel de proiecte, pentru că altfel nu poți să crești, nu ai cum. Dacă nu am beneficia de toate aceste programe, pur și simplu cheltuielile ar fi atât de mari încât nu s-ar merita să muncești”. 

Vlad Vedrașco îndeamnă fermierii care își doresc să dezvolte proiecte, mai întâi de toate să înțeleagă unde vor vinde, să întrebe de cei cărora vor vinde de ce produs au ei nevoie, după care să investească.

„Dacă faci lucrurile fără să ai o viziune clară despre ceea de ce ai nevoie, irosești bani, timp și energie. Producătorii ar trebui să înceapă afacerile sale de la identificarea pieței de desfacere și a produsului pe care îl vor livra pe acea piață, după care să apeleze la proiecte pentru suport”.

Vezi aici Ultimul apel pentru depunerea dosarelor în cadrul Programului de Granturi pentru Managementul Durabil al Terenurilor.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›