A decis să pună bazele unei mici afaceri, atunci când a realizat că mulți agricultorii muncesc un an întreg și investesc în livezi ca într-un final să-și comercializeze produsele la un preț de nimic.
Întors acasă de peste hotare, unde a fost la studii, Vladimir Burlac din satul Pârâta, raionul Dubăsari a mers să-și ajute unchiul la recoltarea merele și situația pe care a văzut-o l-a determinat să acționeze.
Unchiul i-a povestit despre cheltuielile pe care le suportă, inclusiv și atunci când este nevoit să achite muncitorilor sezonieri pe care cu mare greu îi găsește prin sat.
‹ adv ›
Atunci s-a întrebat de ce nu produc de sine stătător suc sau alte produse din mere și a înțeles că trebuie să întreprindă ceva pentru a schimba această situație.
Vladimir Burlac spune că fermierii mai în vârstă sunt mai puțin informați despre oportunitățile care există la moment și cunosc puține despre cooperare și proiecte de finanțare.
Deși, spune tânărul, în fiecare an nu au unde vinde producția, din lipsa de informații și frica de schimbări, bat pasul pe loc.
Vladimir spune că din lipsa de experiență, la moment, produce suc din merele pe care le crește, dar și cantitatea pe care o are este mică pentru export, intenționează, însă, să muncească și să treacă la un alt nivel de producere atât a merelor, cât și a sucului.
Greutățile cu care se confruntă la moment nu-l demotivează, mai degrabă îl fac să caute metode de a le depăși. Or, tânărul spune că fiind limitați de posibilitățile financiare încearcă să convingă și pe alți colegi să formeze o cooperativă care ar aduna cele mai bune produse sub un nume comun – Cooperativa Verde.
La moment, are 2 ha de livadă și a investit peste 6 mii de euro în utilajele necesar pentru producerea sucului și reparația încăperilor conform cerințelor.
Vladimir povestește că i-a fost destul de ușor să găsească cumpărători pentru produsul său. A postat pe rețelele de socializare, iar după ce degustau reveneau neapărat. În plus, datorită materialelor publicate în presă, la fel numărul doritorilor de a cumpăra suc creștea.
Are planuri mărețe, dar cel mai important speră să convingă cât mai mulți producători din regiune să coopereze. Aceasta crede tânărul că ar deschide mai multe oportunități, inclusiv, pentru comercializarea produselor, nu doar horticole, sub brandul Cooperativa Verde.
Livada pe care o deține și sucurile pe care le produce l-au determinat să rămână acasă, dar și să unească părinții cu copii, pentru că dorul pe care l-a avut când era mic pentru tata plecat peste hotare și pe care încă îl mai are pentru fratele său îl determină să muncească pentru a realiza o afacere frumoasă în satul natal.
Vladimir Burlac crede că oamenii au nevoie de informație, pentru că mulți nu au idee despre proiectele care există, oportunități de finanțare și susținere a producătorilor agricoli.
Comentarii