‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 3 decembrie, 2024
-0.6 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriAfacere cu prepelițe: A investit un milion de lei, acum livrează în zeci de...

Afacere cu prepelițe: A investit un milion de lei, acum livrează în zeci de magazine și restaurante din Cahul

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Denis Sava din satul Borceag, Cahul, se numără printre puţinii tineri din raion care a dat dovadă de mult curaj, ambiţie şi perseverenţă pentru a-și întemeia o afacere.

Ideea de a lansa afacerea cu prepelițe i-a venit în anul 2012. Având mai multe idei de afaceri, în urma efectuării unui brainstorming şi a unei analize minuţioase a pieţei locale, Denis s-a decis să iniţieze o afacere „pestriţă”, mai exact, de creştere a prepeliţelor pentru carne şi ouă.

„Inițial, ziceam să fie una de păsări, dar, după ce am studiat piața din sudul Republicii Moldova, am văzut că sunt mai mulți care cresc păsări și mi-am dat seama că poate fi dificil cu vânzarea și imediat mi-am schimbat opțiunea. Am hotărât să deschid o fermă de prepelițe”, spune tânărul businessman.

denis-savaDupă cum se ştie, orice afacere presupune investiţii. Denis Sava a luat un credit de la bancă, a aplicat apoi şi la programul PARE 1+1, la îndemnul Alionei Machidon, coordonatoare a Centrului Regional de dezvoltare social–economică, de unde a accesat suma maximă, de 200 de mii de lei, bani care i-au fost foarte necesari la început de cale.

„Bineînțeles, nu au fost suficienți, m-au ajutat foarte mult și părinții, dar a fost un început promițător. Din acei bani mi-am procurat păsări de la Grătieşti, achitând iniţial pentru 2500 de prepeliţe, dar pentru început am luat doar 1500. În scurt timp, voi lua şi restul de 1000 de păsări, cuști și m-am apucat de lucru”, zâmbește tânărul. În total, până acum, familia Sava a investit în afacere peste un milion de lei.

‹ adv ›

„Prin greutăţi, spre stele”

Tânărul antreprenor recunoaşte că începutul a fost unul foarte dificil şi deseori era măcinat de gândul de a renunţa, dar, susţinut de părinţi şi de cei din jur, a decis totuşi să nu se dea bătut.

„Birocrația din R. Moldova își face foarte bine meseria. Mi-a fost ușor, pentru că am fost susținut și de către proiectul la care am aplicat. Ori de câte ori am cerut sfaturi, am fost ascultat și le-am primit. Îmi amintesc cum, în primele trei luni de la lansarea afacerii, nu puteam să vindem nimic. Intrasem în depresie deja, dar în a treia sau a patra lună am vândut primele 200 de ouă”, spune tânărul zâmbind. Cel mai greu ne-a fost cu promovarea produselor. Oamenii de la noi nu au cultura de a procura ceva bun, dar puțin. Sigur, banii sunt de vină, dar sunt și din cei cu bani… și totuși. Într-un final, am izbutit. Acum, abia de reușim să facem față comenzilor”, susține Denis.

oua-prepelita-1

‹ adv ›

În prezent, antreprenorul deserveşte 35 de magazine din oraşul Cahul şi din împrejurimi, dar şi câteva restaurante din oraş, pe care le aprovizionează cu carne şi ouă.

Antreprenorul garantează sută la sută că producţia sa este pur bio, acest lucru fiind specificat şi pe eticheta produselor. Totodată, în fiecare cutie cu ouă, clienţii pot găsi şi un prospect care reflectă beneficiile consumului de ouă de prepeliţă.

Deşi sunt de două ori mai mici decât ouăle de găină, cele de prepeliţă au o valoare nutriţională de trei-patru ori mai mare, susțin specialiștii. Sunt atât de sănătoase, încât doctorii le recomandă în tratarea diferitelor boli.

‹ adv ›

Doar 10-12 grame are un ou de prepeliţă. Şi, cu toate acestea, conţine cu peste 10% mai multe proteine, de trei ori mai multă vitamina B1, de două ori mai multă vitamina A şi de cinci ori mai mult fier decât oul de găină. De aceea, ouăle de prepeliţă sunt cunoscute drept alimente-medicament.

Spre deosebire de ouăle de găină, acestea nu pot cauza alergii. Dimpotrivă, previn şi tratează alergiile datorită unei proteine din compoziţie. Consumate regulat, aceste ouă cresc imunitatea, tratează anemia şi scad colesterolul.

Denis Sava zice că nu se opreşte aici, având deja o strategie de dezvoltare bine gândită a afacerii sale pentru viitor.

„Mai trebuie de investit în ventilare, deoarece intenţionez să măresc numărul de păsări. Totodată, în perspectivă, văd şi crearea unui abator. De asemenea, avem nevoie și de alt utilaj pentru a mări afacerea. Ca să mă înțelegeți corect, nu ne oprim aici. Acum, scoatem la vânzare doar ouă de prepeliță și carne, dar intenționăm să vindem și ouă marinate, tăieței din ouă de prepeliță și carne afumată de prepeliță. Marfa o vindem în majoritatea magazinelor din orașul Cahul și de prin localitățile învecinate, dar vreau să ajungă chiar și peste hotare. Idei avem multe, bani să fie să le realizăm”, dezvăluie planul său de afacere întreprinzătorul de la Borceag.


 

Acest material a fost realizat de Sorina Rementova pentru Gazeta de Sud în cadrul proiectului „Consolidarea independenței în mediile de comunicare din Moldova”, implementat de Centrul pentru Jurnalism Independent în colaborare cu Internews.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›