Tradițional, la început de an, Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), cu suportul Agenției de Investiții și a partenerului strategic Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, lansează agenda anuală a evenimentelor cultural turistice „Pomul Vieții”.
Calendarul „Pomul Vieții” 2019 conține 30 de evenimente, inclusiv 6 evenimente culturale, 9 evenimente vitivinicole, 11 evenimente de folclor și tradiții și 4 evenimente sportive. În acest an 6 evenimente noi se regăsesc în calendarul recomandat turiștilor, potențialul cărora a fost apreciat în prima lor ediție din 2018: Dor Călător, Ziua Vinului Rosé la Castel Mimi, Lupta Vinificatorilor la Purcari, Covorul Dorului și altele.
Festivalurile și târgurile ce se regăsesc în Agenda „Pomul Vieții” sunt organizate constant, oferă experiențe atractive și de calitate pentru turiști, valorifică tradițiile milenare ale țării noastre în domeniul culturii vinului, patrimoniul etnografic, tradițiile locale dar și obiectivele turistice din Republica Moldova.
Natalia Țurcanu, director executiv, Asociația Națională Pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), a menționat că Agenda evenimentelor cultural turistice „Pomul Vieții” este un instrument util de promovare a ofertelor turistice către turiștii străini și crearea de pachete turistice diferențiate.
„Calendarul este foarte solicitat de către turiștii ce vizitează Centrul de Informare pentru Turiști de la Chișinău și de organizațiile locale care obișnuiesc să invite oaspeți în perioada evenimentelor pentru a le oferi experiențe de neuitat. În 2018 am diseminat peste 2000 de asemenea calendare turiștilor străini, numărul cărora a crescut la evenimentele incluse in agendă. Totodată, ne dorim ca turiștii să viziteze atît evenimentele notorii precum Ziua Națională a Vinului, Festivalul DescOperă, dar și unele activități inedite precum cursele prin beciuri sau vii, sau târgurile tradiționale”, a spus Natalia Țurcanu.
Rodica Verbeniuc, director general a Agenției de Investiții, susține că desfășurarea acestor evenimente în afara Chișinăului va aduce beneficii economice în zonele rurale.
„Ne bucurăm să susținem această activitate de promovare a potențialului cultural-turistic al Moldovei, dar și faptul că mai bine de jumătate din evenimentele ce se regăsesc în Calendar au loc în afara orașului Chișinău. Astfel, reușim să valorizăm patrimoniul cultural și să diversificăm ofertele turistice. Această inițiativă este un exemplu de parteneriat public-privat în promovarea imaginii țării pe plan internațional și local, fiind o congruență de eforturi și resurse ale persoanelor private, organizații necomerciale, asociații de business, administrația centrală și locală și partenerii de dezvoltare”, a relatat Rodica Verbeniuc.
Calendarul este parte a campaniei de promovare a sectorului turismului „Fii Oaspetele Nostru” pe plan extern și local, prin acțiuni de comunicare online prin intermediul site-ului moldova.travel și invest.gov.md, paginilor de Facebook Moldova: Discover the routes of life și Moldova Tourist Information Center, cât și în presa locală și internațională.
Calendarul „Pomul Vieții” 2019 este tradițional prezentat în cadrul expozițiilor internaționale de profil din România, Italia, Polonia, Germania, Federația Rusă, China, ș.a. Centrul de Informare pentru Turiști din Chișinău este, de asemenea, un centru de resurse de informare pentru turiștii aflați în Moldova, fiind vizitat lunar în medie de 800 de persoane.
În 2018, Agenda „Pomul Vieții” a cuprins 24 de evenimente cultural – turistice care au atras peste 250 de mii de vizitatori, fiind o sursă de creștere a inițiativelor antreprenoriale din domeniile conexe turismului, în special în regiunile rurale ale țării.
Doina Nistor, director, Proiectul de Competitivitate din Moldova, a spus că în ultimul timp Moldova și evenimentele organizate la noi în țară sunt menționate de publicațiile internaționale de renume grație efortului depus, iar Agenda evenimentelor “Pomul Vieții” va asigura un flux și mai mare de turiști și respectiv va promova intens valorile și tradițiile moldovenești.
„Ne bucură faptul că tot mai des, Moldova și evenimentele organizate la noi in țară sunt menționate de publicațiile internaționale de renume precum National Geographic, Huffington Post, Reuters, Euronews, iar USAID și Suedia sprijină promovarea imaginii Moldovei drept destinație turistică inedită în centrul Europei, ce poate oferi turiștilor o multitudine de experiențe autentice și emoții unice. De aceea, pentru a ajuta turiștii străini, diaspora, dar și localnicii să-și poată planifica vizitele în Moldova pe parcursul anului, diluând sezonalitatea fluxurilor de turiști, agenda va fi promovată intens. Evenimentele sunt prezentate consolidat sub egida brandului turistic de țară “Pomul Vieții” – simbol ce pune în valoare tradițiile seculare, arta populară, meșteșugăritul, gastronomia, cultura vinului și altele”, a spus Doina Nistor.
Scopul principal al acestei inițiative este promovarea imaginii Republicii Moldova ca destinație turistică și a vizibilității evenimentelor cultural-turistice locale.
Comentarii