Anatol Rusu a lansat o afacere de procesare a mierii în 2016. Investind timp și bani împreună cu familia, au reușit să dezvolte parteneriate cu sute de apicultori din țară, iar mierea să fie livrată către piețe cu cerințe înalte față de produs.
Sub brandul Apifera, aceasta poate fi găsită în magazinele din Canada, SUA sau țările Uniunii Europene, exporturile de miere ambalată și în vrac însumând 400-460 de tone anual.
A ales să investească în afacere și utilaje performante pentru a exporta miere ambalată. Este abia la început de cale, cu toate acestea deja a înregistrat mai multe succese.
‹ adv ›
Dacă anul trecut compania exporta aproximativ 90% din miere în vrac, acum a majorat cantitățile ambalate cu 10%.
Mierea procesată și ambalată de către antreprenor ajunge în SUA, Germania, Canada și Irlanda. Consumatorii pot opta pentru volume de 300, 500 și 1000 de grame.
Ce ține de complexitatea exporturilor, antreprenorul spune că în Germania sunt cerințe mai stricte față de calitatea mierii decât, spre exemplu, comparativ cu cerințele din Canada.
În Canada sunt realizate 4-5 exporturi pe an, livrând câteva zeci de mii de borcane per export.
În ciuda mai multor păreri rulate despre calitatea mierii pasteurizate, Anatol Rusu spune că aceasta nu pierde din proprietăți.
Ce ține de relația cu apicultorii, Anatol Rusu spune că în sectorul apicol autohton au avut loc în ultimii ani mai multe schimbări demne de apreciat.
Drept obiectiv, în următorii 2-3 ani antreprenorul își propune să exporte miere ambalată în proporție de 50%.
Comentarii