marți, 5 martie, 2024
1.6 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeBiscottini – afacerea de familie care a început de la dorința de a reveni...

Biscottini – afacerea de familie care a început de la dorința de a reveni acasă

Recomandate

„Pentru orice tip de afacere există două sarcini majore: mărirea sortimentului de produse și identificarea noilor clienți, a piețelor de desfacere”, o spune cu multă încredere Igor Furtuna, directorul Biscottini, o afacere de familie care a reușit să se dezvolte vertiginos în ultimii ani. 

Antreprenorul își amintește cum a început totul, când acum aproximativ șapte ani, a decis să revină acasă și să pornească o afacere de suflet, cu care să se mândrească și să-i aducă satisfacție. 

Afacerea a început de la dorința de a reveni acasă și a continua restul vieții în țara de unde au plecat odată. Mai mult de 14 ani a muncit în Italia, împreună cu întreaga familie, unde, pe lângă alte joburi, a activat o perioadă în cadrul unei patiserii. 

„Pornind de la experiența noastră de peste hotare, ne-am gândit că am putea face o activitate în acest domeniu, atunci când vom reveni în Moldova. În plus, împreună cu fiica mai mare, pasionați, petreceam mult timp pentru a pregăti dulciuri, torturi, biscuiți. Având atâtea argumente, am decis că am putea încerca, într-o perspectivă de viitor, să inițiem un business și să comercializăm ceea ce ne place foarte mult să facem – produse de patiserie”. 

Odată ce au decis să revină acasă, identificase și oportunitatea producerii biscuiților. Igor Furtuna a fost cel care a făcut primul pas și s-a întors primul acasă. 

A început să pregătească actele necesare, a identificat spațiul pentru producere, pe care ulterior l-a amenajat și a obținut autorizarea de funcționare. În paralel, se ocupa și de identificarea și selectarea utilajelor pentru activitate. 

„După ce am obținut autorizarea de funcționare, am certificat produsele pe care ne-am gândit să le propunem consumatorilor. Inițial, produceam patru categorii de produse cu doar șase angajați. În paralel, eram preocupat și de găsirea clienților. La început au fost magazinele de cartier, magazine mai mici, bazele angro de produse alimentare, ca ulterior să mărim lista de produse și de clienți permanenți. Între timp, dezvoltam noi rețete, le testam, le certificam, ca să le putem comercializa în diferite puncte de distribuție”. 

Investițiile pe care le-au făcut în dezvoltarea afacerii au fost din banii pe care i-au adunat peste hotare, dar au participat și la proiectul PARE 1+1, destinat persoanelor ce se întorc din diasporă și doresc să inițieze o afacere, să investească în procurarea utilajelor.

„Am beneficiat de o sumă de 200 de mii de lei și a fost un sprijin pentru noi și activitatea pe care doream să o punem pe roate”.

Datorită eforturilor și muncii continue, au putut accede în diferite rețele din țara noastră. Totodată, au mers în România pentru a discuta despre posibilitate de comercializare și pe această piață. 

„În anul 2017, am început să vindem produsele și în România. Experiența a fost una interesantă, complicată pe alocuri, dar care ne-a ajutat să extindem lista de consumatori. După care, în anul 2019, am livrat produsele noastre și în Germania. A fost o altă încercare destul de bună pentru noi, deoarece am avut parte de diferite avantaje și beneficii, am început să câștigăm mai bine și să ne dezvoltăm, având posibilitatea de a primi diferite instrucțiuni în ceea ce ține de siguranța alimentelor și servicii de marketing. Am încercat să creștem cunoștințele, să abordăm și alți clienți din România. Apropo, colaborăm cu aceștia și în prezent”. 

Un alt parteneriat cu care se mândrește compania este cel inițiat acum ceva timp cu Kaufland. 

„Discuțiile noastre cu Kaufland au început încă de când s-a mediatizat despre dezvoltarea acestui proiect în Republica Moldova, magazinele erau încă în construcție. În anul 2021, am participat la un proiect care a presupus întâlnirea producătorilor/furnizorilor cu potențialii cumpărători, inclusiv din alte țări. Atunci a avut loc o altă încercare de a purta tratative și astfel am ajuns la o înțelegere. De atunci, am început o colaborare utilă pentru ambele părți”. 

Până a ajunge să listeze produsele pe rafturile Kaufland, au fost deseori întrebați de consumatori, la diferite iarmaroace, târguri, expoziții dacă produsele lor se vând și la Kaufland.

„Atunci am înțeles că ar fi bine ca biscuiții, dar și grisinele pe care le producem cu multă dragoste să se regăsească și în această rețea. În ceea ce ține de condițiile pe care le are Kaufland față de produsele pe care le comercializează, pot spune că sunt puțin mai diferite față de alte rețele, conform standardelor UE. La Kaufland vindem două tipuri de produse: biscuiți și grisine”. 

În ceea ce ține de planurile pentru viitor, antreprenorul a menționat că, sunt la etapa în care lucrează cu majoritatea rețelelor și magazinelor din țară. 

„Vom încerca să accesăm noi piețe și să ne extindem pe actualele, cea mai aproape fiind România, cu care suntem în faza de ultimele pregătiri. Potențial există”.

Întrebat ce recomandări ar avea pentru cei care doresc să inițieze o afacere asemănătoare, Igor Furtuna a remarcat că, bazându-se pe propria experiență, viitorii antreprenori trebuie să știe că, „pentru convingere, trebuie încercare”.

 „Mai întâi de toate, trebuie să realizeze un studiu de piață și un proiect bine pus la punct, un plan de afaceri bine chibzuit. Și dacă toate aceste elemente deja sunt elaborate să încerce, să muncească pentru a ajunge la succese. Cu multă muncă, practic, totul e posibil”. 

La moment, la fabrica Biscottini sunt 30 de persoane angajate, care muncesc zi de zi, cu dăruire în secția de producere și speră că, cu răbdare, vor crește și vor deveni și mai mari. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

Tatiana Caraman
Tatiana Caraman
Staff Editor

Citește și ›

Advertoriale