duminică, 22 decembrie, 2024
-0 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeBrandul de înghețată Sandra: Exporturi în Africa, Asia și Europa, crearea a peste 400...

Brandul de înghețată Sandra: Exporturi în Africa, Asia și Europa, crearea a peste 400 de locuri de muncă și dezvoltarea unui business sustenabil

Recomandate

Sandriliona, lider pe piața de înghețată din Republica Moldova, cu o cotă de piață de 37-40% în anumite segmente de retail și modern trade, a devenit un adevărat fenomen în businessul de înghețată. 

Denis Bumacov, director comercial al companiei Sandriliona, împărtășește istoria de succes a brandului comercializat în țări de pe trei continente. 

Investițiile în inovație și produse noi – cheia durabilității

Compania a demonstrat de la bun început spirit pentru inovație. În 2005, Sandra a fost primul brand care a lansat pe piața locală înghețată în cornet zaharat Delice Cone, produs care a ajuns rapid lider de piață.

În același spirit inovator, Sandra a lansat brandul Adagio, o înghețată destinată întregii familii.

Fiind un produs cu infrastructură specială pentru comercializare, compania a susținut necesitatea investițiilor în mașini specializate și echipamente noi.

Astfel, la moment, dispune de peste 7 mii de frigidere și un parc auto ce distribuie înghețata pe întreg teritoriul Republicii Moldova. 

„Ne-am dorit să fim alături de consumatorii de pretutindeni, chiar dacă în unele sate nu a fost rentabil din punct de vedere economic să o facem. Acum, practic, suntem în fiecare localitate din țară”. 

Au antrenat experți de talie mondială pentru perfecționarea rețetei

„Am contractat experți în producerea înghețatei declarați cei mai buni specialiști în domeniul producerii înghețatei la nivel mondial pentru a elabora rețetele delicioase. Calitatea este motto-ul pe care ne bazăm atunci când vorbim de dezvoltare și durabilitate”. 

Extinderea pe noi piețe de desfacere – o necesitate pentru dezvoltarea afacerii

Având în vedere natura sezonieră a consumului de înghețată, compania a căutat noi piețe de desfacere pentru a menține procesul de producție pe parcursul întregului an. 

Astfel, a dezvoltat oportunități de distribuție în țările din Africa și Asia Mijlocie care au permis companiei să-și păstreze angajații pe tot parcursul anului, să dezvolte și să modernizeze procesele și produsele.

„În perioada de vară, avem aproximativ 400 de angajați antrenați la fabrică și peste 100 de persoane pe segmentul de distribuție. Chiar dacă piața Republicii Moldova a fost mereu și va rămâne o prioritate pentru noi, necesitatea extinderii era absolut clară. În acest sens, Africa și Asia era opțiunea perfectă din punctul de vedere al perioadei în care comercializarea în Moldova este mai redusă”. 

Acum, Ghana, Senegal, Mali, Côte d’Ivoire, Sierra Leone sunt țările din Africa în care este comercializat brandul autohton de înghețată Sandra. Totuși, brandul a reușit să se impună și pe alte piețe. 

Înghețata Sandra este exportată în Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Am accesat piața EAU pentru prima dată prin intermediul lanțurilor hoteliere, iar la moment distribuim și în magazine din canalul tradițional de vânzări.

Prima companie din Moldova care a obținut permisiunea de a exporta înghețată în UE

Începând cu anul 2023, înghețata Sandra este exportată și pe piața din UE, primul pas fiind România, urmează Germania. La fel, înghețata Sandra a fost exportată în Kosovo, iar începând de săptămâna viitoare vor fi realizate exporturi în Germania și Albania. 

Întreprinderea Sandriliona este prima din Moldova care a obținut dreptul de a exporta produse lactate pe piața comunitară europeană.

Pentru a putea realiza exporturi, au fost ajustate toate procesele. 

„Cerință obligatorie pentru a putea exporta lactate în UE este trasabilitatea produselor de origine animală, iar deoarece Republica Moldova nu deține deplin drept de export a produselor lactate, exportul înghețatei a fost posibil cu condiția importului de materie primă de origine animală și garanțiilor și demonstrării capacităților de respectare a cerințelor HACCP de bune practici pentru siguranța alimentelor. Astfel, pentru materia primă – laptele, frișcă și unt am inițiat importurile din țări cum ar fi Germania, Franța și Belgia. Lucrăm cu producători premium, iar în urma acestor schimbări am obținut dreptul de a exporta înghețată în UE”, explică Denis Bumacov. 

Primele exporturi în UE au fost realizate în România, iar una dintre punțile pentru realizarea acestui export a fost Kaufland.

„Kaufland este unul dintre partenerii noștri din Republica Moldova alături de care am reușit să dezvoltăm un parteneriat de succes. În România, a fost destul de greu să ne asumăm anumite angajamente privind exportul din cauza războiului izbucnit în Ucraina. Respectiv, chiar dacă permisul de export a fost obținut la sfârșitul anului 2021, abia în 2023 am realizat primele livrări de înghețată” .

Prima companie locală producătoare de înghețată care a stabilit un parteneriat cu Kaufland Moldova

Denis Bumacov spune că negocierile cu Kaufland Moldova au început imediat ce rețeaua a anunțat intenția de a fi prezentă pe piața Moldovei.

„Am fost primii producători locali de înghețată care au reușit să-și listeze produsele pe rafturile Kaufland. Am investit mult în dezvoltarea brandului, iar Kaufland este unul dintre partenerii care analizează evoluția ta și pune valoare pe aceasta. Diversitatea și calitatea produsului sunt cele două dintre motivele principale care fac colaborarea noastră să fie una fructuoasă. Implementăm acțiuni ce ne ajută să dezvoltăm categoria de înghețată. Este o colaborare avantajoasă pe segmentul de retail din Moldova. 

Sandra a lansat pe piața locală și primele opțiuni de înghețată vegană, iar in scurt timp va plasa și alte produse inovative.

Următoarele obiective țin de dezvoltarea și promovarea în continuare a brandului pe piața UE. Denis Bumacov a menționat că aceasta rămâne a fi o opțiune de extindere și întărire ca brand recunoscut atât în Republica Moldova, cât și la nivel internațional. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

Kaufland
Kaufland
Kaufland este una dintre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine și mai mult de 150.000 de angajați în 7 țări.

Citește și ›

Advertoriale