Sandriliona, lider pe piața de înghețată din Republica Moldova, cu o cotă de piață de 37-40% în anumite segmente de retail și modern trade, a devenit un adevărat fenomen în businessul de înghețată.
Denis Bumacov, director comercial al companiei Sandriliona, împărtășește istoria de succes a brandului comercializat în țări de pe trei continente.
Investițiile în inovație și produse noi – cheia durabilității
Compania a demonstrat de la bun început spirit pentru inovație. În 2005, Sandra a fost primul brand care a lansat pe piața locală înghețată în cornet zaharat Delice Cone, produs care a ajuns rapid lider de piață.
În același spirit inovator, Sandra a lansat brandul Adagio, o înghețată destinată întregii familii.
Fiind un produs cu infrastructură specială pentru comercializare, compania a susținut necesitatea investițiilor în mașini specializate și echipamente noi.
Astfel, la moment, dispune de peste 7 mii de frigidere și un parc auto ce distribuie înghețata pe întreg teritoriul Republicii Moldova.
Au antrenat experți de talie mondială pentru perfecționarea rețetei
Extinderea pe noi piețe de desfacere – o necesitate pentru dezvoltarea afacerii
Având în vedere natura sezonieră a consumului de înghețată, compania a căutat noi piețe de desfacere pentru a menține procesul de producție pe parcursul întregului an.
Astfel, a dezvoltat oportunități de distribuție în țările din Africa și Asia Mijlocie care au permis companiei să-și păstreze angajații pe tot parcursul anului, să dezvolte și să modernizeze procesele și produsele.
Acum, Ghana, Senegal, Mali, Côte d’Ivoire, Sierra Leone sunt țările din Africa în care este comercializat brandul autohton de înghețată Sandra. Totuși, brandul a reușit să se impună și pe alte piețe.
Înghețata Sandra este exportată în Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Am accesat piața EAU pentru prima dată prin intermediul lanțurilor hoteliere, iar la moment distribuim și în magazine din canalul tradițional de vânzări.
Prima companie din Moldova care a obținut permisiunea de a exporta înghețată în UE
Începând cu anul 2023, înghețata Sandra este exportată și pe piața din UE, primul pas fiind România, urmează Germania. La fel, înghețata Sandra a fost exportată în Kosovo, iar începând de săptămâna viitoare vor fi realizate exporturi în Germania și Albania.
Întreprinderea Sandriliona este prima din Moldova care a obținut dreptul de a exporta produse lactate pe piața comunitară europeană.
Pentru a putea realiza exporturi, au fost ajustate toate procesele.
Primele exporturi în UE au fost realizate în România, iar una dintre punțile pentru realizarea acestui export a fost Kaufland.
Prima companie locală producătoare de înghețată care a stabilit un parteneriat cu Kaufland Moldova
Denis Bumacov spune că negocierile cu Kaufland Moldova au început imediat ce rețeaua a anunțat intenția de a fi prezentă pe piața Moldovei.
Sandra a lansat pe piața locală și primele opțiuni de înghețată vegană, iar in scurt timp va plasa și alte produse inovative.
Următoarele obiective țin de dezvoltarea și promovarea în continuare a brandului pe piața UE. Denis Bumacov a menționat că aceasta rămâne a fi o opțiune de extindere și întărire ca brand recunoscut atât în Republica Moldova, cât și la nivel internațional.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.