‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
miercuri, 17 aprilie, 2024
12.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleBrutăria Bardar - cum o afacere de familie a devenit un brand internațional

Brutăria Bardar – cum o afacere de familie a devenit un brand internațional

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

În anul 2000, în satul Bardar, soții Victoria și Sava Plugaru, ea tehnolog într-o fabrică de pâine și el constructor, au pus bazele unei brutării de familie. 

Brutăria Bardar, cu peste două decenii de activitate, a fost inițial gândită ca o afacere locală, concentrându-se pe furnizarea de produse de panificație în magazinele din localitate. 

Cu un sortiment clasic de pâine, cozonaci, colaci și plăcinte, brutăria a devenit în scurt timp populară în comunitate.

Schimbarea majoră a venit în 2019, când Victor Nistorica, cu o experiență vastă în multinaționale, inclusiv în telecomunicații, în România, Ucraina și Polonia, s-a întors în Moldova și a devenit coproprietar al brutăriei, preluând rolul de administrator.

„Am venit ca și manager administrator cu scopul de a asigura continuitatea și creșterea afacerii. Am acceptat provocarea gândindu-mă să-mi aplic cunoștințele acumulate în cadrul companiilor internaționale. Ulterior,  după aproximativ un an, am convenit că devenim parteneri și acum mă ocup de dezvoltarea acestei afaceri frumoase”.

Datorită colaborării, a început a prinde contur o nouă viziune, adăugând la producția de produse clasice semifabricate  – cele congelate, sporind astfel termenul de păstrare a produselor și deschizând noi posibilități de piață.

‹ adv ›

Astfel, brutăria a introdus produse noi, cum ar fi plăcintele „Poale-n brâu” congelate, care în scurt timp au ajuns să reprezinte majoritatea vânzărilor. 

„Congelarea, de fapt, înseamnă conservarea  produsului prin metode naturale. Astfel produsele ajung să aibă un termen de valabilitate mult mai mare”, explică administratorul brutăriei. 

Apoi, a urmat extinderea sortimentului cu baghete, chifle pentru sandwich și croissante, ceea ce le-a permis accesul în benzinăriile din țară.

„Am adunat know-how de peste hotare, ne-au ajutat și furnizorii de utilaje, care ne-au sugerat ce pachet de utilaj ar trebui să avem și așa am investit în zona de producere și am achiziționat echipamentele necesare, dar cel mai important a fost acel sistem pentru congelare a produselor până la -40 de grade Celsius și depozitul frigorific în care să le păstrăm”.

‹ adv ›

Un alt salt a fost realizat prin diversificarea lanțului de distribuție. Brutăria a semnat contracte cu cele mai mari rețele de supermarketuri din țară.

„După un timp de discuții și negocieri, am ajuns și pe rafturile Kaufland. I-am convins prin calitatea produselor. Am prezentat mostre de produse la Chișinău, București. Acestea au fost testate și ulterior am primit și câteva recomandări legate de ambalaj, gramaj. Am ținut cont de toate cele expuse și așa a început colaborarea cu Kaufland, cu o categorie nouă de produse – torturi și prăjituri”. 

Smântânel, Medovik, Napoleon, eclere, macarons sunt alte produse care deja se regăsesc pe rafturile Kaufland și au fost dezvoltate de brutăria Bardar la solicitarea rețelei. 

„Kaufland ne ajută să avem o relație directă cu consumatorul și astfel, cunoaștem care sunt preferințele clientului, ce se cumpără exact. Parteneriatul cu Kaufland este unul avansat, modern și avem un plan promoțional dezvoltat, împreună gândim când este perioada optimă pentru a promova un produs sau altul. 

Alegem împreună sortimentul potrivit în funcție de sezon, sărbători naționale. Kaufland este cel care ne încurajează să venim cu un sortiment tradițional și ne promovează. Recent, un tort al brutăriei s-a regăsit și în publicitatea de la TV, ceea ce pentru noi este foarte important”.

Un atu important este și faptul că, Kaufland este prezent inclusiv și pe piața din România, iar datorită relației bune pe care o au în Republica Moldova, Brutăria Bardar  a reușit să stabilească un parteneriat și peste Prut, unde sunt prezenți în peste 170 de magazine.

Brutăria Bardar subliniază importanța calității și tradiției în producție, cu un accent pe ingrediente autohtone și procese de producție ce respectă standardele de siguranță alimentară. 

În cea mai mare parte, materia primă pe care o folosesc este de producție autohtonă – făina, uleiul, fructele, legumele, susține managerul Brutăriei. 

„Suntem deschiși spre colaborare cu producătorii autohtoni, dar este o condiție importantă – ca produsele să respecte rigorile de securitate alimentară, să dispună de certificările de la ANSA și să aibă analize de laborator. Dispunem de certificatul ISO 22 000, ceea ce înseamnă siguranța proceselor alimentare și atunci când semnăm un parteneriat, trebuie să garantăm că materia primă pe care o folosim corespunde acestor standarde”. 

Cu o echipă care s-a triplat în ultimii ani, brutăria își păstrează atmosfera de familie, oferind condiții de muncă atractive și creând un mediu plăcut pentru angajați.

La moment, la brutărie lucrează peste 60 de angajați, pe când acum patru ani erau aproape 20. Majoritatea sunt femei din Bardar și din satele învecinate. 

„Avem multe idei de dezvoltare și, pas cu pas, vom merge înainte. Este foarte important, ca să  faci față la astfel de parteneriate, să ai și capacitatea de producere. Prima întrebare pe care o avem de la potențialii parteneri este cât putem să producem, cât putem să creștem? În cazul colaborărilor sănătoase, care știm că vor dura, ne asumăm să investim în capacitatea de producere, cumpărăm utilaje.  Țin să menționez că, am dublat, în ultimii doi ani, suprafața brutăriei și a spațiilor de depozitare”.

Celor care își doresc să inițieze afaceri, Victor Nistorica le recomandă să meargă într-un domeniu care le place, să-și realizeze un vis. 

„Este bine să cunoască procesele pe care urmează să le realizeze. În general, le recomand tinerilor să meargă să muncească câțiva ani într-o afacere din domeniu similar ca să „fure meseria”, să vadă care sunt provocările și cum funcționează un astfel de business.

Și nu în ultimul rând  – de șapte ori să măsoare și odată să taie, să facă calcule sigure despre investiția necesară, să vadă unde vor vinde, să producă un produs solicitat de consumatori, iar dacă vor realiza calitativ, gustos și cu multă dragoste – garantat vor reuși”. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›