‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 24 decembrie, 2024
9.4 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleExpert: Recomand producătorilor din Moldova să lucreze cu partenerii din România, care au capacitate...

Expert: Recomand producătorilor din Moldova să lucreze cu partenerii din România, care au capacitate de depozitare

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Fructele și legumele proaspete câștigă tot mai mult spațiu în coșul cumpărătorilor români. Din top 5 țări din care România importă mere face parte și Republica Moldova, fiind importate în anul 2018 o cantitate de 1865 de tone.

Totodată, conform datelor oficiale, Republica Moldova se află pe primul loc în top 3 țări din care România importă struguri. Astfel, Moldova revendică cea mai mare pondere a importurilor totale de struguri, atât în volum, cât și în valoare. În anul 2018 fiind exportate 11,7 mii de tone de struguri în valoare de 9,2 milioane de euro.

Pentru a realiza o mai bună conexiune dintre producătorii autohtoni cu lanțurile de retail modern din România, Proiectul USAID/APM în parteneriat cu Moldova Fruct a organizat un atelier de lucru în cadrul căruia Ionuț Parfente, expert Modern Buyer România a prezentat producătorilor din țară oportunitățile de comercializare a fructelor către rețelele de retail, dar și a făcut câteva recomandări viabile pentru aceștia.

‹ adv ›

„În România majoritatea producătorilor își vând producția sub propriul brand. Chiar dacă fermierii autohtoni au prioritate, totuși, aceștia nu pot suplini cererea de pe piață. Astfel, Republica Moldova ar putea deveni un partener de încredere în acest sens. Datele statistice arată că Republica Moldova are potențial de export pe piața României, în anul 2017 și 2018 Moldova s-a aflat pe primul loc în ceea ce privește exporturile de struguri. Însă, majoritatea fructelor ajung pe piețele agro, nu în magazine. Nici o rețea de retail nu importă direct de la producătorii din Moldova. Astfel, pomicultorii ar trebui să se axeze, în primul rând, pe calitate, pe livrări constante și logistică bună. Aproape toate lanțurile de retail nu mai au departamentul de import propriu. Cred că, cea mai bună soluție pentru producătorii de aici este de a găsi mijloace și realiza efectiv exportul de părți terțe. Recomand producătorilor din Moldova să lucreze cu parteneri de încredere din România, care pot face importuri, dar au și capacitate de depozitare”, a relatat Ionuț Parfente.

Și în cazul prunelor, din datele oficiale reiese că, Moldova rămâne pe primul loc în topul 5 țări de proveniență pentru produsele importate în România. Producătorii susțin că piața de peste Prut este cu potențial, iar ei s-ar bucura de un succes mai mare, dacă ar colabora și ar asigura cantități suficiente.

„Primul lot de fructe produse de către compania noastră a fost exportat în România acum 3 ani în urmă. De atunci, exportăm destul de activ în țara vecină. Fructele noastre ajung a fi comercializate atât în supermarketuri, cât și în piețe. Recomand și altor producători să inițieze exportul, însă doar dacă au produse de calitate. Contează foarte mult cum îngrijim livada și via. Totodată, cred că ar trebui să ne axăm mai mult pe ambalaje de calitate, deoarece consumatorii au devenit mai exigenți față de produse și aspectul acestora. În cadrul acestui seminar am aflat mai multe despre modul cum funcționează magazinele și piețele agroalimentare din România. De fiecare data când Proiectul USAID/APM sau Asociația Moldova Fruct organizează astfel de traninguri particip cu plăcere”, a spus Elena Davidescu, producător de prune, cireșe și pere.

„Pentru prima data am exportat în România anul trecut struguri de masa – soiul Moldova. Iar în acest an am exportat caise. Am vândut fructele unei companii, care, mai apoi, le-a distribuit magazinelor. Cred că, am avea succes pe această piață, dacă am crea parteneriate și cu alți producători. De aceea particip și în cadrul acestui seminar, pentru a căuta potențiali parteneri. Produsele noastre sunt de calitate și nu cedează celor produse în UE, însă trebuie să colaborăm unii cu alții pentru a asigura cantitățile necesare”, a menționat Alexandru Gorgan, producător de caise, struguri și vișine.

„Realizăm exportul diferitor produse agricole din Moldova în alte țări, precum România, Rusia, Polonia. Cred că piața din România este o oportunitate pentru producătorii din țară, mai ales pentru cei ce au cantități suficiente pentru a suplini cererea. În acest sezon, deja am reușit să realizăm câteva vizite peste Prut, unde am studiat cererea de pe piața. Cu părere de rău, rețelele de magazine nu au capacitatea de a importa direct volumele pe care le asigură compania noastră, deci, suntem nevoiți să lucrăm cu distribuitori mari. Capacitatea noastră de export este de circa 10 mii de tone anual și ne este mai greu să colaborăm cu fiecare rețea de supermarketuri în parte, însă sper să găsim un astfel de partener”, a spus Cazacu Victor, exportator de produse agricole.

Potrivit raportului prezentat de Ionuț Parfente, cei mai mulți comericianți din România își doresc ca livrările să fie realizate în ambalaje cu greutate relativ standardizată, care se stabilește în procesul negocierii. Astfel, pentru mere sunt preferabile ambalajele de carton sau din lemn cu greutate de 13-14 kg, pentru struguri de 5-7 kg, iar pentru prune ambalajele trebuie să fie de 6, maxim 8 kg.

‹ adv ›

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›