În anul 2015 prin Portul liber internaţional Giurgiuleşti au fost transbordate de către investitorul general, compania Danube Logistics, 7986 containere (9.912 TEU), ceea ce este cu 3% mai mult decât în anul precedent. Totodată, exportul containerelor a crescut cu 42%.
Potrivit agenţiei „INFOTAG”, cu referire la administraţia portului, în special în străinătate s-au livrat produse cerealiere, semințe oleaginoase, vinuri, băuturi spirtoase, produse alimentare și din lemn. Principalele destinații de export au fost Indonezia (41%), Malaezia (20%), SUA (8%), Myanmar (7%) și Tailanda (5%).
Transportul de containere a fost realizat în colaborare cu 13 dintre cele mai mari linii de transportări maritime a containerelor din lume, care se deservesc în portul Constanța, în special MSC, CMA, CSCL, COSCO, ZIM, ARKAS și APL.
„Suntem foarte satisfăcuți de creșterea considerabilă a volumului de mărfuri în containere exportate prin Portul Internațional Liber Giurgiulești pe piețile internaționale. În anul 2015, ne-a reușit să promovăm exportul mărfurilor moldovenești în peste 40 de țări”, a declarat președintele consiliului de administrare al Danube Logistics, Thomas Moser.
În total în anul trecut portul Giurgiuleşti a crescut în anul 2015 volumul transbordării mărfurilor cu 13% – până la 868,7 mii tone. De serviciile portului într-un an au beneficiat peste 330 de nave. Investiţiile în port s-au majorat într-un an cu $1,1 mil. şi au atins în total $63,7 mil. Principala parte a investiţiilor a revenit Danube Logistics – $49,4 mil., Trans Cargo Terminal – $7,9 mil. şi Trans Bulk Logistics – $4,2 mil.
ICS Danube Logistics SRL, societate moldovenească cu răspundere limitată, este investitorul general şi operatorul portului. Acţionari ai Danube Logistics sunt Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Portul Internațional Liber Giurgiulești este un Port Maritim și Fluvial, fiind amplasat pe secțiunea maritimă a râului Dunărea în Republica Moldova.
Comentarii