Cele două modele noi de tractoare Fastrac din seria 8000 (modelul Fastrac 8290 și Fastrac 8330) lansate la 3 octombrie 2016, vin să completeze seria de utilaje performante JCB cu mai multe elemente de noutate, din care amintim: până la 14% mai multă putere furnizată de motoarele moderne și un cuplu mai mare cu 10 la sută.
De asemenea, cele două modele dispun de cabina CommandPlus, care oferă un confort sporit operatorului și vizibilitate de 360 de grade. Zona frontală a tractorului susține activ vizibilitatea operatorului, dar și iluminarea mai bună. Modelele Fastrac 8290 și Fastrac 8330 vin echipate și cu noul tip de direcție complet hidrostatică de mare viteză, bazată pe sistemul Rapid Steer, dar și cu punți Heavy Duty (întărite), care asigură un ecartament de până la trei metri.
Pe lângă noile opțiuni de dotare cum ar fi: anvelope, design, pachetul ridicător hidraulic și priza de putere din față mult mai compacte, precum și platforma mai lată din spatele cabinei, adaugă celor două noi modele de utilaje versatilitate, dar și un bun potențial de producție.
Pe zona de motorizare și de transmisie, Fastrac 8290 și 8330 continuă să utilizeze motorul de 8,4 litri în șase cilindri, care respectă standardele emisii de noxe Tier 4 final. Însă dotările tehnice ale motorului nu au fost revizuite doar pentru a respecta normele de poluare, ci și pentru a oferi mai multă putere și cuplu prin utilizarea unui dublu turbocompresor, care furnizează răspunsuri rapide cerințelor operatorului de putere adițională.
Cele două elemente sunt aranjate în serie, după cum urmează: un turbocompresor cu un diametru relativ mic, care se activează rapid, furnizează un răspuns instantaneu pedalei de accelerație, în timp ce unitatea cealaltă asigură necesarul de cuplu și forță pentru toată gama de turații a motorului.
La turația nominală, motorul tractorului Fastrac 8290 dezvoltă 280 CP, iar Fastrac 8330 – 348 CP, adică un plus generos de 32 kW (42 CP) sau 14% majorare a puterii. În același timp, cuplul maxim se majorează cu 10 la sută, până la un nivel de 1.440 Nm la 1.500 rpm, fapt care oferă tractorului o abilitate și mai mare să „reziste” unor condiții provocătoare.
Ecranul tactil oferă posibilitate utilizatorului de a selecta modul de a manevra utilajul pentru a se adapta la activitatea desfășurată în teren. Operatorul poate astfel alege între diferite moduri de a conduce și poate simula chiar o cutie Powershift dacă este mai puțin familiarizat cu transmisia variabilă continuă.
Vizibilitate crescută
Confortul utilizatorului este mult sporit datorită cabinei înclinate în față care adaugă senzația de spațiu și îmbunătățește vizibilitatea și accesul. Vizibilitatea este sporită și datorită construcției cabinei care este în mare parte din sticlă. Mai mult, posibilitatea de a avea plafonul tot din sticlă oferă un plus de luminozitate.
Ferestrele din spate se întredeschid și asigură o ventilație naturală complementară a aerului condiționat pentru a avea o temperatură de lucru confortabilă și a elimina condensul ce se poate crea dimineața pe geamuri. Gama extinsă de faruri de lucru asigură o vizibilitate excepțională. Ca opțiune, farurile LED (până la 18 faruri) aduc operatorilor care lucrează frecvent noaptea o iluminare maximă.
Seria JCB Fastrac 8000 este echipată pe față cu amortizor de șoc și suspensie cu arc elicoidal, iar pe spate cu suspensie hidropneumatică activă pentru a menține garda la sol și de a oferi operatorilor Fastrac un confort superior unic.
Mai mult, noua transmisie 100% hidrostatică cu opțiunea Rapid Steer facilitează manevrele prin reducerea numărului de mișcări ale volanului.
JCB, o idee inspirată
Președintelui JCB, Anthony Bamford, i-a venit ideea de construcție a unui tractor neconvențional în timp ce se afla în vacanță, în 1984. El a văzut o oportunitate în dezvoltarea unui tractor care să aibă viteză sporită pe șosele, dar și capacitate de lucru în câmp, incluzând utilizarea în condiții grele. Ideea sa inspirată urma să devină realitate câțiva ani mai târziu, atunci când primul tractor cu suspensii pe toate punțile era lansat la nivel mondial.
Designul Fastrac s-a dezvoltat în mare parte în baza primului prototip construit în 1987, în secret, în subsolurile sediului fabricii de transmisii JCB din Wrexham, North Wales. Tractorul a integrat pe atunci tehnologii existente și componente într-un design nou, care nu numai că a dat naștere unui nivel excepțional de confort al operării pentru un tractor agricol, mulțumită suspensiei încorporate în ambele axe, așa cum primele teste aveau să dovedească, dar a și spulberat mitul potrivit căruia suspensiile și aratul reprezintă o combinație imposibilă.
Omagiindu-i pe inginerii JCB care au adus la lumină conceptul Fastrac, lordul Bamford a spus:
„Fastrac reprezintă un exemplu remarcabil al nivelului cel mai bun de cultură inginerească inovatoare. Conceptul de tractor mai bine echipat pentru transportul rutier, dar și pregătit și capabil pentru cele mai dificile operațiuni în câmp s-a dovedit din plin, de-a lungul anilor, drept unul excelent în termeni de productivitate și de costuri de operare”.
Cu toate că noile modele au fost lansate spre finele anului 2016, pe piața Republicii Moldova sunt puse la dipoziția clienților de către dealerul oficial JCB, compania „Elit -Tehnica” SRL de la începutul anului 2019, fiind prezentate pentru prima dată la expozitia internaționala Moldagrotech (spring).
Și la ora actuală, Fastrac rămâne unic în toate formele sale și furnizează o combinație de design și caracteristici tehnice care susține un nivel maxim al exploatării, prin versatilitate, productivitate înaltă prin performanțele sale, dar și o experiență de operare deosebită, atât pe drumurile publice, cât și în câmp.