‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 19 aprilie, 2024
16.1 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriÎn cadrul Expoziției „Fabricat în Moldova” își vor prezenta produsele peste 430 de...

În cadrul Expoziției „Fabricat în Moldova” își vor prezenta produsele peste 430 de agenți economici

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Sub sloganul „Acasă. Autentic. Autohton” se va desfășura cea de-a XVIII-a ediție a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova” din 2019, la care vor participa peste 430 de agenți economici naționali. Mai multe detalii despre aceasta, dar și despre realizările Camerei de Comerț și Industrie în anul 2018 au fost oferite în cadrul conferinței de presă organizată pe data de 19 decembrie curent, de către CCI.

Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a comunicat că, expoziția „Fabricat în Moldova” crează o platformă de comunicare dintre producători și consumatori și permite agenților economici să-și promoveze produsele. Acesta a remarcat că, în acest an numărul companiilor membre a CCI a ajuns la 1200.

„Expoziția „Fabricat în Moldova” are drept scop promovarea produselor și serviciilor autohtone. Pentru cea de-a XVIII ediție este preconizată suprafața de circa 3100 de metri pătrați în trei pavilioane a Centrului expozițional. Expoziția se va desfășura în perioada 30 ianuarie – 3 februarie 2019 cu sloganul „Acasă. Autentic. Autohton„. Vor participa 18 raioane din Moldova, inclusiv și producătorii din Găgăuzia și Transnistria, care vor avea câte un stand comun. În anul 2018, activitățile Camerei de Comerț și Industrie au fost direcționate, în special, spre a susține mediul de afaceri și a dezvolta Dialogul Public Privat. Prin intermediul comitetelor sectoriale am desfășurat peste 12 ședințe la care au fost analizate problemele ce țin de dezvoltarea economică a sectorului privat. Un alt scop, susținut pe parcursul acestui an, a fost facilitarea comerțului, prin înlăturarea barierelor tarifare în comerțul exterior. Am stimulat agențiile ce dezvoltă și susțin businessul și am susținut agenții economici autorizați și Asociația brokerilor vamali. Totodată, CCI a fost activă pe platforma comitetelor sectoriale sau celor din cadrul Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru. A fost dezvoltat și implementat Regulamentul privind învățământul dual în Republica Moldova. A fost lansată Academia Exportatorilor și Academia Startup-urilor. Au fost instruiți peste 2000 de antreprenori, astfel companiile au devenit mai competitive, mai bine orientate în piață. A fost organizat concursul „Marca comercială a anului”, în cadrul căruia 110 mărci comerciale au fost declarate învingătoare. 45 de companii au obținut premiul mare „Zeița calității” în cadrul concursului „Premiul pentru realizările în domeniul calității”, a adăugat președintele Camerei de Comerț și Industrie.

Întru susținerea mediului de afaceri, CCI a ajutat producătorii autohtoni să participe la 2 expoziții internaționale desfășurate la Brașov, la care au participat 100 de companii, și Iași, la care au participat 70 de companii.

Angela Sobol, SRL „Art-ProEco” colaborează cu CCI deja de 4 ani și a spus că, datorită suportului acordat, produsele fabricate în cadrul companiei sunt recunoscute nu doar de consumatorii din Moldova, dar și din România.

„Datorită suportului CCI participăm activ la expoziții prezentând produsele noastre și anume, cereale fără gluten pentru copii, maturi și toți cei ce se alimentează sănătos. Am reușit deja, să participăm și la expoziții internaționale în România, ceea ce ne-a încurajat și mai mult să putem exporta în această țară. Astfel, cerealele noastre au devenit cunoscute și de consumatorii de peste Prut. Camera de Comerț și Industrie a creat un mediu bun de promovare a produselor autohtone, inclusiv prin intermediul surselor mass media. În acești patru ani de colaborare, am beneficiat de o mulțime de avantaje și avem, în continuare, posibilitatea de a fi recunoscuți și promovați în rândurile consumatorilor de produse sănătoase. Așteptăm cât mai mulți vizitatori la expoziția „Fabricat în Moldova 2019”, a spus Angela Sobol.

‹ adv ›

Aneta Ganenco, președintele cooperativei CÎ Moberry a menționat că, participarea la expoziții oferă producătorilor posibilitatea de a interacționa direct cu consumatorii și de a-și perfecționa produsele, datorită informațiilor obținute de la aceștia.

„Suntem o cooperativă relativ tânără, chiar dacă agenții economici membri sunt de mult timp implicați în agricultură. Cooperativa a fost creată pentru a procesa unele surplusuri de produse. Din 2016, de când a fost fondată cooperativă, participăm la expoziții. CCI a creat o platformă ideală pentru a ne promova, pentru a comunica direct cu consumatorii. Astfel, sunt excluși intermediarii ce ar putea schimba prețul sau care cunosc prea puține despre produsele noastre. Putem interacționa direct cu consumatorii și analiza care sunt preferințele acestora, pentru ca în următorul an să prezentăm la expoziție un produs ce corespunde cerințelor acestora. Planificăm, cu suportul CCI, să participăm și la expoziția INDAGRA din România care va avea loc în toamna 2019 și la expoziții tip Food & Drinks. Suntem producători ecologici, astfel, planificăm să prezentăm produsele noastre în Germania în cadrul expoziției producătorilor eco”, a conchis Aneta Ganenco.

Amintim că cea de-a XVIII-a ediție a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova” – 2019 se va desfășura în perioada 30 ianuarie – 03 februarie 2019, la CIE Moldexpo. Ca și în anii precedenți, evenimentul se va desfășura sub patronajul Guvernului Republicii Moldova și va reuni companii din toate domeniile de activitate. Expoziția va fi amplasată sectorial, în dependență de profilul de activitate în pavilionul central, pavilioanele 2 și 3.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›