‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 7 mai, 2024
16.6 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriLegea care apără producătorul autohton și pune pe rafturile magazinelor 50% din marfa lui,...

Legea care apără producătorul autohton și pune pe rafturile magazinelor 50% din marfa lui, rămâne blocată

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Proiectul de lege care obligă rețelele de magazine să aibă pe rafturi cel puțin 50% marfă autohtonă, rămâne blocat în Parlament, și cel mai probabil, acest lucru este făcut în mod intenționat. De această părere sunt asociațiile de profil din sectorul agroindustrial, care au venit cu un apel către autorități, prin care solicită ca acest proiect de lege să fie votat, într-un final, de legislativ.

Mai mult decât atât, aceștia susțin că situația pandemică a afectat economia întreprinderilor locale din sectorul agroindustrial, în special a celor mici și mijlocii. Pe lângă faptul că multe piețe ori magazine s-au închis și exporturile s-au diminuat considerabil.

„Solicităm adoptarea cadrului legal ce ar elimina practicile neloiale utilizate de către comercianți în raport cu operatorii în cadrul  lanțului de aprovizionare cu marfă. Proiectul dat a fost votat deja în prima lectură și înregistrat în Parlament încă în 2018. După asta a fost înlăturat și stopat. Ultimele discuții le-am avut în februarie la Comisia buget și finanțe și până în prezent nu avem nici un răspuns va fi sau nu va fi pus pe agenda Parlamentului în acest an”, susține Carolina Linte, președintele Asociaţiei Naţionale a Producătorilor de Lapte şi Produse Lactate “Lapte”.

Carolina Linte mai spune că producătorii locali sunt pregătiți și pot face față solicitărilor venite din partea rețelelor de magazine.

„Va fi creată o listă cu sortimentul și cantitățile de produse pe care le poate produce și livra companiile locale. Lista va fi aprobată de Guvern și modificată odată la jumătate de an. Sigur că nu putem produce tot spectrul de produse agroalimentare, dar cu o bună parte din ele noi avem posibilitatea să asigurăm magazinele. Noi producem și suntem pregătiți pentru a asigura piața locală”, a mai adăugat Carolina Linte.

Întrebat de ce rețelele de magazine optează mai mult, pentru produsele de import, Iurie Fală a precizat că în așa mod ele suportă mai puține cheltuieli.

„Rețelele de magazine nu vor să elaboreze programe concrete de livrare, atât pentru producătorii mici, cât și pentru cei mari, care au cantitățile de marfă necesară și pot îndestula rafturile magazinelor. Asta implică costuri suplimentare și ei nu vor să facă acest lucru”, zice directorul executiv „Moldova Fruct”.

Reamintim, că potrivit proiectului, vânzătorii vor fi obligați să achiziționeze și să ofere loc pe raft în proporție de cel puțin 50% pentru mărfurile locale. Proiectul prevede că valoarea reducerilor comerciale oferite de vânzător pentru comercializarea produselor alimentare să nu depășească 10% din prețul de vânzare al furnizorului. De asemenea, proiectul limitează termenul de achitare de către vânzător pentru produsele livrate acestuia, determină perioada maximă de promoții și activități pentru marketing și publicitate.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›