‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 2 decembrie, 2024
-0 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriLuminița Cibotaru, producătoare: Pentru noi, piața României e o piață extraordinară

Luminița Cibotaru, producătoare: Pentru noi, piața României e o piață extraordinară

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

În primele cinci luni ale anului 2021, exporturile de mărfuri destinate țărilor Uniunii Europene au cunoscut o creștere de 16,5% comparativ cu perioada corespunzătoare din anul 2020, deținând o pondere de 65,2% din volumul total de exporturi. 

Accesul facilitat la o piață de peste 500 de milioane de consumatori din Uniunea Europeană i-a motivat pe mulți dintre producătorii moldoveni să se orienteze spre vest. 

Este și cazul familiei Cibotaru, care după mulți ani în care a comercializat fructe proaspete a decis să vândă fructe uscate, care se bucură de o cerere tot mai mare printre consumatori.

‹ adv ›

Urmărind tendința gustărilor sănătoase, compania Nisvinex Grup a creat propriul brand și produce acum chips-uri din mere și prune uscate care vor fi exportate în țările UE. 

În 2020, compania a accesat un împrumut în valoare de peste 1 milion de euro în cadrul liniei de creditare Livada Moldovei, program susținut de Uniunea Europeană prin intermediul Băncii Europene de Investiții.

Finanțarea a fost necesară pentru dezvoltarea infrastructurii, prin construcția și echiparea unei hale pentru păstrarea și procesarea fructelor, cu o capacitate de 1200 de tone.

‹ adv ›

Aportul întreprinderii a constituit mai mult de 1 milion de euro, investiții care au constat din utilaje agricole, de procesare a producției horticole, precum și investiții în depozitul frigorific.

„Odată ce investițiile au fost abia făcute suntem încă în proces de estimare a evoluției cifrei de afaceri, despre un rezultat final vom putea vorbi peste doi sau trei ani. Deocamdată, putem spune că în urma investiției făcute în construcția primului depozit frigorific cifra de afaceri a crescut de două-trei ori”, menționează Luminița Cibotaru. 

Acesta este al treilea depozit frigorific al companiei și permite păstrarea fructelor chiar și pentru o perioadă de jumătate de an. 

„Strugurii i-am depozitat și majoritatea au mers la export, în România. Pentru noi, aceasta este o piață extraordinară. Ei când aud că produsul e din Moldova știu că e gustos și de calitate. Suntem foarte mulțumiți de posibilitățile pe care ni le oferă această piață”, spune Luminița Cibotaru. 

Datorită investiției în depozit, au fost create noi locuri de muncă. 30 de oameni din satele din apropiere lucrează în două ture.

‹ adv ›

Fructele sunt spălate, decojite, tăiate și uscate. Compania a creat propriul brand și vinde acum chips-uri din mere roșii și verzi, prune uscate, dar și inele de mere în ciocolată.

„Tendința la nivel mondial sunt ambalajele mici. Oamenii preferă să cumpere 50-100 de grame, dar să știe că vor consuma tot. Tendința este să fie cât mai puțină risipă. De altfel, ne-am gândit să dăm fructelor proaspete o viață mai lungă. Le uscăm cu grijă, conservând vitaminele și mineralele pentru mai mult timp. Am început cu gândul de a oferi copiilor o gustare sănătoasă la școală și din dorința de a promova un stil de viață sănătos”.

În 2020, Nisvinex Grup a recoltat 750 de tone de mere, 600 de prune și 800 de tone de struguri. Aproape 30% din fructe au fost exportate. 

Prin intermediul Băncii Europene de Investiții, Uniunea Europeană oferă suport agricultorilor moldoveni pentru dezvoltarea afacerilor rurale și creșterea competitivității acestora. 

Până în prezent, în cadrul liniei de creditare Livada Moldovei au fost finanțate 264 de proiecte investiționale, fiind alocată suma de 57,3 milioane de euro.

Mai multe informații despre linia de creditare Livada Moldovei și oportunitățile pe care le oferă, aflați aici

Exporturile agroalimentare în Uniunea Europeană

Pandemia a afectat mult economiile lumii, precum și relațiile comerciale dintre state. Totuși, chiar și într-o perioada de criză, Moldova a reușit să înregistreze anumite progrese privind exporturile unor categorii de produse agroalimentare spre țările Uniunii Europene.

Astfel, în 2020 a crescut volumul exporturilor de fructe, uleiuri vegetale, vin, precum și a preparatelor din fructe, legume sau nuci. 

Exporturile de uleiuri vegetale au crescut de la 63 de milioane de euro, în 2019, la 85 de milioane, în 2020, înregistrând o majorare în proporție de 34,9%.

Totodată, anul trecut, exporturile de vin, vermut, cidru și oțet au cunoscut o majorare de 16,3% în comparație cu 2019, iar cele de fructe de 15,4%. Și exporturile de sucuri de fructe au cunoscut o ușoară creștere de 2,3%.

În timp ce exporturile de legume au scăzut cu 66,7%, vânzările preparatelor de legume, fructe sau nuci moldovenești pe piața europeană au crescut cu 54,5% ajungând la 17 milioane de euro. 

Exporturile către Uniunea Europeană au loc în baza unor condiții preferențiale datorită Zonei de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător, care este parte a Acordului European de Asociere și presupune liberalizarea graduală a comerțului cu bunuri și servicii. 

UE e primul partener comercial și primul investitor în Republica Moldova.

Această campanie a fost dezvoltată cu sprijinul financiar al Uniunii Europene și implementată de Banca Europeană de Investiții. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a Agriculture and Finance Consultants (AFC) GmbH și nu reflectă neapărat opiniile Uniunii Europene.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›