‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
miercuri, 24 aprilie, 2024
19.4 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriMoldagrotech - platforma de consolidare și dezvoltare a parteneriatelor în domeniul agricol

Moldagrotech – platforma de consolidare și dezvoltare a parteneriatelor în domeniul agricol

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Expoziția internațională specializată „Moldagrotech” este în plină desfășurare. La ediția din această primăvară sunt prezentate produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei, reușind să adune fermierii interesați să aplice cele mai moderne și utile tehnologii din sectorul agroindustrial.

Nicolae, reprezentant al Companiei „Vignetinox” a comunicat pentru Agrobiznes că apreciază prezența producătorilor agricoli la expoziție. Compania pe care o reprezintă este una cu istorie, sigură, care își propune să susțină producătorii din Republica Moldova ce se ocupă cu cultivarea viței de vie.

„Vignetinox este o companie Italiană, care a brevetat un sistem de cultivare „industrială”, gândită pentru a îmbunatăţi modul de lucru în câmp şi de a reduce orele lucrătoare necesare întreţinerii și gestionării podgoriei. Compania comercializează și tehnică agricolă, dar noi prezentăm doar suportul pentru viță de vie. Expoziția ne servește drept o platformă de a cunoaște noi clienți, astfel ca să ne putem majora vânzările. Vizitatorii sunt interesați de sistemele pe care le prezentăm, deoarece este unul cu perspective pentru Republica Moldova. Și aici mă refer la faptul că sistemul este dedicat prelucrării viței de vie cu ajutorul tehnicii, curățarea și recoltarea strugurilor se face cu tractorul. Pornind de la ideea că există o deficiență de brațe de muncă, tehnica ne ajută să realizăm lucrările necesare fără implicarea oamenilor. Deja avem producători în sudul țării care au procurat și implementat sistemele de la noi”, ne-a spus reprezentantul companiei „Vignetinox”.

Sobol Angela, conducătorul Companiei „Artproeco” din raionul Florești, satul Vărvăreuca, participă de mai mulți ani la expoziție și a constatat că participarea îi asigură o colaborare cu clienții fideli, totodată astfel poate comunica direct cu consumatori care au posibilitatea de a degusta produsele companiei și înțeleg diferența dintre produsele autohtone și cele din import.

„Producem fulgi de cereale pentru micul dejun, toată gama noastră de produse este fără gluten adresată copiilor. Utilizăm făină de porumb fără adaos de îndulcitori, astfel produsele noastre pot fi consumate de copii începând cu vârsta de 7 luni, dar și de persoanele cu diabet. Am înființat compania acum 4 ani. A durat ceva timp până am instalat toate utilajele, linia de producere, după care am aplicat tehnologia corectă de producere. Suntem prezenți pe piața din Republica Moldova cu un produs de care suntem mândri și îl promovăm cu sufletul deschis pentru că știm că utilizăm doar produse de calitate. Datorită programului IFAD care oferă atât suport sub formă de grant, cât și credite am reușit să achiziționăm o mașină de ambalat automată, ceea ce ne permite ambalarea produselor noastre mult mai rapid. Ambalarea manuală ne impunea să dispunem de mai mult personal. Este o afacere de familie, investițiile pe care le-am făcut sunt din granturi europene, dar și din programe naționale. Din păcate, este foarte greu să concurăm cu produsele din import fiindcă rețelele mari au condiții dure, iar noi fiind producători mici, care nu dispunem de bugete pentru asigurarea marketingului, logisticii și astfel nu suntem pe rafturi alături de produsele din import. Cu părere de rău, produsele aduse au un ambalaj mult mai atrăgător, dar nu au calitatea pe care o propunem noi. Îndemnăm consumatorii să fie foarte atenți și să verifice ambalajele pentru că suntem mințiți frumos cu ambalaje delicate. Ne propunem să schimbăm ambalajul pentru că am observat că contează foarte mult și aspectul exterior al produsului. Consider că micii producători se mențin pe piață doar datorită entuziasmului, sperăm că vor veni timpuri când va fi mai bine. Sperăm că Parlamentul și Guvernul vor aproba și implementa Legea cu privire la 50% de produse autohtone la raft, astfel vom avea o șansă de a ajunge la consumatorii noștri. De obicei produsele autohtone sunt plasate pe rafturile de sus sau de jos, fiind mai greu accesibile pentru cumpărător. Ideea de a deschide o afacere ne-a apărut odată cu oportunitatea finanțării din partea UE. Am aplicat la acel grant și am fost uimită să aflu că business planul meu a fost acceptat. Visam să am afacerea mea, dar nu la așa nivel și la așa sumă investită, nici nu îndrăzneam să visez. Cea mai mare problemă rămâne că nu avem unde comercializa produsele. Suntem prezenți la expoziție cu scopul de a cunoaște noi parteneri de afacere din raioanele țării unde am putea livra produsele noastre, la fel am putea presta servicii de împachetare pentru alte companii, pentru că dispunem de acea mașină cu o capacitate foarte mare neutilizată. Participarea la expoziții ne asigură o colaborare cu clienții noștri fideli, deoarece aici vin mulți consumatori care au posibilitatea de a degusta produsele noastre”, a explicat Sobol Angela.

Marius Ghețe, directorul executiv Europlast România, ne-a spus că își dorește să-și extindă activitatea pe piața din Republica Moldova, iar participarea la expoziții oferă posibilitatea de a consolida relațiile cu fermierii.

„Suntem reprezentantul producătorului austriac Europlast Kunststoffbehalterindustrie GmbH pe piața Europei de Est (România, Ucraina, Republica Moldova și Rusia) și participăm la Expoziția „Moldagrotech” pentru a furniza partenerilor noștri, fermierii din Moldova, boxpaleți de diferite dimensiuni și modele pentru logistica fructelor și legumelor. Menționez că, nu suntem la prima participare, venim la expoziție din anul 2014, avem o relație solidă cu majoritatea fermierilor din Republica Moldova, construită în timp pe respect și seriozitate din partea noastră. Desigur, există companii, la nivel european, care comercializează produse asemănătoare, dar principalul avantaj rezultă din calitatea superioară a produsului nostru. Materia primă folosită în injectarea acestor produse este HDPE virgin și acesta este principalul avantaj, nu se folosește material reciclat deoarece suntem conștienți că fermierul pune în ele fructe și legume. În consecință, toate produsele noastre sunt certificate în industria alimentară. De asemenea, dispunem de certificate de conformitate cu legislația europeană în vigoare și un mare avantaj, față de alte companii, este seriozitatea și implicarea noastră în relația cu fermierii pentru care, an de an, suntem prezenți pe piață pentru a fi alături de ei. Desigur ne dorim să extindem colaborarea cu fermierii. În acest context, în anul 2015, am avut mai multe discuții cu ministerele de resort din Republica Moldova, pentru a deschide o fabrică în Chișinău. Nu am abandonat această idee, doar am amânat-o puțin și din motive ce țin de finanțarea fermierilor, care au nevoie de boxpaleți, dar nu au finanțe. Datorită participării la expoziții reușim să intrăm în contact cu noii fermieri și să consolidăm relația cu partenerii actuali, totodată dezvoltăm o relație începută în timp pe care o avem în prezent și dorim să o avem și pe viitor”, a adăugat Marius Ghețe.

Amintim că Expoziția „Moldagrotech” reprezintă un eveniment anual de prestigiu care în ultimii 20 de ani determină vectorul de dezvoltare a agriculturii în Republica Moldova și prezintă cele mai recente tendinţe în domeniul tehnologiei şi agriculturii eficiente.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›