Conform rezultatelor cercetărilor făcute de Agrarmarkt Informations-GmbH (AMI) și Universitatea din Kassel, există o cerere ce este în creştere pentru carnea ecologică de păsări. De exemplu, în prezent, în Germania carnea de pasăre ecologică reprezintă doar aproximativ 1,5% din cantitatea totală. Acest lucru sugerează că nișa este liberă, iar concurența în acest segment este foarte mică.
Experții văd un mare potențial în acest domeniu, deoarece cererea va continua să crească, iar consumatorii sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru produsele eco. Principalele obstacole în calea dezvoltării pieței ecologice de păsări, sunt lipsa de interes în rândul crescătorilor de păsări, provocată de cerințele foarte mari impuse de organismele de certificare a producției ecologice de animale şi întreţinerea acestora. În plus, crescătorii de păsări se îndoiesc dacă consumatorii sunt într-adevăr dispuși să plătească o sumă mare, așa cum promit.
Cu toate acestea, în 2017, consumatorii germani au cumpărat în total 6,4 mii tone de carne de pasăre ecologică, ceea ce reprezintă cu 6,7% mai mult decât în anul precedent. Carnea de găină organică a reprezentat aproximativ 70% din vânzări, ceea ce sugerează că o ecofermă de găini oferă un profit mai mare decât de la alte tipuri de păsări.
Reprezentanții comerțului cu amănuntul și-au confirmat intenția de a cumpăra volume mari de carne organică de la crescătorii de păsări. În plus, prețurile pentru toate tipurile de carne de pasăre ecologică sunt stabile, atât în cazul achizițiilor direct de la fermieri, cât și la vânzarea directă către consumatorul final. Comercianții susţin că este deficit de producători ecologici de carne, iar fermierii deseori nu se conformează cerinţelor pieţii şi furnizează păsări întregi, nu piept de pui, cum de fapt, este solicitat.
Un alt obstacol în calea creșterii segmentului pe care îl întâlnesc fermierii, este sprijinul insuficient din partea statului pentru producătorii ecologici. Mulți ar dori să treacă la creşterea ecologică şi fermele să corespundă cerințelor de certificare ecologică, dar adesea nu dispun de teren suficient pentru a evita cuştile şi permite hrănirea în natură a păsărilor.
Prin urmare, experții pieței ecologice recomandă fermierilor care doresc să treacă la producerea organică, să coopereze mai activ cu producătorii ce au teren agricol în vecinătate şi să creeze asociaţii mixte.
Oamenii de știință de la Universitatea din Kassel au intervievat 644 de consumatori din patru regiuni ale Germaniei determinând cât de des aceştia procură carne ecologică.
„Majoritatea respondenților ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani pentru carnea organică, dar prețul pentru aceasta este prea mare. Costul este un argument important, atunci când vine vorba de cumpărarea regulată a cărnii, nu de procurarea unui pui de casă pentru o masă festivă”.
În plus, nu toţi consumatorii sunt gata să facă drum lung la fermă sau la un magazin specializat situat departe de casă. Accesibilitatea cărnii ecologice ar fi un plus, au observat participanții la studiu. Astfel, experții recomandă fermierilor ecologici să acorde mai multă atenție marketingului și contactului direct cu clienții, subliniind importanța afacerilor lor pentru sănătatea oamenilor.
Comentarii