sâmbătă, 4 mai, 2024
15 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeSergiu Panuș, Chateau Cojușna: Am înlăturat cuvântul „imposibil” din vocabular

Sergiu Panuș, Chateau Cojușna: Am înlăturat cuvântul „imposibil” din vocabular

Recomandate

Dacă, în această perioadă, din anumite motive, sunteți cu motivația la pământ, vă asigurăm că tocmai ați găsit un articol care abundă în determinare. Cu o afacere de familie de aproape 30 de ani, frații Panuș, Sergiu și Grigore, sunt mai ambițioși ca niciodată. De ce? Aflați în rândurile de mai jos.

S.A. „Migdal SGP” sau Chateau Cojușna, afacerea fraților Panuș se bucură de istorie, recunoaștere internațională, multiple succese și voința de a excela continuu, în ciuda oricăror impedimente. 

Lansată pe 3 noiembrie 1994, compania s-a specializat pe producerea vinurilor și prelucrarea strugurilor, urmând ca în anii următori, în lista produselor să-și facă apariția și divinurile.

Privind retrospectiv asupra lucrurilor, Sergiu Panuș, Directorul executiv S.A. „Migdal SGP”, argumentează nișa aleasă:

„Anii ‘90 au fost propice pentru a dezvolta o afacere în domeniul vitivinicol. Era și economic avantajos, era asigurat aspectul forței de muncă și al specialiștilor în domeniu. Ca funcție de bază a companiei s-a structurat prelucrarea strugurilor și producerea vinurilor, iar apoi am mers și pe ideea divinurilor”. 

Numărându-se printre cei mai mari producători și exportatori de vinuri și divinuri din Moldova, proprietatea companiei se întinde pe o suprafață de peste 220 ha, amplasate în zona Strășeni, Roșcani (132 ha) și restul suprafeței în raionul Hîncești, satul Crasnoarmeiscoe. 

Soiurile autohtone sunt prezente preponderent, precum: Feteasca, Feteasca neagră, Feteasca albă, Sauvignon, Muscat, Merlot, Cabernet Sauvignon și alte 2 soiuri de import, europene (Spania) – Ancelotta și Alicante. 

Dincolo de latura de producție, compania dispune și de un complex tursitic, vizitat anual de peste 10 mii de turiști din peste 35 de țări.

Întrebat despre cum s-au răsfrânt condițiile climaterice din acest an în raport cu roada, Panuș a oferit o reacție pozitivă: 

„Anul acesta a fost un an bun pentru vița de vie. Condițiile climaterice au fost prielnice, respectiv, și roada înregistrată în acest an a fost una bună, iar acest lucru s-a răsfrânt pozitiv și asupra calității producției finite, acestea fiind de o calitate înaltă”.

Deși la capitolul meteo lucrurile au stat bine, au apărut provocări, dar și soluții, într-un alt domeniu:

„Cel mai mare minus în activitatea noastră sunt resursele energetice, care înregistrează o creștere a prețurilor, în special gazele naturale. Acestea influențează producerea. Plus și inflația de 34,8 % ne obligă să ajustăm salariile angajaților la nevoile de piață. De asemenea, logistica a înregistrat schimbări. Cheltuielile de transport spre Germania, de exemplu, s-au mărit cu 70%, dar nu vedem o problemă, trebuie să asigurăm calitatea înaltă a produselor și să ducem negocieri permanente cu partenerii, pe partea creșterii prețurilor. Actualmente, acest lucru este unul normal și trebuie acceptat de orice partener”.

Așa se face că, poziția managerială a companiei, din perioada creării și până relativ-recent, era preponderent orientată spre export. S.A. „Migdal SGP” reușind să exporte în 25 de state și să se bucure de 50 de importatori permanenți.

„Spre marea eroare, 70-80% din produsele noastre se aflau pe piața rusă, restul era diversificat și împărțit între CSI, UE, SUA și Canada. Din punct de vedere istoric, la etapa formării companiei, spre export erau orientate doar vinurile. Sortimentul era în jur de 34 de produse, exportate în CSI (70%) și alte 30 % – UE, SUA, Canada”.

Strategia companiei a fost reorientată de curând și spre consumul intern. După cercetările realizate, alături de o echipă de specialiști în marketing, Sergiu Panuș decide că vinurile și divinurile companiei trebuie să fie descoperite și de consumatorii de acasă, din Moldova. 

„Ne interesează și suntem fideli pieței interne. Făcând multe analize economice și de produs, am constatat că putem oferi produse solicitate de către piața internă. Produsele autohtone care respectă raportul preț-calitate și corespund cerințelor pieței, trebuie să fie prezente pe rafurile magazinelor și rețelelor de supermarketuri din întreaga țară”.

Reieșind din premisa prezenței pe raft în rețelele magazinelor din țară s-a și format colaborarea cu supermarketurile Kaufland; colaborare care se bucură de succes de 3 ani.

„Considerăm că dacă există dorință, suflet și dedicație, toate planurile afacerii izbutesc. Astfel, colaborarea cu rețeaua Kaufland o văd drept una strategică, receptivă și reușită, care a luat ființă odată cu apariția rețelei în Republica Moldova”. 

Întrebat despre facilitățile colaborării Kaufland și „Migdal SGP”, Panuș a menționat:

 „Prin intermediul acestei colaborări reușim să ne creștem vânzările, să actualizăm lista produselor și să venim cu acțiuni de marketing. Produsele noastre sunt acceptate și apreciate de clienții Kaufland. Prin extinderea supermarketurilor în rețea, ne creștem și noi prezența în diverse regiuni ale Moldovei, iar acest fapt ne bucură nespus”. 

În raport cu rețeaua supermarketurilor Kaufland, planurile ambițioase ale Directorul executiv S.A. „Migdal SGP” merg mult mai departe:

„La raft, în Kaufland, avem 36 de produse. Planificăm ca, până în  martie-aprilie 2023, să creștem până la 60 de produse. După calculele noastre comparative, acest lucru ar crește vânzările de 2,5 ori”.

Misiunea S.A. „Migdal SGP” este de a răspândi cultura înaltă de consum al vinurilor și divinurilor, precum și de a populariza producția din și în Moldova, oferind calitate înaltă tuturor  consumatorilor.  

Am înlăturat din vocabular cuvântul „imposibil

„Noi lucrăm peste 37 de ani. Am avut 3 embargouri. În anii ‘95 erau perioade când lucram 24/7, asta o cerea piața, volumele etc. Dacă zilnic ne vom gândi că va fi rău, n-are de unde să fie bine. Provocările sunt inevitabile, dar și dedicația trebuie să fie totală. Noi suntem super optimiști la capitolul soluțiilor, căci am înlăturat din vocabular cuvântul mposibil”. Suntem într-o luptă permanentă cu noile piețe de desfacere, deoarece produse similare cu ale noastre se exportă și din alte țări ale Europei. Noi trebuie să facem față concurenței vinurilor franceze sau italiene, suntem mereu în căutarea diversificării piețelor de export. Plus, cercetăm piața externă și internă, și creăm noi produse. Dacă și sesizăm careva probleme, știm că ele sunt rezolvabile”, susține Directorul executiv, S.A. „Migdal SGP”, Sergiu Panuș.

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.

Ana Zatușevschi
Ana Zatușevschi
Editor @ Agrobiznes

Citește și ›

Advertoriale