vineri, 3 mai, 2024
20.2 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeValeria Bacoș, Director Brain Café: Ideea alimentației sănătoase trebuie cultivată în Moldova

Valeria Bacoș, Director Brain Café: Ideea alimentației sănătoase trebuie cultivată în Moldova

Recomandate

Dacă unii oamenii se întorc din călătorii bronzați și cu poze frumoase, alții revin în țară inspirați, cu idei de afaceri. Acum doi ani, sumând experiențele călătoriilor din străinătate, Valeria Bacoș, Director „Bonvie Pro SRL” (Brain Cafe) punea temelia afacerii sale cu produse din nuci, semințe, fructe uscate și amestecuri, naturale și ne tratate chimic.

De la ideea business-ului la provocări, dar și de la investiția adusă în sănătate, prin alegeri alimentare corecte la cucerirea noilor piețe – am discutat cu fondatoarea și directoarea Brain Cafe, Valeria Bacoș.

„Bonvie Pro SRL” (Brain Cafe) este o companie tânără, fondată în 2020. De 2 ani, ambiția companiei este de a cuceri consumatorii, orientându-i către echilibrul alimentar.

„Nutriția este o pasiune personală, care ulterior a crescut în ideea unei afaceri. Călătorind mult, în orașele pe care le vizitam, am observat un interes major pentru mixurile sănătoase de nuci și semințe. Acestea erau bine plasate în supermarketuri, iar oamenii le acordau un interes sporit. Revenind în țară ne-am gândit că este loc de o afacere anume în acest domeniu, cu un produs bun, sănătos și în ambalaj cochet”.

Ca apropo despre ambalajele produselor Brain Café, aflați că acestea nu sunt doar cochete, cu design atrăgător, dar și fabricate 50% din amidon de porumb. Deși nu sunt complet biodegradabile, acest lucru facilitează descompunerea rapidă a lor.

 Și revenid la produs, compania s-a afirmat rapid pe piață prin producererea de 4 mixuri distinse, cât și prin semințe naturale, cu un bogat aport de grăsimi sănătoase.

„Două lingurițe de chia au un aport mai mare de Omega 3, decât 200 de grame de somon și diferența se vede și la preț. Când comparăm, înțelegem și beneficiile, dar este necesară multă educație despre alimentația echilibrată”. 

Dat fiind faptul că educația consumatorilor este un proces de durată, afacerea, pentru a se dezvolta necesită soluții rapide, iar acestea, adesea, sunt despre diversitate. 

„Am hotărât să mergem pe calea naturistă și să folosim produse ne tratate chimic, acestea fiind semințele și mixurile de semințe, fructele uscate și varietatea de nuci din care lipsesc conservanții. Să te menții pe piață doar cu produse naturiste și sănătoase este complicat, de accea am lansat și dejunurile instant, cum sunt granola și fulgii de porumb. Produsele sunt fabricate în condiții non-ofensive sănătății, fără folosirea zahărului alb, cu înlocuirea acestuia cu îndulcitori cu un indice glicemic mai redus decât zahărul pur”.

Pentru marea majoritate a producătorilor autohtoni, 2022 a fost un an cu proaste condiții climaterice. Odată ce o bună parte a materiei prime cu marca Brain Cafe este produsă în Moldova, ne-am întrebat cum s-a descurcat compania cu materia finită.

„În ciuda unui an secetos, nu am auzit niciun furnizor să se plângă de roada insuficientă. Toate provcările fiind mai mult pe partea crizei energetice, decât a secetei. Noi folosim și produse autohtone, însă calitatea, în unele cazuri, lasă de dorit. Spre exemplu, unele soiuri de migdale cultivate la noi sunt cu un gust amar și acest lucru ține de specificul local. Din acest motiv, ele nu sunt pe placul consumatorilor. Cu toate acestea, folosim semințele de floarea soarelui și cele de dolveac, caisele și unele soiuri de migdale – toate de proveniență autohtonă”.

O altă parte a produselor Brain Cafe sunt din import.

„O bună parte a materiei finite o importăm din țările de origine a acesteia. Ne străduim să aducem loturile necesare pentru noi și furnizorii externi. Am reușit să aducem ananas deshidratat din Costa Rica. Sunt foarte multe țări din care aducem materia primă, precum India și China, iar dacă ne referim la migdale, atunci le importăm din țările europene”.

Compania oferă posibilitatea de a procura produsele Brain Cafe fie angro, fie cu amănuntul, în condiții avantajoase. Există, de asemenea, și posibilitatea de a procura marfa în vrac, angro. De curând, compania a realizat și primul său export.

„Recent, am avut ocazia să exportăm către Ucraina. A fost primul export pe care l-am realizat și a fost unul caritabil. Cu toate acestea, acțiunea în sine a însemnat un impuls bun și am văzut perspective de creștere în acest domeniu.
Acum negociem posibilitatea de a exporta în țările europene și conștientizăm că procesul poate dura până la 2 ani. Deși la etapa actuală urmărim multiple provocări, în ciuda tuturor crizelor, cred în succesul din urma colaborărilor reușite”.

Cât privește piața locală, produsele companiei pot fi găsite în majoritatea magazinelor mari și mici din Chișinău și din întreaga țară, iar de ceva timp marca Brain Cafe poate fi procurată și în rețeaua Kaufland. 

„Tratativele cu rețeaua Kaufland au durat circa 8 luni și au fost absolut transparente. S-au făcut probe de produs cu remiterea de mostre, iar din toamna acestui an, produsele noastre sunt prezente pe rafturile rețelei”.

Ce a însemnat pentru o companie tânără și ambițioasă colaborarea cu rețeaua Kaufland?

„Apariția produsului tău pe raftul unui magazin cu renume internațional, cum este Kaufland, înseamnă, pe lângă beneficiile financiare, și un anumit tip de publicitate. Acest lucru este notoriu și denotă faptul că producția a trecut toate testările, laboratoarele necesare pentru a se afla în rețeaua Kaufland. Văd colaborarea respectivă drept una plăcută și cu mari succese, inclusiv în viitor, căci suntem pe raftul rețelei abia din septembrie 2022”.  

Dacă faceți cumpărăturile la Kaufland, aflați că, la etapa actuală, puteți procura 14 din 29 de poziții din paleta de produse Brain Cafe. 

Colaborarea companiei cu rețeaua va face posibil ca, în curând, pe rafturile supermarketurilor să fie plasate întreaga varietate de produse. Mai mult de atât, anul 2023 promite o diversificare în materie de mixuri sănătoase.

„Ne-am pus drept scop ca,  anual, să venim cu cel puțin 2 produse noi pe piață, căci niciodată nu știi care produs câștigă dragostea consumatorului. Ideea nutriției sănătoase trebuie cultivată în Moldova, aceasta fiind încă la o etapă incipientă. Cu toate acestea, sunt consumatori de produs, dar producătorii, companiile mari, brutăriile, consumatorii casnici se orientează spre alimentația echilibrată. Observăm în acest sens o creștere a interesului pentru produsele noastre”.

Și dacă tot suntem la început de an, aflați că obiectivele companiei setate pentru 2023 sunt îndrăznețe, orientate atât către export, cât și către extinderea pe piața locală.

„Ne dorim să avem colaborări cu toate magazinele din țară, odată ce oferim un produs bun, de calitate, cu toate certificatele la zi, inclusiv ISO, certificate de garanție, întărite în laboratoare, cu care alți furnizori de pe piață nu lucrează cu această gamă vastă de documente. Sănătatea oamenilor, în proporție de 80%, depinde de alimentație. Ține de noi să alegem produse naturale, dacă ne dorim să fim sănătoși. Având acces la gama produselor Brain Cafe, alegerile alimentare echilibrate sunt mai la îndemână ca niciodată”. 

Compania Bonvie Pro are 8 angajați care, la moment, lucrează la dezvoltarea a 4 produse noi. Pentru a fi la curent cu lansările acestora pe piață, vă sugerăm să urmăriți pagina de facebook sau site-ul acesteia. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

Ana Zatușevschi
Ana Zatușevschi
Editor @ Agrobiznes

Citește și ›

Advertoriale