Producătorul de vinuri Purcari (WINE) din Republica Moldova, listat la jumătatea lunii februarie la Bursa de la Bucureşti, a înregistrat anul trecut vânzări de 147 milioane lei româneşti (circa 31,5 milioane de euro), în creştere cu 38%, în timp ce profitul net s-a majorat cu 37%, la 32 milioane lei, potrivit datelor financiare preliminare.
Pentru anul 2018, compania mizează pe continuarea trendului pozitiv şi un avans de 24-28% al veniturilor şi cu 23-26% a profiturilor.
România este principala piaţă
Piaţa din România rămâne cel mai mare motor de creştere pentru companie, cu un avans de 69% în 2017, având o cotă de 37% din vânzările totale.
Republica Moldova are o cotă de 24% din vânzări şi o creştere de 57% anul trecut, iar Polonia are o pondere de 10%, cu un ritm de creştere de 2%. Piaţa asiatică a avansat cu 56%, cu o cotă de 7%, compania înregistrând o cererea foarte puternică în trimestrul patru, înaintea anului nou chinezesc.
Compania s-a confruntat însă cu efectul negativ al aprecierii leului moldovenesc, asupra marjelor. Astfel marja brută a scăzut cu 6,1 puncte procentuale faţă de 2016, la 43,8%, ca efect negativ al aprecierii leului moldovenesc faţă de leul românesc cu 7,7%, în special în T4 2017.
Victor Bostan, fondator şi director general se arată încântat de rezultatele obţinute şi optimist în privinţa perspectivelor.
„Suntem încrezători în 2018, având în vedere recolta slabă pe tot globul, o tendință la care România și Moldova au fost excepții. Creșterea inevitabilă a prețurilor va fi benefică pentru noi. Prevăzând o lipsă de vin pe piața vrac, am încărcat stocuri, prelucrând un nivel record de struguri toamna, aproximativ 23.4 mii de tone în total, tranzacționând capitalul circulant pentru o marjă mai mare în 2018. Rămânem încrezători în viziunea noastră de a deveni campionul vinicol incontestabil din Europa Centrală și de Est și, în plus față de cresterea rapidă a vânzărilor organice, căutăm în mod activ oportunități de fuziuni și achiziții”, afirmă vinificatorul.
Monitorizarea prin satelit a podgoriilor
Potrivit raportului Purcari Wine a reuşit aceste rezultate graţie investiţiilor în creşterea capacitaţii, în calitate; tehnologia face diferența în materie de calitate: linia de ultimă generație pentru spumante, termovinificare, refrigerare, presa pneumatică etc., ajutate de un marketing mai eficient.
În acest sens este adus ca exemplu vinul Crama Ceptura Astrum – lansat în segmentul de 15-20 RON/sticlă preţ de raft, campania de marketing importantă pentru Crama Ceptura în România, a dus ca vânzările brandului să crească cu 56%.
Producătorul planifică continuarea investițiilor în digitalizarea proceselor, inclusiv software pentru operațiuni agricole și monitorizarea prin satelit a podgoriilor.
„Avem o convingere puternică, că superioritatea digitală în operațiuni va servi drept avantaj competitiv față de ceilalți producători de vin, va diminua costurile, va crește productivitatea și va ridica ştacheta din
punctul de vedere al calităţii cu ajutorul datelor superioare”, susţine administraţia companiei.
Purcari are 1.060 de hectare de podgorii, compania fondată de Victor Bostan având printre acţionari şi fondurile Horizon Capital, Fiera Capital, Franklin Templeton şi Corporaţia Financiară Internaţională (IFC).
Amintim că, acţiunile Purcari au intrat pe 15 februarie 2018 la tranzacţionare pe piaţa principală a Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul WINE, după realizarea cu succes a unei oferte publice iniţiale (IPO) pentru 49% din capitalul social.
Comentarii