Peste 150 de cunoscători, oficiali, reprezentanți ai rețelelor comerciale, oameni de afaceri, jurnaliști, somelieri și reprezentanți ai corpului diplomatic au apreciat înalt Vinul Moldovei în cadrul unui eveniment de prezentare a brandului național vinicol și a Moldovei ca o destinație turistică emergentă. Evenimentul a fost organizat de Ambasada Republicii Moldova în Japonia cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei și în colaborare cu Oficiul Național al Viei și Vinului.

Astfel, pe data de 1 februarie 2019 a fost desfășurată recepția de promovare a sectorului vitivinicol național cu participarea a 8 companii importatoare din Japonia și expunerea la standul ambasadei a mostrelor de la 21 de vinării care au transmis 95 de tipuri de vin de calitate din țara noastră.

„Alături de echipa ambasadei Republicii Moldova în Tokyo și de iubitorii de vin din Japonia, sunt extrem de încântat de oportunitatea de a promova cel mai competitiv produs din țara noastră – Vinul Moldovei. Recepția festivă este o celebrare a muncii neostenite a celor 8 companii importatoare din Japonia, care au dat curs invitației ambasadei și promovează vinurile moldovenești publicului japonez, fie în timpul evenimentelor promoționale, fie în cadrul întâlnirilor B2B, fie în rândul prietenilor. Totodată, este un prilej bun pentru producătorii din țara noastră de a-și prezenta vinurile de înaltă calitate.”, a menționat ES Ambasadorul Republicii Moldova în Japonia, Vasile Bumacov, în discursul său de deschidere a evenimentului.

Înaltul oficial nipon, dl Kenji Yamada, Vice-Ministru Parlamentar pentru Afaceri Externe a menționat că este onorat să deguste Vinul Moldovei, prin astfel de evenimente se vor aprofunda cooperarea dintre cele două state.

„Japonia și Republica Moldova au legături strânse de prietenie, în special în sectorul agrar. Guvernul Japoniei a depus eforturi pentru a sprijini sectorul agricol din Republica Moldova pe parcursul ultimilor ani. Înțeleg că Vinul Moldovei a fost popular printre nobili și familiile regale europene, iar astăzi, vinificația rămâne o industrie majoră care reprezintă 3,2% din PIB și 7,5% din valorile exportului țării dumneavoastră”.

În context, Diana Lazăr, vice directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Suedia, a comunicat că vinul este produsul principal din oferta turistică a Moldovei.

„Proiectul de Competitivitate și Oficiul Național al Viei și Vinului au ca obiectiv asigurarea unei dezvoltări stabile și durabile a sectorului vinicol al Republicii Moldova. Prin susținerea unui plan de marketing și promovare a produsului de mândrie națională, Vinul Moldovei pe piața Japoniei, ne dorim să asigurăm diversificarea piețelor de export și minimizarea dependenței de piețele tradiționale, dar și promovarea țării noastre ca destinație turistică; vinul fiind produsul principal din oferta turistică a Moldovei”.

La nivel mondial, Japonia reprezintă o piață emergentă pentru importul de vin, cu o creștere anuală constantă. În 2017, Japonia a importat circa 284 milioane litri, în valoare de 1,6 miliarde dolari SUA.

Exporturile de vinuri moldovenești au înregistrat o creștere medie de 75% în ultimii doi ani. În anul 2016, a avut loc prima activitate strategică de promovare a vinului sub umbrela brandului național „Vinul Moldovei. O legendă vie” pe piața Japoniei, inclusiv participarea la Vinexpo Tokyo-2016, acțiuni de PR și comunicare, mai multe întâlniri B2B. În consecință, exporturile de vin moldovenesc către Japonia au crescut constant, atingând 276 mii de litri în 2018, prețul mediu de export fiind de 2,9 dolari per litru, ceea ce reprezintă unul dintre cele mai mari prețuri de export pentru un vin moldovenesc. De asemenea, turiștii japonezi reprezintă un segment în creștere pentru industria turismului din Moldova, servind ca o oportunitate de construire a imaginii produselor moldovenești.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here