Tehnologiile moderne permit companiilor autohtone să prezinte un produs inovativ, de cea mai înaltă calitate, iar cei care doresc să se mențină în competiția de pe piață, trebuie să accepte regulile. Afirmația aparține lui Viorel Cosniceanu, directorul fabricii Mezellini.
Până a ajunge unul dintre liderii pieței de produse din carne și mezeluri din Republica Moldova, Mezellini a trecut prin mai multe etape de dezvoltare, astfel că, la moment, prezintă un pachet de distribuție cu o gamă amplă de produse.
Afacerea a început în anul 2005, când a fost procurată o fabrică post-sovietică, întreprinderea de procesare a cărnii din satul Bulboaca, ce era deja în faliment.
Inițial, volumul de producere era foarte mic și a fost nevoie de timp pentru a studia și accesa piața. În anul 2006, au fost lansate pe piață brandurile Mezellini (segment premium) și Zi de Zi (segment medium).
La fabrica de procesare lucrează circa 300 de persoane, iar echipele care muncesc în cadrul departamentelor și secțiilor, fac posibilă extinderea treptată a capacității de producție și a portofoliului de produse.
Materia primă este achiziționată reieșind din cererea pieții. O mare parte este, totuși, asigurată de producătorii autohtoni.
Directorul fabricii Mezellini crede că, pas cu pas, industria cărnii din țara noastră își ia avântul și aceasta datorită faptului că, clientul este cel care are anumite așteptări de la produsul pe care îl cumpără.
Pe segmentul de producere a mezelurilor există diferite provocări, iar insuficiența brațelor de muncă, este una dintre acestea.
În viziunea lui Viorel Cosniceanu, o soluție pentru deficitul forței de muncă ar fi automatizarea și robotizarea, tot mai mult și mai mult, trebuie de înlocuit munca oamenilor cu cea a inteligenței artificiale.
Pe lângă propriile magazine, modelul de business presupune și colaborarea cu supermarketurile din țară. Unul din parteneriatele demne de apreciat, este cel stabilit cu rețeaua Kaufland.
Concurența vine să echilibreze businessul, astfel că Mezellini și-a propus să ofere soluții pentru toate categoriile sociale.
În ceea ce ține de viitor, Viorel Cosniceanu spune că sunt în permanentă dezvoltare și își propun să dezvolte fabricarea produselor semifabricate, dar și a celor vegetariene, vegane.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.