Înființată în 2016, Apifera a pornit la drum cu un obiectiv clar: exportul de miere în vrac pe piața europeană. Cererea, însă, a dictat o altă direcție de dezvoltare – livrarea mierii ambalate și extinderea geografiei.
Investind și modernizând afacerea de familie, compania a ajuns unul dintre jucătorii importanți de pe piață, livrând miere atât în vrac, cât și ambalată în tot mai multe țări cum ar fi: Irlanda, Germania, Republica Cehă, Italia, Spania, România, Franța.
Colaborare cu 450 de apicultori locali
Pe măsură ce cererea pentru mierea ambalată a crescut, compania a investit în echipamente moderne, inclusiv într-o tehnologie inovatoare, achiziționată cu sprijinul USAID, care încetinește durata de cristalizare a mierii cu aproximativ șase luni.
Această investiție, prima de acest fel în acea perioadă în Moldova, a permis Apifera să răspundă cerințelor diversificate ale piețelor internaționale.
Odată cu achiziționarea echipamentului, mierea ambalată a ajuns a fi exportată în America de Nord, Irlanda, Germania.
Piața internațională impune adaptarea
În ciuda succesului, sectorul apicol atât din Moldova, cât și regional se confruntă în prezent cu o perioadă de stagnare. Pe lângă prețurile mai mici oferite, cerințele pieței s-au schimbat, iar de aici vine și necesitatea adaptării imediate.
Apifera continuă să exporte anual între 400 și 450 de tone de miere, implicând adaptare și inovație.
Kaufland – unul dintre principalii parteneri de pe piața locală
Cerințele impuse de lanțurile mari de retail par complicate pentru unii producători, mai puțin însă pentru cei care livrează miere pe piața internațională.
Având experiența colaborării și produsele adaptate, odată ce Kaufland și-a anunțat extinderea pe piața din Moldova, a început negocierile.
Consumatorii pot găsi pe rafturile rețelei Kaufland circa 12 tipuri de produse: miere de tei, salcâm, polifloră, miere cremă în diferite ambalaje. Totuși, majoritatea preferă mierea în borcane de 1 kg.
Colaborarea cu Kaufland nu este doar despre vânzări. Anatol Rusu menționează că retailerul a fost un partener de încredere, mai ales în perioadele dificile.
Mierea autohtonă – calitate confirmată local și internațional
Apicultorii din Moldova cu care colaborează și nu doar respectă cu grijă toate cerințele pentru a obține miere de calitate, o spune antreprenorul. Astfel, îndeamnă consumatorii să aleagă produsele autohtone.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.