Principalii cumpărători de grâu își cresc producția proprie ceea ce va agrava supraabundența globală

0

Chiar dacă la nivel mondial există o supraabundență de grâu, o parte din principalii cumpărători de grâu ar putea să-și reducă achizițiile de peste hotare, ceea ce va agrava și mai mult problema stocurilor care se situează deja la un nivel record, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.ro.

Consiliul Internațional al Cerealelor (IGC) estimează că o serie de țări din Africa de Nord precum Egiptul și Algeria, toate dependente de grâul din străinătate pentru hrana populației, ar putea să își majoreze producția internă cu 25% în acest an dacă vremea va fi atât de favorabilă pe cât se estimează.

Aceasta înseamnă că importurile de grâu ale regiunii vor scădea la cel mai redus nivel din ultimii trei ani, susține firma de cercetare AgResource Co. „Comerțul mondial cu grâu stagnează și dacă vom avea recolte mai mari în Africa de Nord aceasta va face și mai dificilă creșterea livrărilor țărilor producătoare. Prețurile vor trebui să mai scadă pentru a stimula cererea”, a declarat președintele AgResource, Dan Basse.

Pe baza prognozelor meteo, Organizația națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) estimează că perspectivele pentru recoltele de grâu din Africa de Nord sunt „bune spre excelente”. De asemenea, Departamentul american al Agriculturii susține că vremea umedă a creat condiții favorabile în Maroc, Algeria și Tunisia.

AgResource estimează că majorarea randamentului la hectar va duce la creșterea producției în sezonul 2017-18 până la 19,6 milioane tone, în urcare cu 39% comparativ cu anul trecut. Aceasta ar putea determina diminuarea importurilor până la 27,6 milioane tone, de la un nivel record de 28,1 milioane tone anul trecut.

Culturile de grâu din Maroc, Algeria și Tunisia sunt dependente în principal de ploi însă majoritatea culturilor din Egipt sunt irigate. „Am avut doi ani de importuri relativ mari în Africa de Nord iar situația ar trebui să fie diferită în următorul sezon”, susține Amy Reynolds, economist șef la Consiliul Internațional al Cerealelor.

Totuși, chiar și cu o recoltă bună, Africa de Nord va rămâne dependentă de grâul importat. Potrivit FAO, în medie, importurile asigură peste 40% din necesarul de grâu al Egiptului, cel mai mare importator mondial, și Marocului, în timp ce în cazul Tunisiei și Algeriei, al treilea importator mondial, dependența de importuri este de peste 60% iar în cazul Libiei este chiar și mai mare. „Importurile vor fi în continuare semnificative iar impactul pentru aceste țări depinde nu doar de necesitățile interne ci și de prețurile de pe piețele mondiale”, a declarat economistul FAO, Monika Tothova.

Majoritatea importatorilor au profitat de creșterea producției mondiale de grâu în ultimii ani care va face ca stocurile să atingă un nivel record de 263 milioane tone în acest sezon, susține IGC. Cotațiile futures la grâu pe bursa de la Chicago au scăzut la jumătate de la un vârf de 9,47 dolari per bushel în 2012 la un minim de 3,86 dolari per bushel în luna august 2016.

Uniunea Europeană oferă granturi pentru dezvoltarea afacerilor în Găgăuzia și Taraclia

0

La 1 martie se lansează a doua rundă a concursului de granturi oferite de Uniunea Europeană pentru crearea noilor afaceri și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii (ÎMM-uri) din UTA Găgăuzia și Taraclia.

Antreprenori începători și cu experiență din regiune pot obține ajutor financiar nerambursabil de până la 18.400 Euro per proiect selectat, prin intermediul programului finanțat de Uniunea Europeană „Susținerea agriculturii și dezvoltării rurale în UTA Găgăuzia și Taraclia” (SARD), implementat de PNUD.

Solicitanții eligibili pentru acest concurs sunt antreprenorii din UTA Găgăuzia și raionul Taraclia care pot veni cu o contribuție de 20% din suma solicitată. Pe lângă suportul financiar, antreprenorii selectați vor mai beneficia de îndrumare și consiliere individuală în afaceri pe parcursul unui an. Fiecare beneficiar va avea obligația de a crea cel puțin trei locuri noi de muncă.

Propunerile de proiect pentru obținerea finanțării din partea Uniunii Europene pot fi depuse până pe 2 mai 2017, completând formularul de aplicare disponibil aici.
Condițiile de participare la a doua rundă a competiției, precum și criteriile de evaluare a propunerilor de proiect sunt disponibile aici. Ca și în cazul primei runde a concursului de granturi, programul SARD va organiza, cu ajutorul companiei Pro-Consulting, patru sesiuni de informare, conform următorului plan: Comrat (1 martie, ora 10:00, sala de festivități a Universității de Stat din Comrat, etajul III), Ciadîr-Lunga (2 martie, ora 10:00, sala de ședințe a administrației publice raionale), Vulcănești (3 martie, ora 10:00, sala de ședințe a administrației publice raionale) și Taraclia (4 martie, ora 10:00, Casa de Cultură din oraș). Mai multe detalii cu privire la sesiunile de informare sunt disponibile aici.

În cadrul primei runde a concursului de granturi, care s-a încheiat la 15 noiembrie 2016, au fost depuse 76 de oferte, dintre care au fost selectate 15 propuneri de proiect pentru finanțare. Antreprenorii selectați vor beneficia de granturi și consultanță pentru dezvoltarea afacerilor, ceea ce va contribui la crearea a aproximativ 90 de locuri noi de muncă.

Susținerea inițiativelor antreprenoriale locale este una din cele trei componente de bază a programului SARD. Acesta mai desfășoară activități pentru abilitarea comunităților, renovarea obiectelor de infrastructură și promovarea cooperării intercomunitare în UTA Găgăuzia și Taraclia. Finanțat de Uniunea Europeană cu 6.5 milioane de Euro, și implementat de PNUD, programul SARD își propune astfel să intensifice colaborarea între autoritățile centrale și cele locale, precum și între organizațiile regionale din UTA Găgăuzia și raionul Taraclia, în scopul stimulării dezvoltării sociale și economice a regiunii și a Republicii Moldova în ansamblu.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați:
Natalia Costaș, Consultantă națională în comunicare, programul SARD, Tel.: 069 22 11 41; E-mail: [email protected]

IFAD anunță concurs de obținere a granturilor pentru construcția pieții agricole

0

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor a Fondului Internaţional pentru Dezvoltarea Agriculturii (IFAD) în Republica Moldova anunță concurs pentru obținerea granturilor cu destinația de dezvoltare a infrastructurii economice prentru producătorii agricoli – piețe agricole, etc.

Ce proiecte vor fi finanțate

Programul Rural de Reziliență Economico-Climatică Incluzivă (IRECR – IFAD VI), finanţat de Fondul Internaţional pentru Dezvoltarea Agriculturii (IFAD), oferă granturi competitive pentru finanțare în anul 2018 a proiectelor de dezvoltare a infrastructurii publice cu caracter economic, precum:

  • Construcţia/Reparaţia segmentelor de drum şi podurilor locale, care sporesc accesul beneficiarilor la zonele de producere, procesare şi comercializare a produselor agricole;
  • Construcţia reţelelor de alimentare cu apă pentru dezvoltarea activităţilor de antreprinoriat în domeniul agro-alimentar;
  • Construcția infrastructurii de piață agricolă.

Beneficiarii granturilor pot fi: Autoritatea Publică Locală (Primăria) în parteneriat cu grupuri de producători agricoli, formate din întreprinderi mici şi mijlocii, Gospodării Țărănești din spațiul rural doar care practică activităţi agricole.

Granturile vor fi acordate conform condiţiilor şi criteriilor de selectare stabilite în cadrul Programului IFAD VI. Pentru participarea la concurs Grupul-client, format din agenţi economici şi Autoritatea Publică Locală (Primăria), va depune Cererea de Finanţare tipizată şi setul de documente complet la oficiul UCIP-IFAD. Informații detaliate, Formularul cererii de finanțare, modelele de documente pot fi găsite pe pagina web a UCIP-IFAD.

Perioada de depunere a cererilor pentru finanţarea proiectelor va fi deschisă între 02.01.2017 – 28.04.2017.

Documentele se vor prezenta la concurs în plic sigilat cu indicarea denumirii concursului, numele beneficiarului și datele de contact la adresa: or.Chişinău, bd. Ştefan cel Mare 162, biroul 1303. Pentru întrebări sau clarificări ne puteți contacta în scris la adresa: [email protected] sau la fax.: (22) 871659.

Vinurile moldovenești se întorc pe piața rusă

0

Majoritatea fabricilor de vin din Moldova, din cele 13 verificate de către specialiștii Rospotrebhadzor, vor putea din nou să livreze produsele vinicole în Federația Rusă după efectuarea unor cercetări în condițiile de laborator, dar și după o evaluare finală a documentelor întreprinderilor, a declarat șeful Rospotrebnadzor, Anna Popova, transmite RIA-Novosti.

Popova a spus că specialiștii Rospotrebnadzor deja s-au întors după o vizită în Republica Moldova. Rospotrebnadzor a anunțat în mijlocul lunii februarie că experții instituției vor vizita fabricile de vin Moldova, care livrează sau planifică să livreze produsele alcoolice în Federația Rusă.

Anterior, președintele rus, Vladimir Putin, a anunțat, în cadrul unei conferințe comune cu președintele Republicii Moldova, Igor Dodon, că cel mai probabil că va fi majorat numărul de întreprinderi din Moldova cu dreptul de livrare a produselor în Federația Rusă.

Ultima dată, Rospotrebnadzor a sistat importul vinurilor din Moldova în anul 2013, anunțând că are pretenți la calitatea vinului. În 2015 serviciul federal Rospotrebnadzor a permis exportul de vinuri pentru 5 companii din Moldova.

Până în 2006, vinurile moldovenești deţineau o cotă de circa 60% din piața rusă a băuturilor de import. Până în 2013, Moldova a fost în măsură să recupereze cota de doar 10-12% din piața rusească

Colhozul „Pobeda” din Găgăuzia a început să livreze în Tatarstan semințe de porumb

0

Colhozul „Pobeda” din satul Copceac UTA Găgăuzia a livrat în Tatarstan primul lot de semințe de porumb în volum de 20 de tone, scrie gagauzinfo.md.

Președintele colhozului „Pobeda” și deputatul Adunării Populare din Comrat, Nicolai Dragan, a specificat că aceasta „este deocamdată primul lot livrat”.

„Primul lot de semințe de porumb a plecat spre Tatarstan săptămâna trecută, vineri. În termen de 10-15 de zile, trebuie să trimitem încă două mașini cu porumb. Dacă vor fi mulțumiți de producția noastră, vom livra regulat semințe de porumb”, a spus Nicolai Dragan.

Potrivit portalului, conducerea colhozului conlucrează direct cu ministerul agriculturii din Tatarstan  în privința exportului porumbului.

„Porumbul îl achiziționează o întreprindere de stat din Tatarstan. Volumele sunt mari și profitabile. Sperăm că vom livra în mod sistematic producția noastră în Tatarstan”, a adăugat Nicolai Dragan.

În 2017, colhozul „Pobeda” din satul Copceac preconizează să livreze în Tatarstan circa 100 de tone de semințe de porumb. Un contract în acest sens, conducerea gospodării agricole l-a semnat în luna noiembrie a anului trecut, în cadrul forumului investițional din Comrat.

Fermă plutitoare – producerea lactatelor ecologice în condiții urbane

0

Compania olandeză Floating Farm va construi în docurile din Rotterdam o fermă plutitoare, care în fiecare zi va produce lapte fără deșeuri, potrivit aggeek.net.

Ferma va fi practic autonomă și pentru deservirea acesteia va fi nevoie de doar două persoane. La nivelul superior sub un acoperiș din sticlă vor fi adăpostite 60 de vite. Podeaua va fi acoperită cu gazon sintetic și arborii vii vor fi aranjați acolo pentru a le crea condiții cât mai prielnice.

Podeua fermei va absoarbe urina, care va fi direcționată spre butoaie speciale. Totodată, băligarul va fi strâns de către un robot special. Ulterior, din resturile acestea o instalație de biogaz va produce energie electrică și căldură. Adițional, ferma va putea fi asigurată cu energie solară de la instalațiile speciale. Mai mult, acoperișul va fi construit în așa mod încât va fi posibilă acumularea apei de ploaie, care va ajunge dozat în sistemul de aprovizionare al vitelor. Jos, sunt preconizate încăperi în care, cu ajutorul becurilor Led, va crește iarba, care va fi utilizată ca și hrană pentru animalele din fermă.

În fermă va mai fi instalat sistemul VMS. Astfel, vitele voluntar se vor apropia de instalația specială care le va mulge, primind în timpul procesului porțiile de hrană.

De asemenea, pe lângă producerea laptelui, universitățile vor putea să facă diferite experimente și cercetări în cadrul acestor ferme.

Totodată, doritorii de a vedea cum are loc procesul de producere a laptelui vor putea vizita astfel de ferme în cadrul unor excursii speciale, susține fondatorului Floating Farm, Peter wan Vingerden.

Rotterdam reprezintă doar un oraș-pilot pentru o fermă plutitoare de acest gen. Pe viitor compania vrea ca asemenea ferme să devină principalele surse de aprovizionare cu lapte pentru locuitorii orașelor. Pentru a aproviziona cu lapte pe locuitorii orașului Rotterdam (620.000 de locuitori) este necesar de a construi 40 de ferme de acest gen. Compania este adepta politicilor afacerilor cu franciză și, astfel, orice investitor va avea posbilitatea să construiască astfel de ferme în orașul său.

Construcția fermei din Rotterdam va fi finalizată la finele anului 2017 și va costa în jur de 2 milioane de euro.

Cum tinerii din Cojușna vor să ridice nivelul de cultură al moldovenilor cu ajutorul albinelor

1

Un grup de tineri cu spirit de inițiativă a decis să lanseze un nou tip de afacere, care va direcționa o parte din venit spre dezvoltarea bibliotecilor.

Scopul anunțat al acestora este unul nobil – tinerii vor să ridice nivelul de cultură din Republica Moldova. Și care e faza cu albinele? Imediat vă explicăm – antreprenorii vor înființa un stup de albine din banii donați de către cetățeni, iar, ulterior, venitul din vânzarea de miere și produselor apicole va fi direcționat spre dezvoltarea bibliotecilor. E simplu, nu? Iar albinelor nu le va rămâne decât să facă cât mai multă miere de calitate înaltă pentru ca bibiliotecile noastre să se umple de cărți bune.

Doar o singură problemă ne preocupă – dacă vom avea cititori. Dar și la acest aspect ne-am gândit – vom chema în ajutor albinele, care îi vor înțepa pe cei care nu vor veni la bibliotecă.

Proiectul Bee-library

Proiectul se cheamă „Bee-library” și vrea să facă societatea noastră mai cultă.

„În fiecare an, jumătate din profitul obținut din această activitate va fi oferit sub formă de bunuri și servicii către bibliotecă. Astfel, începând cu toamna anului 2017, vom putea sprijini biblioteca în calea ei spre modernizare. Și acest sprijin va fi tot mai mare cu fiece an, datorită dezvoltării afacerii noastre, dar și implicării pe parcurs, a altor agenți economici în această cauză a comunității noastre”, au explicat tinerii antreprenori.

Divizarea bugetului. Sursa: guvern24.md

Totodată, doritorii de a sprijini acest proiect vor putea face acest lucru prin donații prin intermediul platformei de finanțare guvern24.md, care îi vor ajuta să construiască această stupină.

Care sunt necesitățile proiectului și ce primești în schimbul unei donații?

Proiectul are nevoie de un buget de 8 300 euro. Din surse locale tinreii au colectat deja o parte din suma necesară, mai fiind nevoie de 3 000 euro. Suma de 8 300 de euro le va permite să cumpere stupii (80 bucati), familiile de albine (80 familii), ustensilele necesare lucrului cu albinele (unelte, vase, centrifugă, mască etc). În afacere vor fi implicați 3 tineri din Cojușna, un specialist apicultor și doi lucrători de sezon.

Bugetul afacerii va avea următorul conținut:

  •  4 000 euro = stupii cu toată completația;
  •  2 800 euro = familiile de albine (materialul biologic);
  •  900 euro = centrifuga (aparatul de scos miere);
  •  600 euro = altele (căldări, vase, cuțite, clește, mască etc).

Eventuale cheltuieli neprevăzute vor fi acoperite din contul Grupului de inițiativă.

Ulterior, tinerii vor să lucreze și cu alți tineri din alte localități din Moldova pentru a extinde acest model de afacere.

De ce dezvoltarea bibliotecilor

Tinerii vor să dezvolte bibliotecile pentru că cred că investind în educație, investesc în viitorul țării.

„Or, cu toții ne dorim să trăim într-o societate cultă, cu oameni inteligenți, responsabili, activi și valoroși. Un copil care citește mult se dezvoltă mult. O societate cu oameni care iubesc lectura este o societate dezvoltată și respectată”, au spus aceștia.

IFAD caută o companie care va asista tehnic producătorii de struguri

0

În baza unui concurs național, de către Fondul Internaţional pentru Dezvoltarea Agricolă (IFAD), va fi selectată o companie, care pe durata anului 2017 va fi responsabilă pentru continuarea asistenței directe pentru membrii grupurilor de producători în aplicarea corectă a tehnologiilor de producere a strugurilor conform cerințelor înaintate de către piețele de export. Compania selectată, în realizarea sarcinilor indicate va conlucra nemijlocit cu grupurile de producători formate, membrii APESM, ca beneficiari direcți ai asistenței tehnice oferite de către UCIP-IFAD.

Responsabilitatea ”Executorului”:

  • Vizita de documentare a capacităților de producere în anul 2017 pentru fiecare membru în parte și a grupului în comun (se va prezenta o copie a raportului de constatare a stării plantației post iernare cu concluzii și recomandări pentru fiecare grup);
  • În comun cu beneficiarii direcți stabilirea parametrilor cantitativi și calitativi de producere pentru fiecare grup (se va lua în considerație prevederile Regulamentului de utilizare a mărcii comerciale APESM și se va prezenta copia unui acord comun de producere al grupului cu parametri cantitativi și calitativi pentru fiecare membru al grupului);
  • Actualizarea fișelor tehnologice în baza celor existente și îmbunătățirea schemei de protecție fitosanitară (se va prezenta o copie a Fișei tehnologice ajustată pentru anul 2017);
  • Elaborarea planului de lucru și graficului vizitelor (se va prezenta o copie a planului);
  • Vizitarea regulata a sectoarelor de producere și acordarea consultanței in teren pentru fiecare membru al grupurilor de producători;
  • Menținerea registrului de inspectare a membrilor grupurilor;
  • Asistența în elaborarea și menținerea a (i) Registrului de evidență a procedeelor agrotehnice executate și a (ii) produselor chimice utilizate pentru tratare și fertilizare (va prezenta o copie a registrului la cel puțin 1 membru a fiecărui grup de producători);
  • Organizarea a 3 seminare practice pentru grupurile asistate la temele: tehnologia de producere, sisteme de protecție și fertilizare, tehnologia de păstrare (se va prezenta lista participanților cu semnături în original);
  • Inspectarea capacităților de păstrare a Grupurilor menționate cu oferirea recomandărilor practice în perioada de depozitare și păstrare (se va prezenta raportul de inspectare cu concluziile și recomandările respective);
  • Va organiza și va petrece, în strânsă conlucrare cu expertul străin în implementarea tehnologiei de producere intensive a strugurilor pentru masa pe tulpină înaltă (tip Pergola), a 3 seminare, 4 zile ale câmpului;
  • Familiarizarea membrilor grupurilor de producători cu tehnologii de ultima ora din domeniu;
  • Asistența (organizarea standului, transport, activități de promovare ș.a.) membrilor grupurilor în participarea la Festivalul strugurelui, ediția, 2017;
  • Oferirea recomandărilor pentru APESM privind sarcinile ce trebuie de întreprins pentru viitor ca rezultat al asistenței oferite și rezultatelor obținute in anul 2017;
  • Organizarea mesei rotunde de totalizare a rezultatelor obținute în anul agricol 2017.

Cerințe minime pentru calificare:

  • Persoană juridică privată sau publică înregistrată în Republica Moldova;
  • Compania menține evidenţă contabilă conform standardelor naţionale de contabilitate, şi are deschis un cont bancar activ;
  • Experiență în prestarea serviciilor de asistență tehnică pentru producătorii agricoli de minimum cinci ani. Experiența demonstrată în prestarea serviciilor de asistență pentru sectorul vitivinicol va constitui un avantaj;
  • Pentru realizarea sarcinilor indicate compania va prezenta o listă de minimum trei experți (i) în tehnologia de producere, (ii) in tehnologia de păstrare (iii) în sisteme de protecție și fertilizare – care ulterior vor acorda asistență membrilor grupurilor de producători;
  • Termen de referinţă confirmată prin scrisoarea de motivare.

Condițiile de prezentare a pachetului de documente

Pachetul de documente va include oferta tehnică (original și copie) şi oferta financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe toate plicurile (4+1) va fi indicată denumirea ofertantului, persoana și telefonul de contact, adresa de e-mail și denumirea concursului la care se aplică.

Oferta va fi prezentată la adresa UCIP-IFAD: bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, 162, et.13, oficiul 1303, pînă la 21 martie 2017, ora 10:00.

Ofertele incomplete și cele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la Concurs.

Pentru clarificări și concretizări scrieți pe adresa de email: [email protected]

UCIP-IFAD este în drept de a anula licitația la orice etapă de concurs din motivul imposibilității acoperirii financiare ori din motiv de necorespundere a ofertelor cu cerințele stabilite în documentele de concurs sau alte motive justificate.

Concurs pentru selectarea unui consultant în economie și agricultură

0

Fundația Liechtenstein Development Service (LED) din Moldova anunță selectarea prin concurs a unui consultant sau unei companii de consultanță în domeniul economiei și agriculturii.

Management defectuos în Țaul

Centrul de Excelență în Horticultură și Tehnologii Agricole din Țaul (CEHTA) este o instituție publică din subordinea Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA). Acesta, împreună cu alte instituții similare, întâmpină greutăți în utilizarea eficientă a terenurilor agricole ale stațiunii didactic-experimentale. Astfel, LED din Moldova în colaborare cu Ministerul Agriculturii și Industiei Alimentare a decis realizarea unui studiu mai profund al acestei probleme.

Teren pentru experimente

Astfel, Fundația LED din Moldova în colaborare cu MAIA a decis să realizeze un studiu pentru ca CEHTA Țaul să devină o instituție mai eficientă, care utilizează tehnologii noi didactice și agricole. Terenurile agricole au un potențial enorm pentru ca elevii să fie implicați sistematic în activități ce dezvoltă competențele solicitate pe piața actuală a muncii.

Ce trebui să facă consultantul

Obiectivele contractului: realizării unui studiu cu analiza activității economice a utilizării terenurilor agricole de la Centrul de Excelență în Horticultură și Tehnologii Agricole din Țaul (CEHTA).

Sarcini și activități specifice:

Colectarea prin diferite metode, inclusiv participative, cu implicarea mai multor părți interesate a datelor primare și informațiilor pentru anii 2014-2016, despre stațiunea didactică CEHTA Țaul și anume:

  • rezultatele activității economice și indicatorii de performanță;
  • evoluția și structura fondului funciar pe categorii de folosință, analiza modului de utilizare a terenurilor agricole (273 ha de teren arabil, 95 ha de plantații multianuale, 80% din ele fiind cu termen depășit de exploatare);
  • analiza comparativă a performanței economice a stațiunii didactice CEHTA cu indicatorii medii similari din regiune. Analiza factorilor ce influențează performanța economică din ultimii 3 ani (2014-2016), folosind diferențierea relevantă (ex.: pentru tipul de culturi și specii agricole, terenuri, echipamente agricole, alți indicatori etc);
  • identificarea constrângerilor de bază și blocajelor ce cauzează performanța stațiunii didactice;
  • formularea recomandărilor despre îmbunătățarea productivității, luând în considerație obiectivele educaționale ale instituției.

Perioada contractului și planificarea timpului: 15 martie 2017 – 21 iunie 2017
Cerea de aplicare a prestatorului de servicii va conține:

CV-ul cu accentuarea experienței relevante, includerea a 2 referințe a unor cercetări similare realizate;
conceptul și metodologia de cercetare;
oferta financiară detaliată.

Persoanele și firmele de consultanță pot depune dosarele la adresa de email: [email protected], în copie: [email protected] sau direct la sediul Filialei Fundației Liechtenstein Development Service în Moldova (MD-2012 or. Chișinău, str. Bănulescu-Bodoni nr. 25, oficiul 21, tel. 022 232 239, 221 950) până la 15 martie 2017, orele 14.00.

LED este o fundație privată a Guvernului și societății civile a Principatului Liechtenstein.

Notă: Anunțul detaliat îl puteți descărca de pe www.led.md